QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Kymco Maxxer 450

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 16.08.2010 | Zobrazeno: 16557×

Kymco Maxxer 450 Po roce se u nás opět ukázal Maxxer od Kymca. Od poslední návštěvy chodil dost do fitka, změnil o něco málo styl a zapracoval i na technice. Vyrostl nám tedy puberťák v dospělou sportovní čtyřkolku?


Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické informace
  3. Kompletní fotogalerie

Je vidět, že výrobci naslouchají hlasu zákazníků i nás novinářů a pro Kymco to platí na sto procent. V prvním testu Maxxeru 400 jsme byli ze čtyřkolky poměrně nadšení, jen nám chybělo pár koníků a vadily nám laciné polepy. No a teď tu stojí Maxxer 450 se stříkačkou a pár kosmetickými změnami designu. Teď už by jen stačilo napsat, že jsme spokojení, čtyřkolka je perfektní a měl bych volno na kafe. Asi by to ale nebylo to pravé, vzali jsme tedy Maxxera na místo prvního testu – milovický tankodrom, se všemi druhy terénu, které si jezdec může přát, a dali mu pořádně do těla.
Na první pohled je 450 od 400 téměř k nerozeznání. Poznáte ji vlastně jen díky absenci žebrování na motoru a samozřejmě polepům. Nejdůležitější z nich nese nápis EFI. Ano, Kymco je jedna z prvních tchajwanských vlaštovek, která používá ve svých strojích vstřikování. A je třeba dodat, že velice úspěšně. Kymco chytlo na první protočení startéru a to v jakémkoliv režimu, od studeného motoru, po opravdu hodně ohřátý motor v parném tropickém dni.


Ale ještě na chvíli zpět k designu. Přední maska ala BMW se nám líbila už v prvním testu, diskutabilní byl snad jen polep s imitací karbonu na předním plastu. Ten je u čtyřistapadesátky nahrazen podstatně decentnější variantou. Stejná jsou i povedená litá kola, bohužel stejně jako na čtyřstovce obutá do univerzálních pneumatik, které si s bahnem příliš nerozumí. Na druhou stranu Kymco je homologované pro silniční provoz a s těmito pneumatikami si užijete jízdu jak po silnici, tak ve středně těžkém terénu.
No a teď k samotné jízdě. Jak jsem již psal, motor vždy naskakuje naprosto perfektně. Už při přidání plynu na místě je cítit větší ochota k vytáčení. Nový motor je živější a je z něj cítit, že má chuť jet. Po zařazení rychlého převodu na dokonale přesné převodovce přidávám plyn a čtyřkolka se díky decentní hmotnosti žene energicky kupředu. Koně navíc jsou opravdu znát hned při prvním svezení a další jízda to jen potvrzuje. Při troše snahy se dá Kymco dostat na zadní a ani v prudších výjezdech mu nedochází dech. Na kluzkém prašném povrchu je ale díky nízké trakci sériových gum sem tam potřeba připnout náhon na všechna čtyři kola. S ním je čtyřkolka stabilní a nechá si líbit opravdu dost. Překvapivá je i lehkost zatáčení i při zařazeném pohonu všech kol.
Za silnějším motorem nezůstává pozadu ani podvozek. Ten bez problémů pobírá nerovnosti i při rychlejší jízdě, nicméně zůstává dostatečně tvrdý i pro sportovní jízdu, která Vás na Kymcu bude neskutečně bavit. Čtyřkolka je nezáludná a nechá si hodně líbit, podvozek je dostatečně stabilní, takže driftování do zatáček není žádný problém, stejně jako jízda po dvou kolech. Překvapivě dobře se Kymco chová i ve vzduchu, kde si s ním díky přijatelné hmotnosti můžete dovolit hodně. Dopad je vždy kontrolovaný a podvozek odpouští i menší chyby. Bohužel opět je tu vada na kráse v podobě brzd. Brzdný účinek je plně dostatečný, bohužel s jeho dávkováním je to slabší. Není moc přesné a čtyřkolka ráda blokuje kola. Tady by to chtělo ještě zapracovat.
Přes drobné nedostatky má u mě Kymco velice vysoké hodnocení. Kymcu lze připsat k dobru perfektní motor, dobrý podvozek, dokonalou převodovku a dlouhé servisní intervaly. No a navíc je tu koncept dokonale zábavné čtyřkolky s variátorem pro jezdce, kteří se chtějí bavit bez velkých nákladů. Když navíc připojíte tažné zařízení, odvede i nějakou tu základní práci. Můžete se svézt s kamarády, co mají pracanta 4x4, stejně jako si vyjet se sportkami na trať. To vše za cenu necelých sto šedesát tisíc opravdu není špatné.

Pokračování článku: Technické informace

Kapitoly článku

  1. Redakční test
  2. Technické informace
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.33 Známkováno: 6x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Kymco Maxxer 450»

Další články k modelu Maxxer 450

Maxxer 450i 4x4

12.07.2012, Redakční testy
Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostu...

Další články sekce Kymco

Kymco MXU 500i

23.05.2013, Redakční testy
Dny klasických karburátorů jsou sečtené. Nové emisní limity už nejdou se zastaralými technologiemi nadále plnit, zákazní...

Maxxer 450i 4x4

12.07.2012, Redakční testy
Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostu...

MXU 500 IRS 4X4 DX

03.08.2011, Redakční testy
Kymco má jednoznačně svůj vlastní styl, jiný podvozek, způsob řízení a především velmi slušnou flotilu 4kolek. Vodou chl...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.61s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce