Text: Dušan Padevět | Foto: Alena Míková | Datum: 14.08.2013 | Zobrazeno: 34106×
Na Z8 jsem se dlouho těšil. V podstatě od doby, co se ke mně dostala informace, že se „Zetko“ s dvouválcem plánuje. Měl jsem možnost se svézt s klasickou Z6 se šestistovkou a nedávno jsem si vyzkoušel i Z6 EX, čili rozšířenou Z6 a na stavitelných tlumičích. S „EXkem“ byla zábava, ale chyběl mu výkon. „Zetosma“ měla tento „handicap“ řešit a na to jsem byl fakt zvědavý. Motor ale nebyl jediný, čím mě tato novinka dostala… Vyzvedl jsem si Zetko v pátek a čekal mě celý víkend za volantem - tentokrát ale nejen pracovně. První negativum na sebe nedalo dlouho čekat. Tříbodové pásy namísto čtyřbodových na mě moc bezpečně nepůsobily. Bohužel dle legislativy EU musí mít každé nové vozidlo signalizaci nezapnutých pásů a proto tedy ty tříboďáky. Po nastartování se ozve tolik známý zvuk dvouválce z Xosmy (Gladiator X8), jen výfuk má trochu líbivější zvuk. Reakce na plyn je okamžitá bez jakékoliv prodlevy variátoru, občas mírně zaškube jak je pro X8 typické. Bohužel ani u Z8 tento drobný nedostatek inženýři z továrny CF Moto neodstranili.
Po krátkém seznámení se strojem jsem zapojil přívěs s vybavením na akci (gril, stan, něco málo dřeva…) a vyrazil směr ATV dráha. Pravda je, že přívěs mašina ani necítila a jízda na hranici povolené rychlosti mimo obec mu nedělala žádný problém. Pochvalu si zaslouží zrcátka, která už konečně na „Zetku“ mají význam. Samozřejmě musím zmínit nový design celého stroje, zejména projektorová přední světla s LED páskem obrysových světel, LED blinkry a zadní LED světla. Design je opravdu povedený a chytne snad každého. Však jsem si užíval ty pohledy kolemjdoucích a jejich vykloubených krků. Ale dost už bylo silnice, tady mě to vážně nebaví… Na dráze jsem odpojil přívěs a šup na trať. V zatáčkách Zetko sedí jako přibitý, motor má dostatek síly pro efektní drift v každé zatáčce a po pár kolech už každou zatáčku beru bokem napřed. Tady bych trochu vytkl řízení. Na trať bych uvítal řízení strmější, místy jsem si málem zamotal ruce do volantu. Místa pro své dvoumetrové tělo jsem měl tak akorát, rám mi nikde nepřekážel ani v přilbě, ale co bych určitě na své „Zetosmě“ udělat, tak bych zkrátil řadičku, do které jsem stále kolenem narážel a dvakrát jsem si tak při jízdě vyhodil rychlost do neutrálu. Nezbývalo mi tedy než zastavit, zařadit zpátky „Háčko“ a pokračovat dál. Oproti Z6 ale přibylo místo pro větší boty, což bylo pro mou „padesátku botu“ velké plus. Brzdy jsou dostačující i na hodně sportovní jízdu a neměl jsem nikdy pocit, že by nestíhaly. A to i díky opravdu silné a skvěle fungující motorové brzdě.
Po víkendu na trati, kde si stroj jen velmi zřídka odpočinul a najel více jak 150km jsme neobjevili jedinou závadu. Tedy kromě asi 30kg bláta navíc Jsem čtyřkolkář, řídítka bych za volant nevyměnil, už proto, že volantu mám denně dost a dost… ale Z8 mě opravdu dostala a zas mám o čem přemýšlet. Je to hračka, s kterou je nekončící zábava a člověk je s ní vždy středem pozornosti… A o tom život je .
Pokračování článku: Technické parametry, příslušenství:
11.03.2015, Redakční testy
Na horách se můžete dopravovat různými způsoby. Sněžnice, běžky, pes a sáňky, skútr, rolba… a nebo čtyřkolka na pásech. ...
02.07.2013, Redakční testy
Test novinky Gladiátor Z8 EFI V-TWIN s dvouválcovým motorem o obsahu 800 ccm s elektronickým vstřikováním paliva DELPHI....
11.11.2020, Redakční testy
Buď jednoválcová pětistovka za 150 tisíc, nebo dvouválcová osmpade o 100 dráž, to byl výběr pro toho, kdo zhruba do půlk...
17.06.2020, Redakční testy
S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba ...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
26.05.2021, Redakční testy
Otestovali jsme kabinu od české firmy DFK. Jak se s ní bude jezdit v Z1000 Sport?...
19.10.2020, Redakční testy
Tuhle novinku jsme viděli už před několika lety na výstavách, ale než se dostala až na naše tratě, museli jsme si přeci ...
26.04.2012, Redakční testy
Jako závodníci často musíme nést více zavazadel než průměrný člověk. Množství věcí potřebné k závodění taháme z bytu do ...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.55s