Text: Dušan Padevět | Foto: Marsedka | Datum: 28.07.2014 | Zobrazeno: 41433×
V tomto testování mi vychází X8-a jako výborný cestovatelský společník. Podívejme se ještě na další oblasti, kde může být dost dalších nadšených uživatelů. Minimální nároky na energii jezdce při zatáčení při pomalejší jízdě ocení všichni "nestárnoucí" senioři, kteří místo nadávání u zpráv vyrazí do lesa pro dřevo anebo třeba jen s košíkem na houby. Trasu cestou-necestou zdolává čtyřkolka s posilovačem řízení vážně hravě. Stačí jen položit ruce na řidítka. Tyhle výhody určitě ocení kluci a holky, co museli motorku nebo zdravé nohy vyměnit za invalidní vozík. Bez používání nožní brzdy stroj spolehlivě zpomaluje i motorovou brzdou. Vychytávkou právě pro tuhle skupinku uživatelů je dobrá boční ochrana proti spálení kotníků, kterou si většina chodících ani neuvědomí. Loni se na Keep Respect na mém Jumbu trochu popálil Matěj. Problém je v tom, že noha prostě to horko necití :-( Tady je to naštěstí vyřešeno.
Ke spolupráci na téhle části testování "jak šetřit síly" jsem přesvědčil oba své rodiče. Táta kardiak se nenechal dlouho přemlouvat. Pochvaloval lehkost šíbování X8 proti popojíždění s Jumbem. To ale zrovna patří mezi kolky s výborně zpřevodovaným řízením, jaký to musí být rozdíl u jiných typů. Lehkost se nejvíc projeví třeba při couvání, pravá ruka trochu plynuje a zbytek těla se věnuje obhlížení místa, kam se couvá. Jediný problém u X8 viděl v tom, že ji musíme vracet do Stránčic. U babičky to přemlouvání bylo delší, ale vyjížďka na kopce okolních lesů ji nakonec také přesvědčila. Srovnání neměla žádné, ale uřídila to. Verdikt z této části testu tedy může být něco jako "testováno na starších spoluobčanech"....
A co srdce závodníka? Když před 2 roky přicházela X8 do Čech, pravděpodobně sebou přinášela i očekávání startu na závodních tratích. Místo toho se ale Journeyman Racing pustil na úspěšnou pouť s Jumbem. Proč X8 nebyla to pravé? Prostě jako každá dlouhá čtyřkolka potřebuje víc prostoru na ostřejší zatáčky.
A když by jezdec nechtěl rychle ztratit kontakt s ostatními, tak by ztrácel pomalu ale jistě síly tím, jak by se pral s řízením. Posilovač tohle pochopitelně mění. Pro dlouhé úseky hrbů a rolet pak delší rozvor může přinést svému jezdci větší stabilitu a na kličkovanou pak pomůže posilovač. Vyzkoušel jsem stroj na cross country trati a byl jsem docela překvapenej. Žádné kopance na roletách, žádné velké boje se zatočením v zatáčkách. Navíc se asi i projevili příjemně nastavené Elka. A v případě třeba českých offroad maratonů (trať společná s auty) to může být zajímavý stroj. Funkční posilovač může mít podle některých jezdců rychlých pracáků prý až 30% podíl na jejich úspěších.
Závěr
Základ Gladiátora X8 EPS je hodně zajímavá kolka už sama o sobě. Posilovač ji přidává navíc na obratnosti. Dvouválec neztrácí dech ani v dlouhých kopcích. Jak je na tom s cenou?
Základ s hliníkáči, navijákem, s pěkně zpracovanými plastovými blástry startuje na 194.990 tedy pod magickou dvoustovkou. Dost zajímavý paket doplňků (kované hliníková ramena, duralový pancíř na spodek kolky, stavitelné nitrogenové tlumiče) obsahuje verze deluxe za 204.990. Verze EPS je pak dostupná v jakékoliv verzi s příplatkem 20.000. Posledním doplňkem pak může být verze v Elka Edition, kdy příplatek je 16.990. K dispozici je pak hned několik barevných variant, nejobjednávanější prý je ta oranžová. Po svém víkedovém testování myslím, že třeba právě verze deluxe EPS je hodně muziky za relativně slušný peníz. V téhle verzi bych se sám nebál vyrazit klidně někam hodně daleko :-)
29.01.2018, Redakční testy
Víc v nabídce CF Mota už není. Pět let plnila roli jedničky populární X8, která se nyní dočkala nástupce. Tím je Gladiat...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
11.03.2015, Redakční testy
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. ...
11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...
17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...
29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...
01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.51s