Design:
MXU 450i využívá platformy nové
pětistovky. Přední maska nese
půdorysy Bumblebee z Transformers,
světla pěkně na stopkách, hříšně utopené
blinkry, kryté srdcovitým
nárazníkem. Decentní logo Kymco sedí na žebrování před
chladičem. Přední
nosiče masku propojují se zaoblenými plasty, zapadajícími do přístrojové
kapličky oddělené černými plasty. Štíhlejší pojetí
přístrojové desky jede v kolejích roky prověřených Kymco předchůdců. Boční partie převyšují černé paprskovité
ráfky se znakem Kymco uprostřed. V zadní části dominuje německá
espézetka , vedle které je posazena neforemná zadní
mlhovka. Nadčasově prolnuté zadní
světla s
blinkrama jsou prvotřídní. Z blízka i z dálky se 4kolka jeví jako neposeda do jakékoli nepohody.
Motor:
MXU 450i 4x4 je takříkajíc nástupcem
MXU 400. Novinka 450 nabízí větší
obsah moderního, kapalinou
chlazeného jednoválcového motoru s
elektronickým vstřikováním. Jízda v terénu i na silnici je stabilní, jen v nižších
otáčkách se motor nechoval zrovna příkladně. Místo klidného popojíždění v kolonách na Jižní spojce čtyřkolka pohopsává nepravidelnými přískoky. Tenhle
nešvar se ztratí jakmile kolka dostane pár otáček navíc. Její hravý
motor mě bavil i při
práci v lese, kde jsem potřebovala jezdit pomaleji a proplétat se mezi stromy tak, abych nevytratila náklad. Tady
Kymco zapracovalo na výbornou, pomalý chod
- L - je dimenzován na opravdu pomalou jízdu. I když jsem z garáže vyrážela brzo ráno, motor neprskal, naskočil a čekal co se bude dít dál.
Motorová brzda:
Nic nového pod sluncem, že se dělají pracanti s motorovou brzdou, ale ne všechny jí mají funkční. Kymco
MXU 450i má motorovou brzdu
příkladnou. Hned jak ubírám plyn, kolka se sama brzdí, v terénu jsem nemusela sahat po brzdách, práci mi doslova
ulehčovala. Jen pozor pozor v
městském provozu nejsou řidiči zvyklí, že stroje brzdí aniž by svítily zadní brzdy.
Podvozek:
Odpouští i
velké chyby, všechny prohřešky bezesporu
vyřeší. Drží stopu i v nejnáročnějším terénu, tenhle nezmar nabízí jízdní
suverenitu. Nepoletí rychle jako
R6, nebude lítat jako
pták, ale vždy od ní můžete
čekat pohodovou jízdu se vším komfortem chytrého
podvozku. To co jezdec pokazí to podvozek pobere a ještě si bude říkat –
„to bylo všechno..?“ Je až s podivem, že tato 4kolka nemá posilovač řízení, ovládání bylo přesné i při sepnutí 4x4. V zatáčkách seděla jako
přikovaná, né a né jí dostat do driftu, ve výjezdech se celek choval vyváženě.
Nezávislé zavěšení kol na zadní ose nepřetržitě umožňovalo vyšší
trakci – která se vyplatila v extrémním nasazení.
Displej:
Displej by mohl projít
transformerizací, v obdélníku je nahuštěno tolik
informací, až se jezdec snadno ztratí. Po obvodu horní lišty vede
otáčkoměr, zalomený jako hokejka do levého rohu. Pod otáčkoměrem dostatečně svítí
zařazená rychlost a
stav paliva. Stav paliva se vyobrazuje pěti chlívečky, jak
Kymco z 15 litrové nádrže papá tak mizí jeden štráfek za druhým.
Stavu paliva vyžaduje více obezřetnosti, první dva
štráfečky zmizí, pak dlouho dlouho nic a najednou začne blikat stav paliva, jakmile začne problikávat stav paliva doporučuji sjet k nejbližší
benzínové pumpě, pokud není žádná v dosahu
nepropadejte panice benzín jen tak z nádrže nezmizí. Vedle stavu paliva je vyobrazen stav
ujetých km.
A už jsme u
nejdominantnější ikony pravé části displeje. Ukazatel
rychlosti je přehledný kdekoli a kdykoli, což se nedá říci o kontrolkách
světel,
blinkrů a
vody, kde to už s viditelností bylo na štýru s vykřičníkem. Tyhle kontrolky by potřebovaly pořádně oválet v písku, nový lesklý povrch zcela znemožňuje viditelnost.
Oválet,
vyválet a displej bude
dokonfigurován.
Řídítka:
Řídítka disponují tvrdšími
gripy, které se nekroutí pod pevnějším stiskem. Jejich
design se skládá z včelích pláství, které jsou doplněny zdrsněnou spodní částí rukojetí, tak aby gripy padly pohodlněji do rukou. Koukneme-li se podrobněji na
řídítka - levé řidítko disponuje ovladači
světel. Zamačkávajícím tlačítkem
varovek, které se samo nevypne, jakmile se sepne bliká a bliká dokud jej zase nestlačím.
Startér,
klakson i
parkovací brzda je už automaticky u všech 4kolek. Co se týče uspořádání na
pravém řidítku, rutina přepínání 2 WD,
4 WD a páčka
plynu. Vše spíná napoprvé, za týdenní test se mi ani jednou nestalo, že by nějaká z funkcí vypověděla
službu.
Sedlo, úložné plochy:
Malé komfortní sedlo nabízí slušnou míru
komfortu s pohodlným
posezem pro jezdce. Díky svým
vlastnostem sedlo se zúženým
profilem směrem k nádrži, vyhoví jezdci i při razantní jízdě. Sedadlo je
100% komfortní při jízdě v terénu i na silnici, ale co se týká
jízdy ve dvou, tady menší MXU 450i ztrácí. Celkově
menší konstrukce, sice umožňuje jízdu ve dvou, ale oba jezdci jsou stísněni a v terénu se oba trápí. I u úložných ploch
MXU zase ztrácí na svém lesku, jsou tu jen
dvě malé odkládací místa pod sedlem. Další
odkládací plochy se nekonají, pokud si jezdec chce rozšířit
portfolio, musí sáhnout hluboko do peněženky a zakoupit
nějaké kufry.
Zhodnocení:
MXU 450i 4x4 nabízí
povedený mix vlastností. Hravá novinka do
nepohody, jedná se o hravou a přizpůsobivou čtyřkolku, která nabízí
suverénní jízdní stabilitu, ať jedete po čtyřech kolech nebo jen po dvou.
Nezávislé zavěšení umožňuje jezdci plynulou pohodovou jízdu. Na trati celek podvozku odvedl většinu práce tak, že jsem s řízením neměla sebemenší problémy. Při
cestování v napráskaném pražském provozu
Kymco projíždělo svižně. Na světlech se rozjíždělo rychleji než auta, při parkování jsem využívala
výhody 4kolky a zároveň menší koncepce celku. Jedině nepříjemné cukání při rozjezdech mi bylo
protivné. Při pomalém popojíždění se MXU 450i 4x4 v reakci na přidání plynu zachvělo, a místo klidného
popojetí poskočilo. Tato nerovnováha
zmizela po zrychlení jízdy. Pohon 4x4 přináší spoustu zábavy, po práci můžete zajet na trať nebo na trial, ale ve dvou už to bude složitější. Plusem testované novinky je akceptovatelná cena
159 990 Kč. Já tuto
novinku během týdne testovala jak v
pražském provozu, kde jsem s ní jezdila jako se skútrem, ale hlavně a
zásadně prošla testem v pracovním zápřahu. Tady oceňuji její
bezchybné zpřevodování do
pomalé rychlosti. Teď už jen záleží na tom jestli bude mít Kymco šanci v řadách obřích 4koles?
Shrnutí MXU 450i testu v Německu:
- Za celý den ježdění jsem si tento model oblíbila a takřka nechtěla jezdit na ničem jiném. Jedná se o extrémně přizpůsobivou 4kolku.
- Na trhu je k dodání od května letošního roku.
- Cenově se pohybuje okolo 159 990 Kč.
- Při testovacím dni tu stály hned dva totožné modely, jeden v líbivé hnědé metle a atraktivní stříbrné. Obě barvy jsou povedené.
- Co se týče motoru, jde o pružnou čtyřipade. MXU se musí držet pod plynem, jakmile trochu ubírám, motorová brzda hned zabírá a stroji v mžiku spadne výkon.
- Tlumiče jako v peřince, po roletách pracovaly slušně, až na tvrdé dopady tam už tlumiče nestíhaly.
- Jedná se o homologovanou 4kolku pro dvě osoby. Z mého pohledu se dva jezdci na tuto 4kolku vejdou s fousem.
- Výkon motoru 14,9 kW/20 PS, v otevřené verzi disponuje 22 kW/ 30 PS při 7 000 ot/min.