QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Linhai CUV 400 Carry 4x4

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 14.10.2013 | Zobrazeno: 14999×

Linhai CUV 400 Carry 4x4 Pracant, který rozhodně není na driftování, ale o to víc umí vzít za práci. Linhai představuje novou řadu CUV Carry 4x4 se zdvihovým objemem 352 ccm. Pracant je v Číně běžně používán v armádě, proč taky ne, vždyť se jedná o léty prověřený pohon s funkční jednoduchou konstrukcí.


Levná pracovní síla

Takové CUV vyjde na 139 900,- CZK, jestliže se spokojíte se základním motorem o obsahu 400 ccm, CUV Linhai Carry 4x4 400 je levnou pracovní silou. Jak je u Linhaie zvykem, základní cena je docela zajímavá (výbava: digitální multifunkční tachometr, alu kola, el. naviják s dálkovým ovládáním, bezpečnostní pásy, uzamykatelný kastlík v palubní desce). V praxi má smysl uvažovat o příplatkové výbavě: čelní plexi a nízké dveře, což znamená dalších + 6.990,-CZK.

Jen to, co potřebujete

To, že se jedná o jednoduché CUV, poznáte při prvním pohledu, jenže trh dnes přijme buď super drahé nesmysly pro ty, kteří nevědí, co s penězi, nebo cenově dostupnější varianty. Linhai Carry 4x4 400 je to druhé. Přes kritické posouzení však není nutné Carryho zatracovat. Spíš naopak. Neunavený traktor nabízí korbu o rozměrech 1092 x 900 x 270 cm, doplněnou o sklopné čelo a také tu máme ke sklápění pomocníka - hydraulický tlumič. Čtyřkilo na palubě uveze 227 kg a za kouli utáhne, to co sám váží.
Poskládáme-li si všechno kolem a kolem, Carry je zhotoven pro takovou tu drobotinu okolo baráku, farmy, ranče. Někdy jsou velké traktory až příliš, a k drobnějším pracím okolo farmy se může Carry hodit. V kabině naleznete jen to co potřebujete: sportovněji střižený volant, dvě prostorné sedačky, tříbodové pásy, zamykací schránku, ovladače, displej, ovladače světel/blinkrů, dvě odkládací plochy na lahve, dva pedály, řadící páku a parkovací brzdu. Pracant je kompletně omyvatelný hadicí, celková údržba je jednoduchá přece jen je pohonná jednotka známou veličinou.

Do práce

Karoserie působí větším dojmem, než jaká je realita. A to samé platí i pro interiér. Zásluhu na tom mají jednoduché tvary, které nevystupují do prostoru. Palubní deska sice neoslní svým designem, jednoduchý tvar v přehledném provedení ale neurazí. V kabině na měkčené materiály musíme zapomenout a, co je horší, i na pořádný odkládací prostor pro levou nohu řidiče. Ač se jedná o pracanta, tak tu opravdu chybí prostor pro nohy, při celodenní práci okolo ranče, by si jezdci zasloužili více prostoru pro protažení, nejen když se přesouvají s plně naloženým Carrym z jedné stáje do druhé. Na středovém tunelu najdeme dvojici odkládacích ploch na lahve, centrální brzdu a také řadící páku. Během jízdy jde ze středového tunelu teplo, které by mohlo sloužit jako topení, náš test probíhal v mírněji chladnějším klima, neumím si představit co by Carry dělal kdyby bylo plus třicet. Ohledně řadící páky máme mínusové body v tom, že nikde nevidíme jakou máme právě zařazenou rychlost, ačkoli řazení zapadá bez použití síly, občas jsem si nevěděla rady zda li mám L nebo H. Zpátečka je jediný přehledný stupeň, který se rozsvítí křiklavě červeným světlem na palubní desce.
Nečekejte sprintera, očekávejte funkční CUV, které patří opravdu a čistě k práci. Jeho maximální rychlost se vyšplhá na necelých 60 km za hodinu, při rozjezdu se projevuje plynule a pozvolně a to i když máte plně naloženou korbu a na kouli vlek. Motor je kupodivu hlučnější a opravdu jej v kokpitu nepřeslechnete. Maloobsahový pracák se chlubí propracovaným chodem variátoru, který je citlivý - nezacuká a nezacuká. Kolébkové ovladače se starají o přepínání předního náhon (bez uzávěrky), a o ovladač zpátečky systémem Override. Carry i při sepnutí 4x4 patří k ovladatelným CUV už jen proto, že se jedná o relativně krátké vozidlo (Délka: 2655 mm Šířka: 1470 mm Výška: 1860 mm Rozvor: 1805 mm). V praxi to vypadá, že se jedná o ovladatelného, houževnatého pracanta, ale co ten rejd? Ten by si zasloužil rozšíření pole působnosti.
Při přejezdech po polních cestách se nám neosvědčily tlumiče, ty mají příliš krátký chod a při sešlápnutí pedálu nám Carry poskakoval po louce jako koza, ani tříbodové pásy nás neudržely v sedle a kluzká sedadla, která nedrží tělo řidiče tak jak tomu bývá u dražších verzí konkurenčních značek, nás za volantem až tak neoslnily. V trialových pasážích si malý pracant liboval, nenaklápěl se na strany, nepřevracel se a výjezdů se jal pěkně po svém. Nikolo co nejrychleji zdolat vrchol, ale v pohodovém režimu za to se vyškrábete kamkoli. V lákavějších pasážích s vodou nás Carry také překvapil, ale pozor jakmile se dostanete do hlubších vod, do autíčka pronikne voda a pedály máte ihned pod vodou, i tak pracák tahá a jede si za svým cílem. Brzdová soustava čítající čtveřici kotoučů fungovala na výbornou.
  • Vybrat si můžete z těchto barev: bílá, tmavě zelená (army green). Za příplatek 3.000,-CZK ještě barvu Camouflage
  • Základní výbava: digitální multifunkční tachometr, alu kola, el. naviják s dálkovým ovládáním, bezpečnostní pásy, uzamykatelný kastlík v palubní desce
  • Příplatková výbava: Sada obsahující čelní plexi a nízké dveře + 6.990,-CZK
  • Registrační značka a homologace pro 2 osoby. Řidičský průkaz skupiny B
  • Více informací: http://atv-linhai.cz/index.htm



O značce Linhai:

Linhai, plným jménem Jiangsu Linhai Group, je velká čínská skupina podniků s více než 60 společnostmi, které podnikají v oblastech vědeckého výzkumu, průmyslu, obchodu, bankovnictví a v institucích vyššího vzdělávání. Linhai je jeden z největších čínských státních podniků, celkem zaměstnává přes 1 600 zaměstnanců. Společnost Linhai byla založena v roce 1956 a od počátku vyráběla malé benzínové spalovací motory. Linhai patří k nejstarším výrobcům motorů v Číně. Dnes je Linhai obří průmyslový gigant s roční výrobou 3 miliony klikových hřídelí, 1,5 milionu motorů a 750 000 motocyklů a skútrů. Divize Jiangsu LINHAI Power Machinery Corporation dnes vyrábí sedm hlavních kategorií produktů, mezi které patří čtyřkolky, motory pro motocykly a skútry, malé benzinové stabilní motory, celé motocykly, skútry a mopedy, generátory, dále lesnické stroje a široké spektrum dalších strojírenských produktů. Celková jeho produkce zahrnuje více jak 100 typů a modelů, které se vyrábějí na celkem dvanácti výrobních linkách.
  • 2000
V roce 2000 vytvořil Linhai společný joint-venture podnik Jiangsu SUMEC-LINHAI Power Machinery Co. Ltd. v rámci programu sjednocování silných výrobních jednotek z oblasti průmyslu a obchodu za účelem nalezení nových zahraničních trhů.
  • 2002
Linhai se od roku 2002 zaměřuje především na výrobu čtyřkolek. Mezi jeho nejznámější modely patří Linhai Tornádo 260 a 300, Linhai Stormer, z novějších modelů pak UTV CUV 300 nebo nejnovější model Linhai 700.
  • 2003
V roce 2003 Linhai založil společně s japonskou společností Yamaha Motor Co. nový joint-venture podnik Yamaha Motor Taizhou O.P.E. Company Limited na výrobu malých čtyřtaktních víceúčelových motorů do výkonu 12 koní s následujícím finančním podílem: Jiangsu Linhai Yamaha Motor Co., Ltd. 70%. Yamaha Motor Co., Ltd. 25%. Jiangsu Linhai Power Machinery Group Corporation 5%. Další společně založená firma Jiangsu Linhai Yamaha Motor Company Limited (s podílem Linhai / Yamaha: 50%/50%), vyrábí kompletní motocykly a motocyklové motory do objemu 125 ccm pod značkou Yamaha.

Závěrečné hodnocení

Klady
Brzdy
Řazení
Údržba
Ovládání
Hladký chod variátoru
Velká škála volitelného příslušenství

Zápory
Podvozek
Hlučný motor
Zpracování
Vedení těla v sedadlech
Malý prostor na nohy u řidiče
Absence madla pro spoluejzdce
Nedostatečný přehled o zařazené rychlosti

Pokračování článku: Technické parametry a specifikace


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 4x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Linhai CUV Carry 400»

Další články sekce Linhai

Test Linhai Landforce 650L Pro: O pořádný krok vpřed

26.12.2024, Redakční testy
Tak rychle se nemění ani vlády v době politických krizí, s jakým tempem přichází značka Linhai s novými top modely. Zkra...

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...

Linhai UTV 1100 Diesel: Traktor s novým zrakem

14.12.2022, Redakční testy
Letošní nástup zimy jasně naznačil, že čtyřkolky jsou jen pro ty opravdu hodně otužilé, a kdo potřebuje pracovní náčiní ...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Segway Fugleman UT10 Crew: Budou ho plná horská střediska?

13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...

CFMoto Z950 Sport: Menší, ale statečný sportovec

29.03.2024, Redakční testy
Přestože mám střechu a dveře, bahno od zubatých kol stejně lítá až na mě. Ani na chvíli si ale během svého řádění nevzpo...

CFMOTO Gladiator UTV625: Chytrý a všehoschopný pracant

23.06.2023, Redakční testy
Už rok a půl se po českých stráních prohání chytré pracovní UTV od CFMOTO. Proč chytré? Chlubí se dvěma motorovými režim...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.26s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce