V první chvíli zvláštní pocit, sedíš v sedle tak jako na motorce, v rukou svíráš řídítka, ale motorku nesedláš. Tentokrát jsi osedlal čtyřkolku a na všechny návyky z jednostopého stroje rychle zapomeň. Po několika kilometrech po lesních cestách, polích a loukách přijdeš čtyřkolce JourneyMan 320 LC Stormer na chuť a zjišťuješ, že i jako zarytý motorkář můžeš na quadu zažít spoustu zábavy!
Ovládání čtyřkolek má s motocyklem hodně málo společného. Na páčku plynu Stormeru se dá adaptovat poměrně rychle, horší je to ale s páčkou přední brzdy umístěné nezvykle na levé straně řídítek. Několikrát se dostávám do situace, kdy potřebuji ostřeji přibrzdit, ale ukazováček a prostředníček pravé ruky jen naprázdno promáchne. Je to otázka času, než si na tento systém zvyknu a okamžitě reaguji prsty levé ruky.
Brzdy třistadvacítky svým účinkem rozhodně nepatří do skupiny jedovatých a navíc se musí vynaložit větší síly stisku páčky. Zadní brzda je v podlaze na pravé straně. Při jízdě na můj vkus poněkud daleko a vysoko.
Motor o obsahu 280 ccm se jeví jako velice použitelný a svým výkonem na
275 kg těžkou čtyřkolku dostačující. Dvě rychlosti, tedy do pomala a do rychla jsou výborně zpřevodovány. Většinu běžného ježdění mám zařazen rychlý převod, který si i s velkým terénem a převýšením v klidu poradí. Pomalý silný převod využívám v těch opravdu krkolomných terénech nebo při zapřaženém přívěsu s těžším nákladem. Tažné zařízení je u tohoto pracanta velkým plus!
Vraťme s ještě k rychlostem. U čtyřkolky
nezbytná zpátečka mě při prvním použití zaskočila svým divokým nástupem. Po přidání plynu jsem vystřelil vzad a měl jsem Stormera co krotit. Od té chvíle jsem si začal dávat pozor a plynovou páčku při couvání používal jen s citem.
Stomer 320 LC patří do rodiny užitkových čtyřkolek a právě proto mě překvapuje, že je vybaven pouze zadním náhonem. Po prvních zkušenostech musím uznat, že absence
předního náhonu není až tak velkým nedostatkem a třistadvacítka si hravě poradí i s náročným terénem. Navíc náhon na zadek slibuje hodně zábavy!
Driftování na třistadvacítce je opravdová legrace a jen tak neomrzí! Při správném dávkování plynu se drifting dá skvěle řídit a čtyřkolka spolehlivě vede směr, kam ji zrovna namíříte.
Je příjemné, že i tato užitková čtyřkolka nabídne sportovnější styl svezení. Větší hluk výfuku sportovní nádech jen podtrhuje, i když u pracanta bych očekával spíše decentnější projev. Při jízdě se chová mohutný JourneyMan naprosto suverénně. Všechny záludnosti rozbitých polní cest spolyká bez sebemenších problémů. Jen je důležité stále pamatovat, že upaluješ na dvoustopém vozítku a tudíž je potřeba vybírat stopu jinou, než za řidítky motocyklu. Vyjeté koleje mají tendence i takovéto těžkopádné vozítko stahovat a určovat mu směr jízdy! V prvních chvilkách mám pocit, že při jakémkoliv náklonu hrozí
nebezpečí převrácení. Postupem času získávám ve čtyřkolku důvěru a zjišťuji, že hranice převrácení je hodně daleko!
Konec konců, JourneyMan 320 LC Stormer mě mile překvapil svou všestranností a spolehlivostí, o které jsem se měl možnost na vlastní kůži přesvědčit při dost extrémních podmínkách offroad maratonu v Sedlčanech. Tento JourneyMan si díky své dostupnosti jistě najde místo v nejedné garáži statku, vinice nebo jakéhokoliv jiného hospodářství.
Vláďa