Text: Dušan Padevět | Foto: Marsedka | Datum: 28.07.2014 | Zobrazeno: 41419×
V létě nastává ve většině čtyřkolkářských klání příměří. Je doba dovolených a dlouhých výletů. Na dlouhý výlet je nejlepší pořádně dlouhá kolka, kam vejde se šofér i jeho holka. Jak je na takový dlouhý výlet připravená vlajková loď Journeymanu? Čtěte náš prázdninový test Gladiatoru X8 EFI V-twin EPS...
K naplnění představ o pohodlném cestování mají pochopitelně blíže pracáky než sportky. Méně praktické sportky se také nenabízejí v dlouhých verzích. Stroj, kterým se zabývalo naše testování, je v mnoha ohledech výjimečný. Například v tom, že se jako jeden z mála (kdoví či není úplně jediný), který se nabízí pouze v délkově plnotučné verzi. Možná namítnete, že iksosma byla prolustrována ve spoustě testů už před více než dvěma roky, tak proč se k ní znovu vracet? Třeba proto, že ji její stránčický importér dokáže vyšlechtit parádními tlumiči Elka a letos další parádou, totiž Elektrickým Posilovačem říSení (EPS).
Pojďme si připomenout základní vlastnosti Gladiátora X8. Stroj pohání osmikilo s uváděným výkonem 63 koní a krouťákem 72 Nm a zvukem pořádného dvouválce. Stříkačka od Delphi, mohutný variátor a spousta dalších drobností dělá svému páníčkovi spolehlivého a prostorného parťáka. Maximálka kolem 120 km/h, spotřeba podle stylu jízdy 8-10l/100 km. Škoda, že se "páníšek" musí prát s odporem zubatých kol při zatáčení. Dlouhým strojům otáčení na pětníku úplně moc nejde a šíbování netrénovaného jezdce může docela znavit. Tedy šíbování bez posilovače. Testované čtyřkolky se tohle ale už netýká. Dlouho očekávaný doplněk už je k dispozici.
Stroj s posilovačem poznáte tak, že bude mít u tyče řízení něco, co vypadá jako taková elektronická bradavice, a na přístrojovce uvidíte LEDku s písmeny EPS. No tohle není ale to podstatné, jak by měla proběhnout identifikace. To nejdůležitější je super-pocit při zatáčení. Ten poznáte právě už při šíbování. Ale není to jen o pomalém popojíždění, kde to ocení především opatrnější jezdci. Ale k tomu všemu se postupně dostaneme. Z dalších fajne vlastností si přípomeňme ještě kovaná duralová ramena vpředu i vzadu (verze De Lux). Standardním doplňkem jsou pak fešné leštěné hliníkáče, protože i kolku dělaj kola, anebo všechny možné plastové boxy vpředu či vzadu.
Pro teď už ale nechme stranou všechny ty informace, dostupné na všech promo letáčcích a pojďme se spolu konečně podívat na realitu letního t(c)estování...
Pokračování článku: Letní testování
29.01.2018, Redakční testy
Víc v nabídce CF Mota už není. Pět let plnila roli jedničky populární X8, která se nyní dočkala nástupce. Tím je Gladiat...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
11.03.2015, Redakční testy
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. ...
11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...
17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...
29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...
01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.56s