Máme tu novinku od Linhaie, vůbec první kousek jednoválcové pětistovky, která přistála v Evropě. Karburátor jak vyšitý, jak není motor zahřátý bez sytiče to nejde. Na řídítkách najdete standardní ovladače: přepínače světel, klakson, přepínač pohonu 2x4 a 4x4 a uzávěrky, startovací tlačítko, blinkry, varovky. Při testování jsme z novinky sundali zrcátka, ty na silnici odvádějí prvotřídní práci, ale v terénu jsem se o plácačky obávala, přece jen jsme osedlali sportovnější variantu pětistovkové novinky.
Podvozek se nápadně podobá Polarisu:
Při prvním obcházení okolo novinky vznikly obavy o odpružení, to je na můj vkus až moc postavené, při delším zdvihu to nebude zrovna košér pro ramena.
Linhai vsadil na zjednodušení konstrukce - vzpěru od
Mac Personu (jasně že se u Linhaie nejedná o nic nového, toto zjednodušení je už patrné i u předešlého modelu).
Během testu mně novinka mile překvapila, ač jsem se setkala s názorem, že se jedná o uskákanou kozu, tak se mi to vůbec nezdálo. Čtyřkolka terén kopírovala dost poslušně a to i když jsem jí protáhla po rozbité polňačce. Je to
pracant a tím taky bude a za tlumiče se novinka nemusí stydět, stačí si s nimi jen pohrát a svou práci odvedou tak jak se patří.
Ovladatelnost:
Co dodat tahle novinka je opravdu hodně poslušná, díky jednoválci a menšímu obsahu netahá za ruce, nevykluzuje ze zatáček a i když na ní budete sedět celý den jen tak vás nerozbije. I když se novinka postaví na dvě, stačí jí kopnout nohou a už jí máte zase zpět na čtyřech, při jízdě v pomalých rychlostech a s plně naloženým vlekem se novinka ovládá lehce, neustále je hravá a adaptabilní. Jak se dostanete do kolejí, nepohltí vás a i když se sepne 4x4 stále se jedná o opravdu hladký a přímý chod řízení.
Při natáčení videa jsem zažila pár horkých chvil, kdy jsem musela z ničeho nic změnit směr, při čemž jednovál poslechl aniž bych musela vynakládat větší úsilí. Ve výjezdech je znatelná absence síly, ale na ovladatelnosti to nic nemění.
Brzdy jsou na tom hůře, celek neni až tak pružný jak by měl být.
Co já na to:
Co mi však u novinky chybí jsou kaslíky, máme tu jen jedno úložné místo a to je pod sedadlem, které je tak tak na nářadí a moto lékárničku. Příprava na naviják v přední části je k plusu. Ale zadní příprava na kouli se mi až tak moc nezamlouvá.
Ovladatelnost dostává 98 procent ze sta, zato brzdy ty by si zasloužily větší péči.
Vzhledově se Linhai hodně propracoval a hlasové ozvučení blinkrů, varovek i zpětného chodu je opravdu nepřeslechnutelné. Vůbec bych se nebála zařadit
Linhaie 500 do pracovního procesu: někam k chalupě, baráku či farmě. Odtáhne a přiveze všechno a svým zvukovým projevem zvěř ani sousedy plašit nebudete. Na pětistovku se vejdou dva jezdci, ale celodenní výlet bych ve dvou opravdu absolvovat nechtěla, až tolik místa tu ke komfortním výletům není.
Linhai 500 se bude dodávat ve dvou provedeních, námi osedlanou sportovní variantou a pracantem, který zůstane ve skeletu 550 nebo 600.