QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Journeyman Gladiator Z8 EFI V-TWIN

Text: Dušan Padevět | Foto: Alena Míková | Datum: 14.08.2013 | Zobrazeno: 34102×

Další den mám v plánu udělat si takovou Tour de Podblanicko. Chci jezdit cestou necestou a při tom zjistit, jak se Zet Osm chová na polňačkách a kolik benzínu si takový stroj vezme. Přijíždím tedy k pumpě dotankovat. Všimnu si tam rentgenového pohledu sympatické černovlásky. Osměluju se a nabízím, jestli nechce svést? K mému překvapení přijímá! Má to ale jedinou podmínku. Prý si nemá sedat k cizím lidem. Ale když by sama řídila, tak bych vlastně seděl já u ní. Ty jo, ty holky to dneska ale uměj, co? Přemýšlím, co může následovat, až se zeptám, jestli třeba nemůžeme sjet mimo silnici, zkusit nějakou lesní cestu. Přijímá...

S pravdou ven. S tímhle vozítkem určitě o spolujezdkyně nebudete mít nikdy nouzi. Moje spolujezdkyně, respektive moje řidička, je quaderka a závodnice Alena. Bydlíme nedaleko od sebe a na společném testu Gladiatora Z8 jsme se domluvili. Alena na sebe převzala roli offroadového Stiga a vyjíždíme tedy na další část testu pole-louka-les. Na asfaltu je buggy na offrodových pneumatikách taková hravě neposedná. Ála Stig má z té hravosti nejdřív trochu respekt, ale pak se rozjíždí. Prý sem říkal, že dá buggy na silnici v klidu stovku. Tedy zrovna na téhle zakroucené podblanické okresce bych stovku nedal ani s eres oktávkou a hromadou érbegů, no ona ji dává.  Na šotolinových cestách už trochu zpomalujeme, tak na 50-70km/h. Místy je cesta hodně vymletá od prudkých dešťů a tak ještě více zvolňujeme.

Nastavitelné nitrogenové tlumiče jsou zrovna nastaveny někde na „neutrálno“. Je to rozumná volba. I na asfaltu v zatáčkách ještě dobře drží, i na malinko rozbité cestě stíhají dobře tlumit. Prostor pod buggy je všude aspoň 30 centimetrů. Citlivější místa, například brzdič nebo manžetu přední poloosy, chrání takový duralový štít. Drobnost, které může ušetřit dost starostí. Přejezdy různě hlubokých rigolů a příkopů nedělají díky světlé výšce 30 cm a rozvoru 204 cm žádný problém. Volíme trasu i přes několik brodů. Ty jsou v horkém dni jen a jen příjemným osvěžením. Teda doufám, že pro Alenu příjemným. Vymlouvám se na neostrost snímků a dožaduju se několikrát zopakování průjezdu. A je to venku. Pak zkoušíme všechny možné povrchy (štěrk, trávu, písek), výjezdy, sjezdy. Stroj nikde neváhá a poslušně jede dopředu. Dokonce ani nebylo třeba zapínat 4x4.

Bohužel se na večer musím s offroadovým Stigem rozloučit. Náplastí mi budiž to, že si konečně budu moci zase sednout za volant. Nejdříve dotankovat a zjistit spotřebu. Po 12 hodinách ježdění je to necelých 13 litrů. Spotřeba je tedy někde kolem 1 litru za hodinu. Přepočtem na ujeté kilometry to bude zhruba 10 l na 100 km. Docela slušné, ne? 

A zas jedu cestou necestou, polem nepolem. A zase si to prostě užívám.


Pokračování článku: Redakční test - den třetí závěrečný


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.30 Známkováno: 23x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Journeyman Gladiator Z8»

Další články k modelu Gladiator Z8

Pásáci na horách

11.03.2015, Redakční testy
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. ...

Gladiator Z8 EFI V-TWIN

02.07.2013, Redakční testy
Test novinky Gladiátor Z8 EFI V-TWIN s dvouválcovým motorem o obsahu 800 ccm s elektronickým vstřikováním paliva DELPHI....

Další články sekce Journeyman

CFMOTO Gladiator X625-A: Největší jednoválec

11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...

Tři Mušketýři - KAYO nejen pro děti

17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...

Gladiator X8 EPS vs. Jumbo 850 V-Twin EPS

03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMOTO Z1000 Sport s kabinou DFK

26.05.2021, Redakční testy
Otestovali jsme kabinu od české firmy DFK. Jak se s ní bude jezdit v Z1000 Sport?...

CFMOTO Gladiator Z1000 Sport - bugyna pro každého

19.10.2020, Redakční testy
Tuhle novinku jsme viděli už před několika lety na výstavách, ale než se dostala až na naše tratě, museli jsme si přeci ...

Ogio/Polaris batoh na Quaderskou výstroj

26.04.2012, Redakční testy
Jako závodníci často musíme nést více zavazadel než průměrný člověk. Množství věcí potřebné k závodění taháme z bytu do ...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.33s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce