QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai 650 T-Boss EPS – Evoluce pracanta

Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Datum: 03.06.2025 | Zobrazeno: 63×

Linhai 650 T-Boss EPS – Evoluce pracanta V uplynulých letech se staly Linhaie řady T-Boss spolehlivými společníky nejednoho provozu, kde se občas jezdí v bahně, občas tahá dřevo, občas zemědělský náklad. Prostě všude, kde se využije služeb šikovného „traktůrku“ – a zde odkazuji spíš než na vlastnosti hlavně na homologaci. Po testech starších 570 a 550 jsme měli možnost vyzkoušet i nejnovější podobu s číslovkou 650.


Kapitoly článku

  1. Linhai UTV 650 Tboss
  2. Kompletní fotogalerie

Jen krátce pro ty, kteří jsou zde třeba poprvé. Menší UTV, jako je třeba T-Boss, sdílí některá technická řešení se čtyřkolkami, přihazují ovšem ovládání bližší světu automobilů a hlavně řádově vyšší bezpečnost. Trubkový rám střechy bez potíží udrží hmotnost stroje, která v tomto případě činí 580 kilogramů, a novinkou modelů 650 jsou i standardně dodávané plastové boční dveře, které nahradily dosavadní síťky z popruhů. Spolu se standardně dodávaným plastovým čelním oknem, které lze v horku otevřít „na ventilačku“, tvoří dveře i částečnou ochranu před bahnem a vrtochy počasí. Pořád se ovšem jedná z podstatné části o otevřený vůz.

Dveře samy o sobě jsou mimochodem poměrně vtipně řešené. Jakkoliv navenek navazují na zbytek plastů a vypadají snad i elegantně, na jejich vnitřní straně najdete obnažený zámek a přiznaný bowden, vedoucí k plastové klice. Toto řešení naprosto souzní s celkově spartánským interiérem, od kterého nelze čekat žádné komfortní výstřelky. Nenechte se zmást vnějšími plasty a zamračenými LED světly se sportovním nádechem, interiér je ryze utilitární, nechává všechno přiznané, na druhou stranu ale naprosto funkční a dostačující.

Jednoduchá lavice předních sedadel je čalouněná omyvatelným materiálem, a přestože by se na ní vešli i tři útlejší pasažéři, pásy jsou tu jen pro dva. Prostřední část bude lepší sklopit a použít jako loketku s drobným odkládacím prostorem. Stejně tak jsou tu pouze dvě opěrky hlavy, a jakkoliv s ohledem na traktorovou homologaci nemusí mít cestující na hlavě přilbu, je to více než doporučeníhodné – i samotné opěrky jsou vlastně jen gumové bloky, zamezující oťukávání přilby o ocelovou konstrukci.

Řidič tu najde vzhůru čnějící volant a pedály, na které se šlape z vrchu. Prostě ryze užitkovou řidičskou pozici, která ale velmi usnadňuje rychlé vysedání a nasedání – což je něco, co většina majitelů T-Bosse ocení mnohem víc než to, že si budou za volantem připadat jako ve sporťáku. Když jsme u sporťáků, vlastně jen jediná věc, která v ryze funkčním interiéru působí jako pěst na oko, je nová, tentokrát už zcela digitální přístrojovka, jejíž grafika jako by z oka vypadla motocyklům od BMW. Zbytek ovládacích prvků je strohý základ, od trčících pák řazení a ruční brzdy, po unifikované plastové přepínače všech prvků.

Po předchozí testované 570, u které Zajoch chválil novou plechovou korbu, má 650 korbu opět plastovou, která sice vypadá o mnoho lépe, ale je menší a nejdou jí otevírat bočnice. Důležitější je ovšem motor, který se odhalí při sklopení korby. 650 dostala nový jednoválec, opět zvětšený oproti předešlým modelům. Ani tentokrát neodkazuje 650 přímo na objem, ale agregát s téměř čtvercovým poměrem zdvihu a vrtání má 585,3 cm3. Hodnota točivého momentu, kterou výrobce jako jedinou uvádí, tak povyskočila z dosavadních 39 Nm na rovných 50 Nm, dosahovaných v 5 500 otáčkách za minutu.

Motor je dále spojen s variátorovou převodovkou CVTech, která nabízí vysoký a nízký převod (H a L na kulise řazení), a dále na plně přizpůsobitelný pohon všech kol. T-Boss umí pohánět pouze zadek, nebo i předek bez mezinápravového diferenciálu, zadní i přední diferenciál umí navíc uzamknout. Lze tedy dosáhnout toho, že se všechna čtyři kola otáčí stejnou rychlostí, a to už musí být vskutku extrémní marast, aby se z něj UTV na zubatých gumách nevyhrabalo i s nákladem. Kdyby taková situace nastala, pořád je tu standardně dodávaný přední naviják. Mimochodem hmotnost vleku je podle výrobce slušných 1 349 kilogramů.

Těžkého terénu, stoupání a tahání se nezalekne ani motor, jehož síla je velká a skrze variátor dobře dávkovatelná, byť podaná ne zcela kultivovaně. Jednoválec se zkrátka nezapře, a i když jeho charakteristické „dusání“ neproniká do interiéru ani tak v podobě vibrací, slyšet je dost. Zejména se to projeví při delší ustálené jízdě silniční rychlostí, kdy monotónní drnčení jednoválce s variátorem opravdu není nic, o co by posádka stála. Na druhou stranu na delší ježdění v silničních rychlostech si nebudete pořizovat ryze pracovní UTV.

T-Boss přirozeně není žádný velký cesťák, mnohem lépe mu dělají nižší rychlosti a techničtější ježdění, případně i se zátěží. Na to je koneckonců stavěn i jeho podvozek. V principu základní coilover tlumiče dovolují nastavení předpětí v několika krocích, čímž se částečně smazává nevýhoda užitkových strojů tohoto typu – přehnaná tuhost a udrncanost při jízdě pouze s řidičem. Nezávislé zavěšení si na nejnižší předpětí počínalo celkem komfortně i při vyšších rychlostech v terénu, i když svá omezení samozřejmě má – nejde koneckonců o sportovní stroj, který by na sofistikovanějších tlumičích žehlil nerovnosti do ztracena. Tomu odpovídá i velmi lehké nastavení posilovače řízení. Volant jde bez zaváhání ovládat jen pár prsty, což je ohromný benefit při manipulaci s nákladem nebo jízdě v terénu, ale ve vyšších rychlostech to znamená ztrátu jakékoliv odezvy z řízení.

Linhai T-Boss je i v nové generaci adekvátním pokračovatelem svojí modelové řady. Jedná se o solidního a schopného pracanta s bohatou, ale nikoliv oslnivou výbavou, který si na nic nehraje a odvede všechnu práci, kterou po něm budete chtít. Po stránce zpracování jde pak o solidní čínský základ. Jak bylo popsáno výše zejména v části o interiéru a ovládacích prvcích, žádné fajnovosti tady nehledejte, na druhou stranu nenašel jsem nic, co by působilo „na odpadnutí“. Vše se zdá adekvátně dimenzované, a i dosavadní zkušenosti s Linhai ukazují, že se po stránce spolehlivosti není moc čeho obávat.

Zejména vezmeme-li v potaz cenu, která není vůbec špatná. Základ za 279 990 korun obsahuje všechnu výbavu, tak jak ji vidíte na fotkách, tedy včetně trubkových ochranných rámů, navijáku, posilovače, dveří, čelního skla a dalších prvků. 650 T-Boss EPS se tak řadí mezi nejlevnější stroje svého druhu na našem trhu.


Kapitoly článku

  1. Linhai UTV 650 Tboss
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai UTV 650 Tboss»

Další články

CFMoto Gladiator X1000 Overland G3 – létající koberec

20.02.2025, Redakční testy
Kdybych měl vybrat tu čtyřkolku, která mi za řídítky dá co největší pocit sucha a bezpečí, dost pravděpodobně to bude ak...

Goes Terrox 500: Levný pracant s prověřenou technikou

16.01.2025, Redakční testy
Dalo by se říci, že tahle čtyřkolka je vlhký sen českých chalupářů. Tedy lidí, kteří nejsou čtyřkolkáři, ale potřebují č...

Test Linhai Landforce 650L Pro: O pořádný krok vpřed

26.12.2024, Redakční testy
Tak rychle se nemění ani vlády v době politických krizí, s jakým tempem přichází značka Linhai s novými top modely. Zkra...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2025 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.14s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce