QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Datum: 29.05.2024 | Zobrazeno: 946×

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group, hlavnímu dovozci značky Linhai, testovat novou nejvyšší řadu čtyřkolek. Po M550, M565 a M570 teď přichází nová 650, kterou na první pohled poznáte podle úplně odlišného designu Promax. Jak funguje?


Kapitoly článku

  1. Redakční test od Honzise
  2. Kompletní fotogalerie

Dlužno říci, že 550, 565 i 570 byl vlastně pořád jeden a ten samý model se stejným motorem i designem s čtyřokým čumákem, který mimochodem pořád vypadá dobře, na němž se v průběhu let řešily drobnosti. Za mě to byla vždycky povedená dlouhá čtyřkolka, zejména pokud jsme se bavili o poměru ceny a užitné hodnoty. Za velmi pěkné peníze (což u Číňana čekáte) jste dostali bohatou výbavu a solidní jízdní vlastnosti. Pětsetsedmdesátka zůstává pořád v prodeji a je o dost levnější, než když jsme ji testovali na konci roku 2022, teď ji pořídíte za 145 tisíc s traktorovou homologací nebo za 155 s motorkovou. Novinka 650L Promax je zatím pouze jako T3b a přihodíte za ni další desítku, přesně to bude 164 990 Kč. Stojí za ten příplatek? Pojďme se svézt.

Design Promax už známe několik let, je to nový designový směr značky Linhai a je určitě všeobecně přijatelnější než předchozí divočejší stylingy, což platilo i pro řadu 550 a vyšší. Ta byla svá, ale pro leckoho možná až moc kosmická. Promax je prostě líbivka s těmi svými šikmými předními LED světlomety, také zadní světla jsou moc pěkná. Čtyřkolka není vyloženě předesignovaná, působí čistě a od první chvíle víte, že máte co do činění s vlajkovou lodí. Zaprvé je to první a zatím jediný dlouhý Promax v nabídce a zadruhé disponuje hodně bohatou výbavou, ještě lepší než M570. Trochu škoda, že je (zatím) v nabídce akorát v šedé barvě, určitě by jí slušely nějaké výraznější barvy, nicméně věřím, že se to časem změní.

Podle čeho určitě šestpade poznáte, je zaprvé tedy to dlouhé provedení a zadruhé velký ochranný rám vpředu kryjící světlomety, všechny ostatní Promaxy mají jenom rámy na středu. Odlišná jsou i řídítka s kryty, což může vypadat jako drobnost, ale když víte, na co se máte koukat, vidíte to hned – všechny ostatní modely mají jeden druh krytů páček napojený na vysoký „domeček“ ukrývající LED displej, šestsetpadesátka má kryty podstatně elegantnější a displej má až před řídítky. A pozor, tady se odehrála další doslova revoluce – doposud měly všechny vlajkové lodě LCD displeje, na M550 byl vyloženě oldschoolový, na M565 a M570 už podstatně líbivější, ovšem 650 přichází s barevným TFT displejem s přepínáním denního a nočního režimu, na který se kouká zase o pořádný kus lépe. Akorát nám připravil drobnou horkou chvilku, když jsem, se zvídavostí sobě vlastní, začal mačkat oba ovládací čudlíky, a když jsem déle podržel ten pravý, najednou se objevilo menu – ovšem v čínštině! Díky bohu za Google překladač…

Když už jsem se pustil do popisu základní výbavy, budu v tom pokračovat. To je samozřejmě vždycky velké lákadlo čínských strojů, výrobce na ně navěsí spoustu příjemný prvků, za které si u renomovaných značek musíte připlácet. Dá se říci, že 650L Promax přijíždí vybavena opravdu velmi dobře a většina majitelů už do dalších prvků nebude muset dát ani kačku. Je tady silný 3000lbs naviják s ovládáním jak na řídítku, tak na „dálkáč“, litá 12“ kola, nastavitelné tlumiče, tažné zařízení, opěrka pro spolujezdce nebo třeba velkoplošné plastové nosiče namísto trubkových. O kompletním LED osvětlení a TFT displeji již řeč byla, stejně jako o krytech páček, ale pro jistotu…

Co mě opravdu dost překvapilo, byl dojem po nasednutí. Opravdu hned víte, že tohle není žádný pokračovatel M570, akorát s jiným čumákem, nýbrž úplně jiný model. Logika rozmístění ovládacích prvků je úplně stejná jako dřív, což beru jako dobrou zprávu, ale šestpade nepůsobí na jezdce tak zavalitým dojmem. Za to dříve mohlo až opulentně velké a komfortní sedlo, na novince je sezení o něco užší, nemáte tak roztažené nohy, a také pohříchu o dost tvrdší. Navíc má sedlo i po správném usazení docela velký vakl, několikrát jsem ho radši kontroloval, jestli mi neupadne. Škoda, být pohodlnější a držet pevněji, hned by byl dojem lepší. Mimochodem, pod sedlem, které se sundává velice snadno, najdete v zadní části menší úložný boxík na doklady a svačinu, akorát že otevřít jej (musíte víko vytáhnout zpod tyčky zámku sedla) dá docela práci.

Co se mi velice líbí, je nová řadicí páka, kterou známe i z jiných Promaxů a která se vrací k řešení známému z M550, tedy umožňuje změnu polohy až po zamáčknutí aretačního čudlíku po straně. Mám to tak radši než ničím nejištěný posuv a u testovaného stroje bylo ještě velkým bonusem, že řazení fungovalo opravdu lehce a precizně – ten den jsme jezdili ještě s jinými stroji dalších značek z portfolia ASP Group, a tam to taková paráda nebyla. Co mě ale pořád nebaví, je nemožnost nastartovat motor při zvoleném parkovacím režimu, musíte povinně na neutrál. Ale to už se dostáváme k další obrovské změně, a to je právě pohonná jednotka. Kapalinou chlazený jednovačkový jednoválec je úplně nový a o dost větší, pětsetsedmdesátka ve skutečnosti měla „jenom“ 499,5 cm3, šestpade taky trochu podvádí, ale i tak je nárůst objemu na 585,3 cm3 hodně výrazný. Vrtání zůstalo na 91 mm, dramaticky se však zvýšil zdvih ze 76,8 mm na rovných 90 mm. Takže stačí cvaknout řadicí pákou H a můžeme vyrazit…

Tedy vlastně ještě tak úplně nemůžeme, pokud jsme na kluzkém povrchu. Šestpade je totiž sice podle homologace traktor, v papírech má T3b, takže jsem tak nějak automaticky očekával, že má „pevný“ zadek. Jenže pak jsem málem nevyjel malý kopeček – co je, sakra? Aha, on je tam opravdu diferenciál, jehož uzavření se provádí zmáčknutím samostatného červeného tlačítka na přístrojové desce vedle displeje, který vám to hned ikonkou oznámí. Tohle si musíte hlídat, po každém vypnutí klíčku se diferenciál vrátí do odemčeného stavu, tak aby vás to někde v terénu nevytrestalo. Čtveřice kotoučových brzd i maximálka dost za hranicí 80 km/h také na traktorovou homologaci úplně neukazují, ale čert vem papíry, coby uživatel se za tyhle věci rozhodně zlobit nebudu. Stejně jako za příjemně účinné brzdy nebo větší sílu motoru – ani 570 mi nepřišla slabá, ale tohle je ještě lepší. Co zůstalo, je hrubší chod motoru, v tomhle se ještě Linhai má od sametových agregátů renomované konkurence co učit, stejně jako zůstává tužší nastavení rozpočtových tlumičů, které nabízejí kvalitu jízdy adekvátní cenové relaci – nic víc, ale ani nic míň. Prostě slušná levná čtyřkolka posunutá zase o další úroveň výš.


Kapitoly článku

  1. Redakční test od Honzise
  2. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai 650L Promax EPS 4x4»

Další články sekce Linhai

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...

Test Linhai M570L EPS 4x4: Starý známý s novou homologací

22.10.2022, Redakční testy
Že jsou vám tvary téhle čtyřkolky nějaké povědomé? Jasně, takhle vypadala už M550, kterou jsme testovali před třemi lety...

Linhai 570 T-BOSS EPS: Ještě praktičtější

31.01.2022, Redakční testy
T-Boss je už poměrně známé jméno v oblasti pracovních UTV, tedy vozítek zdánlivě vycházejících ze čtyřkolek, ale vybaven...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladiatorů od CFMoto

01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...

Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve vlastní stáji

19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.80s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce