Text: Dušan Padevět | Foto: Alena Míková | Datum: 14.08.2013 | Zobrazeno: 34104×
Už když jsem do buggy usedal poprvé, říkal jsem si: „tohle není moc stroj na parkování“. A tak i poslední den jsem naplánoval další fázi testu. Tak trochu tří generačního. Zaměstnal jsem desetiletého synovce a svého otce. Takovýhle stroj už ze svého principu jednoduchosti ovládání bezvadně vyhovuje mladším i starším řidičům. Jen prostě sedí za volantem a přidávají plyn nebo brzdí. Sláva variátorům. Test juniorského řidiče probíhá na bezpečné louce. Stroj má nastavitelný volant a řidičových 150 cm už není pro ovládíní pedálů na podlaze žádný problém. Odpor pedálu plynu je třeba proti Octavii jiný. Už máte pocit, že to víc nejde sešlápnout a že asi víc už nepojedete. Pak ale zkusíte přišlápnout a stále zrychlujete. Nevím, nakolik je to subjektivní pocit. Každopádně stroj mladého řidiče ničím záludným nezaskočil. Jeho hodinový test skončil slušně vyjetou tratí na louce před tím rozryté od divočáků. Trochu jinou generaci pak dál zastupoval můj otec. V prosinci oslaví sedmý křížek.
Jen přidávání plynu jen sen mnoha pohodlných seniorů. Ať už na silnici či lesem cestou na houby nebo na místa, kde za mlada randil. Role spolujezdce a příjemce informací "kde co bylo jinak za mlada" se obětavě znovu zhostil synovec. A dojem z testu? Řidič zapomněl "prožívat" řízení, ale spíš prožíval ta místa. Hm, to je vlastně taky docela dobré hodnocení.
Na mne pak zbývá už jen podvečerní a noční testování. Ale to je důležitá věc, když nejste už vázáni kvalitou silnice či povrchem pod vašimi koly, tak nemáte být ani vázán množstvím světla nad vaší hlavou. A Zet Osma je vybavená opravdu parádním osvětlením!
Polňačku bych viděl projíždět s respektem na potkávací světla. Klasickou silnici pak podle chuti či protijedoucích aut. Noční přesun bude určitě možný i bez přídavných přisvětlovacích ramp. Ze všeho možného univerzálního příslušenství rovnou připomeňme možnost předního okna či půlokna. Při vyšších rychlostech budete potřebovat ochranou přilbu, jinak vám čmeláci udělají důlky do čela. Abyste nebyli vázáni jízdou jen za pěkného počasí, bude praktická asi i střecha. Hlavně kvůli pohodlí posádky. Stroj je na námořnické mytí připraven. Přebytečná voda pak odteče několika otvory v podlaze.
Na vlastní kůži jsem poznal, že je asi určený opravdu pro všechny generace. Když jsem viděl svého synovce, tak jsem si tak říkal. V necelých 10 letech takový stroj naučí kluka kroutit správně volantem. Až si v osmnácti letech udělá řidičák, bude moct přes léto na takovýhle stroj lovit holky. Je to prostě kabrio, v letním pařáku k nezaplacení. Pár let na to bude moct jezdit na dlouhé výlety ve dvou. Na stroji není povinná helma a na rozdíl od čtyřkolky si se spolujezdcem můžete za jízdy i pokecat. Bude si užívat nájezdy a výjezdy ze zatáček a na noc možná domontuje první doplněk - světelnou rampu. No a pak ke stáru, až začnou nohy pobolívat, obstará s tímhle strojem od nákupu rohlíků, přes houby, tak i třeba výroční výlet s babičkou. Jak napsal klasik do scénáře Slavnosti sněženek: „to je dost dědku, žes nás taky vyvez“.
A Homolka, až budete doma prosazovat pořízení tohodle stroje, nezapomeňte na argument možného praktického využití. Má klasické závěsné zařízení. Takže třeba lesáci si můžou připojít vozík a vozit dříví z lesa. Nebo myslivci si můžou vozit seno do lesa. Nebo zemědělci si můžou na pole vozit svačiny... Ale pozor! Tyhle stroje jsou hodně náročné na čas. Jak tohle myslím? No jen na málo přesunů jsem volil nejkratší cestu...
Pokračování článku: Váš test - Tomáš Čtyřkolky4u
11.03.2015, Redakční testy
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. ...
02.07.2013, Redakční testy
Test novinky Gladiátor Z8 EFI V-TWIN s dvouválcovým motorem o obsahu 800 ccm s elektronickým vstřikováním paliva DELPHI....
11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...
17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
26.05.2021, Redakční testy
Otestovali jsme kabinu od české firmy DFK. Jak se s ní bude jezdit v Z1000 Sport?...
19.10.2020, Redakční testy
Tuhle novinku jsme viděli už před několika lety na výstavách, ale než se dostala až na naše tratě, museli jsme si přeci ...
26.04.2012, Redakční testy
Jako závodníci často musíme nést více zavazadel než průměrný člověk. Množství věcí potřebné k závodění taháme z bytu do ...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.05s