QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Kawasaki ATV den

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 13.04.2009 | Zobrazeno: 4417×

Kawasaki ATV den Jakmile jsme se rozloučili se zákeřnou zimou, přišlo představení zelených novinek pro sezonu 2009 na trati ve Vranově u Brna. Redakce Quadmania.cz u toho samozřejmě nemohla chybět.


Už z dálky byly vidět nad tratí vlající křiklavě zelené vlajky, pod kterými byly zaparkované tři zelené čtyřkolé stroje. Záměrně nepíšu čtyřkolky, protože vedle ATV řady KVF stálo i trochu netradiční vozidlo Mule poháněné litrovým dieselem. Chybět samozřejmě nemohly ani zelené motorky, ale o tom jinde.

Kawasaki KVF 750

Redakční test vlajkové lodi od Kawasaki jsme již zveřejnili zde. Pojďmě se tedy stručně podívat, co dokáže třičtvrtělitrový dvouválec na MX trati. Jak už bylo nesčetněkrát napsáno, první, co vyplaví gejzír adrenalinu je motor. KVF jde na zadní i na převod H a akcelerace je nepopsatelná. Zbytek čtyřkolky ale nijak nezaostává. Skoky zvládá lehce a odezva od podvozku na roletách je příkladná. Jediné, co se dá téhle kawě vytknout je příliž vysoké sedlo. Vysednutí v zatáčce je pak trochu náročnější gymnastický úkol a rychlé přenesení váhy chce trochu cviku.

Kawasaki KVF 360

Po sesednutí z nakoňované sedmpade čekala na test menší sestra s necelými čtyřmi sty kubíky pod kapotou. Čtyřkolka ve srovnání s velkou KVF působí hodně subtilním dojmem. Design se nese ve stylu čtyřkolek z devadesátých let, tedy žádné zbytečné výmysly, dvě hranatá světla, maximálně praktické plasty, jednoduchá palubní deska, která ukazuje přesně to, co potřebujete. Sedlo je stejně pohodlné jako u velké sestry a dovedu představit, že v něm strávím třeba celý den. Opět je ale trochu netradičně vysoko, inu pracant.
Ale dost okounění, vzhůru na trať. Od motoru jsem toho moc nečekal, ale opak byl pravdou, na prašné trati bylo výkonu tak akorát, aby se dalo jet bez strachu s plynovou páčkou nadoraz a každou zatáčku projet „dveřmi napřed“. Tomu pomáhá i pevná zadní náprava, která je na trati samozřejmě plusem, i když pro prostupnost těžkým terénem a trialovými pasážemi může být naopak trochu na škodu. ATV se na lavicích nechá přemluvit i ke skokům, ve kterých se díky nízké váze nechá bez problému kontrolovat. Náznaky nestability přichází až při razantním použití přední brzdy. Jindy přední lumiče pracují perfektně, Kawasaki použila podobnou technologii zavěšení předních ramen, jako má například Polaris Scrambler.

Kawasaki Mule

Trochu netradičně působí na MX trati vozidlo primárně určené pro práci, ale i na zahrady a stavby je třeba se sem tam probít terénem, takže proč ne. Mula se již podrobila našemu redakčnímu testu, který zveřejníme již za pár dní, proto jen stručně. Slyšet po nastartování UTV dieselový zvuk typický spíše pro Tranzita je netradiční zážitek. Motor dává hned od nejnižších otáček dostatek točivého momentu. Ten vás dokáže vytáhnout do každého výjezdu, i když si v polovině kopce zastavíte na pauzičku. Maximální rychlost je 40 km/hod., takže o nějakém řádění na trati se mluvit nedá, ale tohle opravdu není to, proč si Mulu koupíte.
Celkově se akce rozhodně podařila a není nač si stěžovat, ba naopak. „Zelení“ objednali perfektní počasí, zajistili kvalitní trať a samozřejmě neméně kvalitní stroje, co víc si přát!

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Další články

Jak se vyrábí čtyřkolky CFMOTO? Zjišťovali jsme přímo v čínské továrně

28.11.2023, Reportáže
Asi se shodneme, že CFMOTO ve čtyřkolkách dnes už patří mezi špičku, mezi čínskými výrobci určitě. Vrtalo vám ...

Otestovali jsme novinky od Yamahy

29.08.2022, Reportáže
Není nad to, než si svou vysněnou čtyřkolku pořádně proklepnout a na živo se přesvědčit, že právě ona je tou pravou. Pře...

Polaris Camp 2022 naživo za řídítky i volanty

13.04.2022, Reportáže
Letošní testovací dny Polarisu v Milovicích nabídly několik pěkně postavených tratí, ale hlavně možnost přímého porovnán...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.05s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce