John Deere se vrací i k elektrickým SidexSide, které pracují v nulových emisích, jsou maximálně tiché, nenáročné na údržbu a jejich pracovní variabilita je maximální: golfová hřiště, průmyslové areály, haly, zoo. I když je toto vozidlo velké a těžké, trávník jen tak nepoškodí. Design nevybočuje z dlouholetého rodokmenu, z venku se tento model liší pouze velkou modrou nálepkou, jinak se od ostatních řad až tak moc neliší, snad jen to, že nám tu chybí orámování.
TE je od začátku do konce opravdu jen a pouze užitkové vozidlo, nemůžeme od něj čekat vylomeniny a to ani v bodě design. Návrháři u John Deere vsadili na hranatější tvary s dvojící kulatých světel, a blinkrů. V kokpitu je vše připraveno pro těžkou práci a rychlou údržbu- wapem, kýblem s vodou nebo jen hadicí. Žádná cinkrlátka, která by mohla pracovníkům znepříjemňovat práci, dvoumístný elektrický Gator je pracant do posledního šroubu.
Nulové emise a pracovní variabilita:
Díky 8 velkým bateriím a elektromotorem s vnějším buzením
48 V může Gator TE pracovat celý
den bez dobíjení. Gator TE
využívá 8 baterií, které používají 48 voltový systém, díky nulovým emisím a tichému provozu může být používán v budovách, ve stájích a v zoologických zahradách, což plně využívá i naše pražská ZOO. Tam se tato vozítka prohání u slonů a kočkovitých šelem. Užitečné zatížení 409 kg není k zahození, krmení se do výběhů s elektrickým TE doveze opravdu dost už jen třeba na korbě, která
pojme 460 litrů. Elektrický model může být vybaven homologační sadou, která mu umožní provoz po veřejných komunikacích.
Opravdu je nastartovaný?
Po zasednutí za volant hledám startér, abych si nastartovala elektrický model a jela se s ním
projet po spodní části
Hummer centra. Nenašla jsem nic co by se podobalo startéru, po osahání a potahání za všechny páčky se vzdávám a odchytávám si pracovníky John Deere, kteří mi s úsměvem na tváři sdělují, že tento model je již nastartovaný. To snad není ani možné, žádný zvuk z výfuku, ani vibrace. Úplně se stydím za svou hloupost, ale
elektrické vozidlo máme zapůjčené úplně poprvé a opravdu jsem zatím neměla možnost se setkat s tímto druhem vozidla.
Po sešlápnutí pedálu se vozidlo rozpohybovává, jako bych jela na perpetum mobile, nikde žádný rušivý element z motoru. Jízda je hladká, klidná a
25 km/h je u tohoto vozidla dostačující. Jede si pomalu, ale furt. Brzdy jsou adekvátní, podvozkově TE sedí dobře, ale do náročného terénu opravdu neni. Manipulace při jízdě je dobrá, rejd patří k neohrabanějším mašinám. Lidé kteří se procházejí po silnici vás opravdu neslyší tak je čas od času vhodné o sobě dát vědět.
Delux korba:
Deluxe má objem 460 litrů, nabízí 20 integrovaných ok pro uchycení nákladu, vyklápění korby si dle svého uvážení můžete zadat elektrické nebo manuální. Přeprava těžkého nákladu je maličkostí.
- Maximálně tichý elektrický pohon
- Nulové emise
- Volitelná homologace pro provoz na veřejných komunikacích
- Korba Deluxe
- Možnost dokoupení doplňů
- Motor Elektromotor s vnějším buzením 48 V
- Rychlost 0-25 km/h
- Nosnost 409 kg