Pro sportky jsou v zásadě 4 druhy pneumatik do terénu (pomineme teď motárdová kola). Každý typ je vyrobený do
jednoho konkrétního terénu a v zásadě platí, že univerzální pneumatika, která by dokázala být dokonalá jak na MX trati, tak v bahenním brodě, nebo třeba kamenitém výjezdu
neexistuje.
Quadcross
Cross se na quadech jezdí v zásadě na
rovných a tvrdých tratích bez kolejí a větších nerovností. Čtyřkolka tedy může sedět těsně nad zemí a může mít nízký profil a jemnější vzorek. Jak u předních, tak zadních pneumatik. Vzhledem k použití tvrdého podvozku na krosových strojích se pneumatiky hodně podhušťují a mají tak
lepší trakci. To s sebou ale nese riziko zutí pneumatiky. Je tak více než vhodné použít ráfky s
tracklocky, k těm ale později.
Crosscountry
Tato disciplína se jezdí částečně na trati, ale především v
technických pasážích vytvořených v
přírodním terénu. Tyto tratě jsou plné výjezdů, brodů, hlubokých kolejí a dalších nástrah. V podobném terénu pak jezdí i
většina rekreačních jezdců, kteří si čtyřkolku nepořídili pro závodní účely. Pro takový terén se používá pneumatika s
vyšším profilem a hrubším vzorkem s menším množstvím „špuntů“. Čtyřkolka tak má relativně
velkou světlou výšku a nezapadne v každé koleji.
Pneumatika s vysokým profilem má také samozřejmě větší tlumící efekt a zajišťuje tak komfortnější jízdu. Pro závody Cross Country používáme na redakční čtyřkolce
ITP Holeshot GNCC.
Silnice / terén
Je také dost početná skupina jezdců vlastnících
stroj s SPZ, kteří jezdí část svých tras po silnicic a část v terénu. Pro ty jsou určtěné univerzální vzorky vybavené homologací. Vzorek je samozřejmě primárně určený do terénu, ale na silnici relativně slušně funguje a jeho opotřebení není tak markantní ani u sportovních strojů, které nemají zadní diferenciál a pneumatiky na nich se tak ničí mnohem rychleji.
Bahno
Posledním běžně používaným vzorkem jsou
pneumatiky do hlubokého bahna. Mají velice
hrubý šípovitý vzorek pro maximální záběr zadní nápravy. V bahně dokážou hodně pomoci a vyhrabat čtyřkolku i ze zdánlivě neřešitelných situací. Naopak na tvrdém povrchu takové obutí moc nepodrží, o silnici se snad ani nebavme.
Kromě výše zmíněných typů se na quady samozřejmě používají i další, víceméně extrémní typy pneumatik, jako gumy s
ostny na led, nebo pneumatiky s
lopatkami do hlubokého písku.