Už z dálky byly vidět nad tratí vlající
křiklavě zelené vlajky, pod kterými byly zaparkované tři zelené čtyřkolé stroje. Záměrně nepíšu čtyřkolky, protože vedle
ATV řady KVF stálo i trochu netradiční vozidlo
Mule poháněné litrovým
dieselem. Chybět samozřejmě nemohly ani zelené motorky, ale o tom
jinde.
Kawasaki KVF 750
Redakční test vlajkové lodi od Kawasaki jsme
již zveřejnili zde. Pojďmě se tedy stručně podívat, co dokáže třičtvrtělitrový dvouválec na
MX trati. Jak už bylo nesčetněkrát napsáno, první, co vyplaví gejzír adrenalinu je motor. KVF jde na zadní i na převod H a akcelerace je nepopsatelná. Zbytek čtyřkolky ale nijak nezaostává.
Skoky zvládá lehce a odezva od podvozku na roletách je příkladná. Jediné, co se dá téhle kawě vytknout je příliž vysoké sedlo. Vysednutí v zatáčce je pak trochu náročnější gymnastický úkol a rychlé přenesení váhy chce trochu cviku.
Kawasaki KVF 360
Po sesednutí z nakoňované sedmpade čekala na test menší sestra s necelými čtyřmi sty kubíky pod kapotou. Čtyřkolka ve srovnání s velkou KVF působí hodně
subtilním dojmem. Design se nese ve stylu čtyřkolek z devadesátých let, tedy žádné zbytečné výmysly, dvě hranatá světla, maximálně
praktické plasty, jednoduchá palubní deska, která ukazuje přesně to, co potřebujete. Sedlo je stejně pohodlné jako u velké sestry a dovedu představit, že v něm strávím třeba celý den. Opět je ale trochu netradičně vysoko, inu pracant.
Ale dost okounění, vzhůru na trať. Od motoru jsem toho moc nečekal, ale opak byl pravdou, na prašné trati bylo výkonu tak akorát, aby se dalo jet bez strachu s plynovou páčkou nadoraz a každou zatáčku projet „dveřmi napřed“. Tomu pomáhá i pevná zadní náprava, která je na trati samozřejmě plusem, i když pro prostupnost těžkým terénem a trialovými pasážemi může být naopak trochu na škodu. ATV se na lavicích nechá přemluvit i ke skokům, ve kterých se díky nízké váze nechá bez problému kontrolovat. Náznaky nestability přichází až při razantním použití přední brzdy. Jindy přední lumiče pracují perfektně, Kawasaki použila podobnou technologii zavěšení předních ramen, jako má například
Polaris Scrambler.
Kawasaki Mule
Trochu netradičně působí na MX trati vozidlo primárně určené pro práci, ale i na zahrady a stavby je třeba se sem tam probít terénem, takže proč ne. Mula se již podrobila našemu redakčnímu testu, který zveřejníme již za pár dní, proto jen stručně. Slyšet po nastartování UTV
dieselový zvuk typický spíše pro Tranzita je netradiční zážitek. Motor dává hned od nejnižších otáček dostatek točivého momentu. Ten vás dokáže vytáhnout do každého výjezdu, i když si v polovině kopce zastavíte na pauzičku. Maximální rychlost je
40 km/hod., takže o nějakém řádění na trati se mluvit nedá, ale tohle opravdu není to, proč si Mulu koupíte.
Celkově se akce rozhodně podařila a není nač si stěžovat, ba naopak. „Zelení“ objednali perfektní počasí, zajistili kvalitní trať a samozřejmě neméně kvalitní stroje, co víc si přát!