Levná pracovní síla
Takové CUV vyjde na 139 900,- CZK, jestliže se spokojíte se základním motorem o obsahu 400 ccm, CUV
Linhai Carry 4x4 400 je levnou pracovní silou. Jak je u Linhaie zvykem, základní cena je docela zajímavá (
výbava: digitální multifunkční tachometr, alu kola, el. naviják s dálkovým ovládáním, bezpečnostní pásy, uzamykatelný kastlík v palubní desce). V praxi má smysl uvažovat o příplatkové výbavě: čelní plexi a nízké dveře, což znamená dalších + 6.990,-CZK.
Jen to, co potřebujete
To, že se jedná o jednoduché CUV, poznáte při prvním pohledu, jenže trh dnes přijme buď super drahé nesmysly pro ty, kteří nevědí, co s penězi, nebo cenově dostupnější varianty. Linhai Carry 4x4 400 je to druhé. Přes kritické posouzení však není nutné Carryho zatracovat. Spíš naopak. Neunavený traktor nabízí
korbu o rozměrech 1092 x 900 x 270 cm, doplněnou o sklopné čelo a také tu máme ke sklápění pomocníka - hydraulický tlumič. Čtyřkilo na palubě uveze 227 kg a za kouli
utáhne, to co sám váží.
Poskládáme-li si všechno kolem a kolem, Carry je zhotoven pro takovou tu drobotinu okolo baráku, farmy, ranče. Někdy jsou velké traktory až příliš, a k drobnějším pracím okolo farmy se může
Carry hodit. V kabině naleznete jen to co potřebujete: sportovněji střižený volant, dvě prostorné sedačky, tříbodové pásy, zamykací schránku, ovladače, displej, ovladače světel/blinkrů, dvě odkládací plochy na lahve, dva pedály, řadící páku a parkovací brzdu. Pracant je
kompletně omyvatelný hadicí, celková údržba je jednoduchá přece jen je pohonná jednotka známou veličinou.
Do práce
Karoserie působí větším dojmem, než jaká je realita. A to samé platí i pro interiér. Zásluhu na
tom mají jednoduché tvary, které nevystupují do prostoru.
Palubní deska sice neoslní svým designem, jednoduchý tvar v přehledném provedení ale neurazí. V kabině na měkčené materiály musíme zapomenout a, co je horší, i na pořádný odkládací prostor pro levou nohu řidiče. Ač se jedná o pracanta, tak tu opravdu chybí prostor pro nohy, při celodenní práci okolo ranče, by si jezdci zasloužili více prostoru pro protažení, nejen když se přesouvají s plně naloženým Carrym z jedné stáje do druhé. Na
středovém tunelu najdeme dvojici odkládacích ploch na lahve, centrální brzdu a také řadící páku. Během jízdy jde ze středového tunelu teplo, které by mohlo sloužit jako topení, náš test probíhal v mírněji chladnějším klima, neumím si představit co by Carry dělal kdyby bylo plus třicet. Ohledně
řadící páky máme mínusové body v tom, že nikde nevidíme jakou máme právě zařazenou rychlost, ačkoli řazení zapadá bez použití síly, občas jsem si nevěděla rady zda li mám L nebo H. Zpátečka je jediný přehledný stupeň, který se rozsvítí křiklavě červeným světlem na palubní desce.
Nečekejte sprintera, očekávejte funkční CUV, které patří opravdu a čistě k práci. Jeho maximální rychlost se vyšplhá na necelých
60 km za hodinu, při rozjezdu se projevuje plynule a pozvolně a to i když máte plně naloženou korbu a na kouli vlek.
Motor je kupodivu hlučnější a opravdu jej v kokpitu nepřeslechnete. Maloobsahový pracák se chlubí propracovaným chodem variátoru, který je citlivý - nezacuká a nezacuká. Kolébkové ovladače se starají o přepínání předního náhon
(bez uzávěrky), a o ovladač zpátečky systémem
Override. Carry i při sepnutí 4x4 patří k ovladatelným CUV už jen proto, že se jedná o relativně krátké vozidlo (
Délka: 2655 mm Šířka: 1470 mm Výška: 1860 mm Rozvor: 1805 mm). V praxi to vypadá, že se jedná o ovladatelného, houževnatého pracanta, ale co ten
rejd? Ten by si zasloužil rozšíření pole působnosti.
Při přejezdech po polních cestách se nám neosvědčily tlumiče, ty mají příliš krátký chod a při sešlápnutí pedálu nám Carry poskakoval po louce jako koza, ani tříbodové pásy nás neudržely v sedle a kluzká sedadla, která nedrží tělo řidiče tak jak tomu bývá u dražších verzí konkurenčních značek, nás za volantem až tak neoslnily. V
trialových pasážích si malý pracant liboval, nenaklápěl se na strany, nepřevracel se a výjezdů se jal pěkně po svém. Nikolo co nejrychleji zdolat vrchol, ale v pohodovém režimu za to se vyškrábete kamkoli. V lákavějších pasážích s vodou nás Carry také překvapil, ale pozor jakmile se dostanete do hlubších vod, do autíčka pronikne voda a pedály máte ihned pod vodou, i tak pracák tahá a jede si za svým cílem.
Brzdová soustava čítající čtveřici kotoučů fungovala na výbornou.
- Vybrat si můžete z těchto barev: bílá, tmavě zelená (army green). Za příplatek 3.000,-CZK ještě barvu Camouflage
- Základní výbava: digitální multifunkční tachometr, alu kola, el. naviják s dálkovým ovládáním, bezpečnostní pásy, uzamykatelný kastlík v palubní desce
- Příplatková výbava: Sada obsahující čelní plexi a nízké dveře + 6.990,-CZK
- Registrační značka a homologace pro 2 osoby. Řidičský průkaz skupiny B
- Více informací: http://atv-linhai.cz/index.htm
O značce Linhai:
Linhai, plným jménem
Jiangsu Linhai Group, je velká čínská skupina podniků s více než 60 společnostmi, které podnikají v oblastech vědeckého výzkumu, průmyslu, obchodu, bankovnictví a v institucích vyššího vzdělávání. Linhai je jeden z největších čínských státních podniků, celkem zaměstnává přes 1 600 zaměstnanců. Společnost Linhai byla založena v roce
1956 a od počátku vyráběla malé benzínové spalovací motory. Linhai patří k nejstarším výrobcům motorů v Číně. Dnes je Linhai obří průmyslový gigant s roční výrobou 3 miliony klikových hřídelí, 1,5 milionu motorů a 750 000 motocyklů a skútrů. Divize Jiangsu
LINHAI Power Machinery Corporation dnes vyrábí sedm hlavních kategorií produktů, mezi které patří čtyřkolky, motory pro motocykly a skútry, malé benzinové stabilní motory, celé motocykly, skútry a mopedy, generátory, dále lesnické stroje a široké spektrum dalších strojírenských produktů. Celková jeho produkce zahrnuje více jak 100 typů a modelů, které se vyrábějí na celkem dvanácti výrobních linkách.
V roce 2000 vytvořil Linhai společný joint-venture podnik Jiangsu SUMEC-LINHAI Power Machinery Co. Ltd. v rámci programu sjednocování silných výrobních jednotek z oblasti průmyslu a obchodu za účelem nalezení nových zahraničních trhů.
Linhai se od roku 2002 zaměřuje především na výrobu čtyřkolek. Mezi jeho nejznámější modely patří Linhai Tornádo 260 a 300, Linhai Stormer, z novějších modelů pak UTV CUV 300 nebo nejnovější model Linhai 700.
V roce 2003 Linhai založil společně s japonskou společností Yamaha Motor Co. nový joint-venture podnik Yamaha Motor Taizhou O.P.E. Company Limited na výrobu malých čtyřtaktních víceúčelových motorů do výkonu 12 koní s následujícím finančním podílem: Jiangsu Linhai Yamaha Motor Co., Ltd. 70%. Yamaha Motor Co., Ltd. 25%. Jiangsu Linhai Power Machinery Group Corporation 5%. Další společně založená firma Jiangsu Linhai Yamaha Motor Company Limited (s podílem Linhai / Yamaha: 50%/50%), vyrábí kompletní motocykly a motocyklové motory do objemu 125 ccm pod značkou Yamaha.