John Deere patří ke značkám, kterou zajímá v první řadě
Agro sektor a těžká dřina obecně. Z fabriky vyjíždí hlavně traktory a kombajny, ale najde se tu čas i na komunální a zahradní techniku. Užitková vozidla jsou jednou z podsekcí odvětví komunální techniky a mottem této řady je -
"usnadněte si práci". Mezi 4kolkami je John Deere stále velkou neznámou, ale ten kdo se někdy setkal se zemědělskou technikou, hned bude vědět odkud vítr vane. Na vrcholu Side x Side a UTV sekce značky
John Deere stojí řada Gatorů, která se neustále rozrůstá o nové přírůstky. John Deere začal vyvíjet vozidla Gator hlavně k přepravě nákladu a i k vojenským účelům, úplně první vozítko Gator byla takzvaná rikša neboli tříkolka s korbičkou, během pár let se model vyvinul ve čtyřkolou variantu, která se označila jako
řada T (tradiční řada), ze které během let vznikly modely u kterých stojíme nyní. S více než 500 000 vyrobenými kusy si vydobyly skvělou reputaci pro svoji kvalitu, spolehlivost a praktické použití. Nikde jinde nenajdete širší nabídku užitkových vozidel kategorie UTV.
- Motor 570 cm³, V-Twin, benzín
- Výkon 12,1 kW při 3600 ot./min.
- Rychlost 0 - 45 km/h
- Přepravní kapacita 363 kg
Nový model byl představen na podzim loňského roku, ale do
Evropy byl dovezen až nyní. Většina výrobců se snaží oslovit něčím novým, mají snahu si najít svou vlastní cestu ven ze svých slepých uliček, nastražených přílišnou jednostranností nabídky. John Deere zapojil do pracovního segmentu volnočasovější novinku
Gator 550 4x4, která překonává jakékoli překážky s velkou jistotou. Oproti ostatním modelům řady John Deere je tento model o poznání živější, ale zůstaňme pevně nohama na zemi a nesrovnávejme jej s jinými známějšími značkami, které zahlcují Side x Side a UTV segment. Tento model se dodává i ve 4 sedačkové variantě, spolu s velkou škálou příslušenství.
Modernizovaný Gator se hlasitěji hlásí k současnému stylu značky, který je patrný už i u této novinky, která je ze všech modelů nejagresivnější. Už od vzhledu je patrné, že se jedná o tah správným směrem. Po nastartování přichází zklamání v podobě zvukového projevu, ten je tlumený a klidný, ačkoli je z řady Gator nejhlasitější. Komorní šveholení vycházející z výfukového komplexu je vhodné jak do lesa tak i na zahradu, sousedům při projíždění okolo oken nenaženete husí kůži a vidle po vás taky jen tak někdo nehodí.
Vibrace motoru přecházející do kokpitu jsou adekvátní, šířkou v interiéru v úrovni loktů a ramen patří
Gator 550 4x4 spíše k zlaté střední cestě, oba jezdci mají dostatek místa a navzájem se neutiskují. Místa na nohy je dost. Velké žluté sedadlo jezdce je nastavitelné. Nožní parkovací brzda a ergonomické ovladače umožňují hladkou jízdu a snadné ovládání.
Přístrojová deska s sebou nese znaky jednoduchosti a praktičnosti, podobá se automobilovému pojetí, po pravici je řadicí páka a páka zamykání diferenciálu.
Diferenciál na předek si můžete přiřadit pomocí kolébkového tlačítka na přístrojové desce. Řadicí páka kromě neutrálu a zpátečky umožňuje volbu L a H, tedy pomalého a rychlého režimu. Díky těmto funkcím máte na výběr širokou škálu nastavení záběru. Do
budoucna nám zástupci John Deere slibují dodávání inovovaného displeje.
Terénní užitkové vozidlo Gator XUV 550 je vyrobeno pro zákazníky, kteří požadují pohodlí a pohon 4x4 v naprostém marastu a v pracovním zatížení. S nezávislým odpružením všech 4 kol a možností připojení 4x4 jede kamkoli jej vysílám, neodmlouvá ani v těch nejstrmějších kopcích, které nám nabídla
Hummer tvrz, ale je tu znatelný strop výkonu motoru, „
jak se říká - objem ničím nenahradíš“. Tank, který se vyškrábe všude, odmítá naklopené svahy, tam jsem se prala s pocitem, že se mi stroj natotata překotí. Při
průjezdy hlubšími loužemi se pod pedály dovnitř valí voda a zmáčí vám boty. Co ale může být ještě horší, je třeba průjezd močůvkou spláchnutou z pohnojeného pole, které vám v kabině zanechá pěkný smrádek a nezbude než Gator pomocí pár kýblů vody zase proměnit v kulturní pracoviště.
Tlumiče pracují, odpružení preferuje pracovní zařazení a lehčí blbnutí, při rychlejších změnách jízdy se do volantu ozývají rázy, které mi berou volant z ruky, což je díky nešťastnému modelování volantu o palce.
Agro sektor se nezapře, zejména co se týče odkládacích prostor. Velký odkládací kaslík nalezneme před spolujezdcem, poté tu máme sklopnou korbu, která pojme velkou část vašeho nákladu. Na novince jde vidět, že je laděna tak aby vykompenzovala práci i zábavu, obojí se snoubí s dobrým vyústěním. Novinka je „blbuvzdorná“, lehkou údržbu zvládnete snadno.
Klíčové vlastnosti "John Deere":
- • Nezávislé zavěšení všech kol
Přední a zadní odpružení s vysokými zdvihy nastavuje nový standard pohodlí a zajišťuje mimořádné vlastnosti při jízdě v terénu při současném zachování trakce v jakýchkoliv podmínkách. Přední příčný stabilizátor umožňuje maximální ovládání podvozku.
- • Plně uzavřená převodovka CVT
Plně uzavřená převodovka a vysoko umístěné sání vzduchu zabraňuje průniku vlhkosti a nečistot a zabraňuje přehřátí.
Díky velké odkládací schránce na palubní desce a uzavíratelnému úložnému prostoru pod kapotou nabízí vozidlo Gator XUV 550 celkově větší úložný prostor.
- • Zrychlení a brzdný výkon
Výkonný V-motor umožní okamžitě zrychlit a efektivněji pracovat, zatímco hydraulické kotoučové brzdy všech kol zajistí vždy dostatečný brzdný výkon.
Kompozitní korba odolná proti promáčknutí a korozi o nosnosti 181 kg má výklopný zadní panel a řadu úchytek pro uchycení nákladu zvenčí i zevnitř.