Text: Dušan Padevět | Foto: Alena Míková | Datum: 14.08.2013 | Zobrazeno: 34102×
Další den mám v plánu udělat si takovou Tour de Podblanicko. Chci jezdit cestou necestou a při tom zjistit, jak se Zet Osm chová na polňačkách a kolik benzínu si takový stroj vezme. Přijíždím tedy k pumpě dotankovat. Všimnu si tam rentgenového pohledu sympatické černovlásky. Osměluju se a nabízím, jestli nechce svést? K mému překvapení přijímá! Má to ale jedinou podmínku. Prý si nemá sedat k cizím lidem. Ale když by sama řídila, tak bych vlastně seděl já u ní. Ty jo, ty holky to dneska ale uměj, co? Přemýšlím, co může následovat, až se zeptám, jestli třeba nemůžeme sjet mimo silnici, zkusit nějakou lesní cestu. Přijímá...
S pravdou ven. S tímhle vozítkem určitě o spolujezdkyně nebudete mít nikdy nouzi. Moje spolujezdkyně, respektive moje řidička, je quaderka a závodnice Alena. Bydlíme nedaleko od sebe a na společném testu Gladiatora Z8 jsme se domluvili. Alena na sebe převzala roli offroadového Stiga a vyjíždíme tedy na další část testu pole-louka-les. Na asfaltu je buggy na offrodových pneumatikách taková hravě neposedná. Ála Stig má z té hravosti nejdřív trochu respekt, ale pak se rozjíždí. Prý sem říkal, že dá buggy na silnici v klidu stovku. Tedy zrovna na téhle zakroucené podblanické okresce bych stovku nedal ani s eres oktávkou a hromadou érbegů, no ona ji dává. Na šotolinových cestách už trochu zpomalujeme, tak na 50-70km/h. Místy je cesta hodně vymletá od prudkých dešťů a tak ještě více zvolňujeme.
Nastavitelné nitrogenové tlumiče jsou zrovna nastaveny někde na „neutrálno“. Je to rozumná volba. I na asfaltu v zatáčkách ještě dobře drží, i na malinko rozbité cestě stíhají dobře tlumit. Prostor pod buggy je všude aspoň 30 centimetrů. Citlivější místa, například brzdič nebo manžetu přední poloosy, chrání takový duralový štít. Drobnost, které může ušetřit dost starostí. Přejezdy různě hlubokých rigolů a příkopů nedělají díky světlé výšce 30 cm a rozvoru 204 cm žádný problém. Volíme trasu i přes několik brodů. Ty jsou v horkém dni jen a jen příjemným osvěžením. Teda doufám, že pro Alenu příjemným. Vymlouvám se na neostrost snímků a dožaduju se několikrát zopakování průjezdu. A je to venku. Pak zkoušíme všechny možné povrchy (štěrk, trávu, písek), výjezdy, sjezdy. Stroj nikde neváhá a poslušně jede dopředu. Dokonce ani nebylo třeba zapínat 4x4.
Bohužel se na večer musím s offroadovým Stigem rozloučit. Náplastí mi budiž to, že si konečně budu moci zase sednout za volant. Nejdříve dotankovat a zjistit spotřebu. Po 12 hodinách ježdění je to necelých 13 litrů. Spotřeba je tedy někde kolem 1 litru za hodinu. Přepočtem na ujeté kilometry to bude zhruba 10 l na 100 km. Docela slušné, ne?
A zas jedu cestou necestou, polem nepolem. A zase si to prostě užívám.
Pokračování článku: Redakční test - den třetí závěrečný
11.03.2015, Redakční testy
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. ...
02.07.2013, Redakční testy
Test novinky Gladiátor Z8 EFI V-TWIN s dvouválcovým motorem o obsahu 800 ccm s elektronickým vstřikováním paliva DELPHI....
11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...
17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
26.05.2021, Redakční testy
Otestovali jsme kabinu od české firmy DFK. Jak se s ní bude jezdit v Z1000 Sport?...
19.10.2020, Redakční testy
Tuhle novinku jsme viděli už před několika lety na výstavách, ale než se dostala až na naše tratě, museli jsme si přeci ...
26.04.2012, Redakční testy
Jako závodníci často musíme nést více zavazadel než průměrný člověk. Množství věcí potřebné k závodění taháme z bytu do ...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.33s