Matyáš za řídítky Warriora 450
Text:
Ollie Roučková
|
Foto: Suchanová |
Datum: 18.02.2013 | Zobrazeno: 6169×
Matyáš Hošek je jedním z aktivních závodníků MČR Trialu. Matyáš sedlá Accesse Warriora 450, se kterým si dojel pro mistra Trialu v kategorii quad nad 400 ccm. Jak se dostal ke čtyřkolce, co si o ní myslí, jaké plány má do budoucna a co třeba jízda ve dvou. O tom všem v rozhovoru níže.
Rozhovor:
Při prvním výběru čtyřkolky se necháváme ovlivnit přáteli, zkušenostmi z minula, jak je to u tebe proč sis vybral Warriora 450?
No, když opomenu kolo, fechtla a krosovou babičku ČZ 250, tak jsem před koupí Warriora vyzkoušel akorát jeho variátorového brášku s obsahem 300. Hned po prvním zmáčknutí páčky jsem přelítl pneumatiky a vlítl do zdi, od té doby bylo jasné, že si musím koupit ještě silnější verzi, tedy wara 450. Tenkrát to bylo z důvodu SPZ, vyžadovaného řidičáku typu „B“- tedy na auto (na motocykl nemám), kvůli slušnému výkonu a také jsem chtěl mít 2 roky záruky, která mně byla skoro k ničemu. Zkrátka jsem chtěl nový stroj, žádnou ojetinu.Ve všech recenzích jsem četl samou chválu, tak jsem do toho šel.
Máš na „Waru „nějaké úpravy?
Když neberu designové úpravy jako barva, seřezané plasty a polepy, tak na mašině najdete vyztuženou kyvku, vařenou již po druhé, tak snad už vydrží. Dále motocyklový tlumič řízení (5 poloh), pak takové ty klasiky jako vyzvednutá řidítka, trhačka, časomíra v polštářku, normální a hlavně funkční palivové víčko. Na zadní rozetě mám dvojitý kryt proti spadávání řetězu, něco jako znáte od BlingStaru jen za normální cenu. Funguje to parádně i s extrémě volným řetězem.
Jaké doporučení bys dal novému uživateli, a měls vůbec na 450 nějaké závady?
Pokud si někdo koupí Warriora tak doporučuji hned vyhodit kyvku a pořádně vyvařit poněvadž na skákání to moc tvrzené není. Starat se dobře o řetěz a o celou řetězovku. Také bych vyměnil palivové víčko dřív než začne téct. Doporučuji rozhodně měnit ložiska na kolech a v ose po každé sezóně a až to začne v motoru cinkat a zvonit jak na Vánoce tak hned vyměnit ložiska v motoru. Do motoru bych se díval každou druhou sezónu. Pravidelná výměna oleje je doufám samozřejmost…. Tak kde začít? Mašina má okolo 20 000 km. Přesně vám to však neřeknu. Dvakrát mi napraskla kyvka, která je již doufám dobře vyztužená. Tyčky na podpírání plastů mi všechny porupaly. Díky tomu popraskaly zadní plasty. Zadní křídla jsem musel seřezat a udělat nové funkční podpěrky těchto zadních křídel. V uložení osy mně prasklo ložisko, tak že mě to roztřelilo komplet hliníkový domeček, v kterým je osa uložená i s ložisky. Bohužel to odnesla i osa, ale na soustruhu se to dalo do kupy a vymyslel se jiný způsob uložení. Přední kolo jsem vymlátil, takže se musela vysoustružit a nalisovat nová osička a povyměňovat ložiska. Tyto závady si ale beru na vrub já, zkrátka už vím, že ložiska v ose a na předních kolech musím měnit každou sezónu. O kulových čepech na tyčkách řízení ani nemluvím. Na závěr tohoto odstavce mi dovol poděkovat Standovi, Mirkovi (Bc. Rohla) a Radkovi za opravy a pomoc. Moc děkuji kluci!
Jaký je Warrior pro dva?
U nás chtěj povozit buď ošklivý holky nebo starší maminy, takže bohužel nemohu říct, jaký je to ve dvou, teda na té čtyřkolce. Buď se slečny bojí mě (což je pravděpodobnější) a nebo stroje. Samozřejmě děti na dětských dnech, to vozím, jinak nejsem zastánce jízdy ve dvou, podle mě tahle mašina na to není vůbec stavěná, jen má na to homologaci a taky, jak chcete pořádně vysednout do zatáčky, když máte za sebou něžné pohlaví, to prostě nejde .
Jakou má spotřebu oleje a paliva?
Ani nevím. Když jedu na trénink, 10 litrů není problém. Na dráze se to snad ani nedá spočítat. Když jezdíš lážo plážo, silnice, polnice tak je to okolo ± 9 l. Olej občas drobet dostříknu přes injekční stříkačku, ale to jsou minima.
V úvodu jsem tě uvedla jako závodníka, tak jak tomu je - jaké závody jsi absolvoval a jak jsi dopadl?
První závod byl v rámci Chalupa Cupu kde jsem shořel na rukách, tempo se nedalo absolutně udržet. Pak jsem se dozvěděl o MČR v trialu se čtyřkolkami, žádné kroužení na dráze, zkrátka dovedností a adrenalinový ranec v pořádným terénu. Tak jsem to zkusil, sezónu jsem dojel celou a nakonec to vyšlo - takže mistr v kategorii quad nad 400 ccm.
Co tě čeká před sezónou?
Teď mám mašinu rozdělanou v garáži. Vyměnil jsem ložiska jak na předních kolech tak i na zadní ose v hliníkovém domečku + gufera. Každý rok repasuju tlumiče a dá se nová vata do vejfuku. Pořádně zkontrolovat přepákování, ramena a vše pořádně promazat aby nic nevrzalo. Zkontrolovat řetězovku, či koupit vše nové. Do motoru bych se osobně díval každé 2 roky.
Co Tvé plány do budoucna?
Pojedu zas MČR Trial cup. Doufám že budu na konci v první trojce, na obhajobu titulu to nevidím. Také bych rád sponzora, to je pro mě zrovna aktuální. A možná koupit něco lepšího.
Kdybys měl dnes kupovat další čtyřkolku, jaká by to byla?
U nás ve vesnici a v okolí jsou samé LTRka, co jsem mohl vyzkoušet, takže nejspíš LTR 450. Kdybych byl vatař tak KTM 525 a kdybych byl velkej vatař tak jedině E-ATV rally replica.
Jak se vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 7x
Další články k modelu Warrior 450
10.08.2009, Představujeme
Před nedávnem jsme zveřejnili článek o Strike Sport Motoráj Rallye, na kterou se chystáme s naším redakčním Accessem. Pr...
Další články sekce Access Motor
23.11.2011, Představujeme
Radek Kaďák Skalický se v celkovém umístění ITP seriálu i přes jeho handicap umístil na 7 místě. Jezdec, který má místo ...
19.07.2011, Představujeme
Společnost Tomico, zabývající se prodejem a servisem čtyřkolek a všeho kolem nich, rozšiřuje svojí působnost i do Ostra...
11.02.2011, Představujeme
Mnozí máte jistě v paměti bouřlivé dohady, které vyvolala loňská schizofrenní situace způsobená dvěma motocyklovými výst...