Řada Kawasaki Teryx4 750 4x4 určitě potěší každého, kdo hledá správnou rovnováhu mezi funkcí a výkonem. Dodává se ve
čtyřech různých barevných variantách. Ale otázkou je jestli Teryx4 bude šlapat stejně dobře, jak vypadá?
Chladné svěží ráno prolomilo prvotní ostych, hned po usednutí za volant zjišťujeme, že se jedná o příjemnější posezení. Jako by
Kawasaki odstoupila od typicky tvrdých sedadel. Letmý pohled přes rameno odhaluje zadní část, kam se pohodlně vejdou další dva pasažéři. Zadní sedadla jsou soustředěna více do kabiny, i přes tento konstruktérský tah je ze zadních sedadel stále dobrý výhled. Všechna sedadla oplývají výborným bočním vedením.
Teryx4 nastartoval bez problémů, dávkování plynu koresponduje s citlivým a hladkým chodem. Kapalinou chlazený
749ccm čtyřtaktní dvouválcový motor nabídnul spoustu energie, a to i se čtyřmi dospělými ve vozidle. Kawasaki Teryx4 750 4x4 dostal navíc
15 % energie oproti dvoumístné verzi. Tato nová síla je zdokonalena aktualizovaným elektronickým systémem vstřikování paliva s dvanáctibodovými vstřikovači. Výkon je přenášen na kola plynule měnitelným převodem
(CVT), speciálně upravenou převodovku s variátorem hlídá elektronika.
Nová spojka přinesla dobrou odezvu na plyn.
Podvozek je koncipován pro sportovní jízdu, dvojitá
A ramena doplňují plně nastavitelné
tlumiče s přepouštěcí komorou. Kawasaki kladla nároky na pohodlné cestování se čtyřmi lidmi na palubě nebo jen s jedním cestujícím. Během dne za volantem si řidiči pochvalovali čipernost a
ovladatelnost stroje. Všude se vešel, na relativně malém placu se Tyrex4 hravě otáčel. A rázy vysílané do podvozku se neodrážely ani k jednomu ze 4 jezdců. Teryx4 750 4x4 jel i v nejtěžším kopci s lehkostí, a ani jednou jsme nepociťovali, že by bylo potřeba více energie.
Teryx dostal čtyři monoposty, tudíž mu Kawasaki dodala nějaké opravdu skvělé funkce, včetně nově navrženého
rámu, který je velmi tuhý.
Multifunkční elektronický
displej nabídl dobře viditelné rozhraní informací: tachometr, palivoměr, hodiny, dvě denní počítadla kilometrů, ukazatel 2WD/4WD, kontrolka předního diferenciálu, kontrolka parkovací brzdy, ukazatel teploty vody a kontrolka vstřikování paliva.
Brzdový systém přichází s 200mm hydraulickými kotouči - aby byly chráněny co nejlépe, jsou zapuštěny do kol - a s ocelovým opletením brzdových hadic. Brždění motoru se za předpokladu plně obsazených 4 míst nekonalo. Nedostatky dochytaly účinné brzdy.
Jedna věc, které jsme si všimli, byl
vylepšený přístup k údržbě Tyrexu4. Airbox byl přemístěn tak, aby přístup k němu nevyžadoval žádné nástroje. Také olejová měrka sklidila souhlasné přikývnutí, její umístění pod sedadlem přispívá k snadnému přístupu.
Negace sklidily příliš malé přední blatníky, které jezdce nekryly tak jak by měly.
Teryx4 750 4x4 Kawasaki míří do cílových skupin:
- Rodiny s dětmi
- Lovci, kteří potřebují prostor i pro přátele
- Pohodoví jezdci, kteří nechtějí jezdit jen ve dvou