Zapomenutý parťák pro práci:
Ačkoli má
Linhai kořeny v letech 1956, k nám do Evropy se probojovával od roku 2005, kdy se mu podařil famózní vstup se čtyřtaktním modelem rámově vycházejícím z Polarisu. Dlouholetá spolupráce s Yamahou se zapsala do podvědomí nejen v předešlých modelech.
Linhai 400 4WD se zdá být synonymum všestrannosti, zejména co se pracovního vytížení týče: motror Yamaha, nezávislé zavěšení kol, elektricky přepínatelný pohon 4x4, CVT převodovka, čtyřdobý jednoválec, dvojitá A ramena, masivní orámování, vysoká obratnost, lehká ovladatelnost, stabilní síla.
Kapalinou chlazený jednoválcový motor má dostatek síly pro těžkou práci, motor má velmi kultivovaný chod, klidovější charakter přináší lineární linku, s plně naloženým vozíkem dřeva či jiného harampádí Linhai dech jen tak neztratí. Lineární průběh motoru je velkým plusem, menší obsah netahá za ruce, nevykluzuje ze zatáček a i když na ní budete sedět celý den nerozbije vás. Při sjíždění prudkých svahů oceňuji účinnou motorovou brzdu, ta bude velmi dobře spolupracovat při nasazení v těžkém terénu s plně naloženým vlekem.
Je to Linhai:
Je velká škoda, že i tento model má totožný displej s modelem
Linhai 310 Dragon Fly 4x4, možná by si malý pracant zasloužil větší pracovní prostor. Jak si na malý displej zvyknete, je na něm veškeré aktuální dění přehledné, a akorátně rozdělené - motohodiny, stav paliva, ujeté km... Když už jsme u standardu, tak tu najdeme také další klasiku od Linhaie a tou je dlouhá řadící páka, která svým uzpůsobením nepřekáží, ale v dnešní době vypadá tak trochu komicky. Řazení bylo po celou dobu našeho testu velmi přesné.
Pracant pro masy:
Velké zdvihy s nízkým těžištěm přinášej pracantovi velmi vysokou průchodnost terénem. Nastavitelné
tlumiče snesou i rychlejší nájezd do hrubšího terénu, hodně přátelský podvozek neunavuje ani po několika hodinách v sedle.
Pneumatiky Sunf se zakusují do terénu hodně precizně, čistě a ostře vedou stopu. Z rozjezdů mi mráz po zádech rozhodně neběhá, čtyřstovkový
motor je směřován jednoznačně pro práci a rozumnější vyjížďky. Tato malorážka jede pořád a kdekoli, jakmile motor rozmotáte do maxima tak jede, ať se děje co se děje. V celku se jedná o hravého a obratného pracanta.
Hydraulické kotoučové brzdy poskytují přesvědčivou brzdnou sílu, ačkoli by brzdy mohly být krapátek přesvědčivější. V trialových pasážích oceňuji obratnost a lehkou ovladatelnost a to i při sepnutí 4x4,
řízení lehce ztvrdne, ale nejedná se o zásadní ztěžknutí, se kterým bych se závratně přetahovala. I s tímto modelem se promotáte všude, živé řízení reaguje hned a při manipulaci v trialových pasážích nebyl žádný zásadní problém, nebyla cestička kam sem se s touhle lasičkou neprotáhla.
Jak jsme již zmiňovali čtyřstovkový Linhai má dobře zpracované
zpřevodování do pomalé rychlosti, pro těžkou práci ideální. Sedadlo je prostorné, po celé délce proměkčené, nikde nic netlačí. V celku je tato čtyřkolka pro pracovní zatížení i docela dobře vybavena:
elektricky přiřaditelný pohon 4x4, masivní přední ochranný rám, robustní přední a zadní nosič, litá alu kola, pneumatiky Sun-F, elektrický naviják s tažnou silou 3000 lbs, tažné zařízení, kryty páček a rukou, LED světla, dvojité projektorové světlomety, zadní/brzdová/směrová světla s technologií LED, akustická signalizace blikačů.
Prostorné orámování přináší dvě velké platformy na které lze pohodlně a rychle navěsit batohy, kufry či třeba jen připevnit přepravky.
Zvuk jednoválce je umírněný, všude jsem projela takřka bez povšimnutí. Servis pro běžného uživatele je snadný, ke všemu se dostanete během pár minut.
Linhai se nezapře:
Čtyřstovkový dříč nemá motor závodníka, ale když už se rozjede, neohroženě si razí cestu vpřed. Klidný charakter motoru se po celou dobu testu projevoval lineárně. Na šikmých srázech sedí jak přikovaný, při sjezdech se chová klidně, oproti předešlým modelovým řadám je celek poslušnější a jako by modelu prospělo obutí do pneumatik Sunf. Tak jak jsme zvyklí u Linhai řady, i zde je delší plynová páčka, která je příjemnější především pro delší vyjížďky. Vždy když testujeme modely Linhai, vzpomenu si na mojí první expedici v Rumunsku, kde jsme měli jednoho průkopnického Linhaie. Celá parta ho podceňovala a po 14 dnech v hlubokých rumunských horách Linhai obstál nejlépe - nejen že projel všechno, ale nemuselo se na něm cokoli opravovat. Jediné co bylo limitující byla rychlost stroje, ale v počtu deseti jezdců se malorážka zakamuflovala a
Linhai na té naší expedici obstál. A že jsme se s klukem jednim nemazali; jezdilo se kompletně všude - výjezdy na Tarku, pojezdy po hřebenech, krkolomné sjezdy do údolí, brodění v čerstvě napršených kalužích. Dost bylo nostalgie, shrnu li ve zkratce náš testovaný model -
všestraný dříč do nepohody za pěknou cenu - 104 990 Kč včetně DPH.
I k tomuto modelu lze přikoupit širokou škálu doplňků, se kterou se vám stane nepostradatelným pomocníkem např. při prohrnování sněhu, nebo při práci v lese, tahání dřeva, úklidových pracích….
Kam s ním:
- Na farmu
- Na ryby
- Do lesa
- Na úklidové práce
- Na hrabání sněhu
- Na vyjížďky
ASP Group:
Výhradním oficiálním dovozcem čtyřkolek Linhai pro Českou a Slovenskou republiku se od roku 2014 stala česká společnost ASP Group s.r.o.
Komplexní výbava
Přes více než konkurenceschopnou cenu se Linhai 400 4WD může pochlubit skutečně bohatou standardní výbavou, ke které vedle elektricky přiřaditelného pohonu 4x4 patří masivní přední ochranný rám, robustní přední a zadní nosič, designová litá alu kola se značkovými pneumatikami Sun-F, elektrický naviják s tažnou silou 3000lbs, tažné zařízení, kryty páček a rukou, LED světla pro denní svícení, dvojité projektorové světlomety, zadní/brzdová/směrová světla s technologií LED a praktická akustická signalizace blikačů.