QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Maxxer 450i 4x4

Text: Ollie Roučková | Foto: Ollie Roučková | Foto: Íf | Datum: 12.07.2012 | Zobrazeno: 11474×

Maxxer 450i 4x4 Na letošním novinářském dni si odbyl premiéru nový Maxxer 450i 4x4, který má navázat na minulou generaci tohoto nejdostupnějšího modelu značky. U Kymca však rozhodně nelenili a postavili sportovní 4x4 na silniční kola, jenž se hodí k cestování více, než kdykoli před tím.


Maxxer 450i 4x4 disponuje stejným motorem a šasím jako model MXU 450i 4x4. Sportovní vzhled tchajwanský výrobce vymazlil čtyřikrát čtyřkou, přepínatelným náhonem na všechna čtyři kola, kapalinou chlazeným motorem se vstřikováním, nezávislým zavěšením kol zadní osy s příčným stabilizátorem, motorovou brzdou...Z principu obchodní a marketingové strategie značky Kymco byl model Maxxer 450i 4x4 hierarchicky zařazen za řadu Maxxerů s objemem 250 a 300 ccm, 400 ccm...

Design:

Vzhledově je Maxxer chytlavý, plasty se chlubí ladnými křivkami, a přesto z něj čiší sportovní potenciál. Baculaté pojetí přídě i zádě jsou zakončeny elegancí, ze které se vysouvají sportovní linky. Se sportovními liniemi perfektně korespondují prolisy boků, jenž ústí do otevřené části motoru. Světla dodávají cestovateli zádumčivější vizáž, navíc námi testovaný model barevně ladil ve všech postech. Maxxer není svým vzezřením obr, jedná se spíše o decentnější 4kolku, ale jeho uhrančivost, která čiší ze všech stran, chytne za oči všechny ať už v kladném či záporném smyslu. Sportovní Maxxer je takříkajíc nástupcem MXU 400, na první pohled je 450 od 400 téměř k nerozeznání, pár změn je viditelných v absenci žebrování na motoru a samozřejmě polepům s nápisem EFI.

Motor:

 450 nabízí větší obsah moderního, kapalinou chlazeného jednoválcového motoru s elektronickým vstřikováním. Kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec se čtyřventilovou technikou a elektronickým vstřikováním paliva se jízdně projevoval vcelku distingovaným projevem. Silniční predátor má síly dost a na silnici i s jezdcem za zády ze 4kolky vyždímá 90 km/h, ale jakmile se ručička otáček dostane k této hranici, výkon uvadá a přidušuje se. Nízké otáčky silniční verzi sedí střední pásmo otáček je u Maxxera variabilní a hravé. 450 má klidný nárůst ve své výkonové křivce během celodenního ježdění mě motor neutahal.
Záporně hodnotím nedokonalé až diletentské odklonění tepla vycházejícího od motoru. Výfuk je tažen přímo vedle levé nohy jezdce a spolujezdce, jakmile se 4x4 rozohní, motor hřeje do levé nohy tak, že ani kalhoty mě před ožehnutím neochránily. Nevyjímaje to, že jsem si kalhoty přismahla přímo o výfuk a to jsem si dávala velký pozor na to abych se seškvaření vyhnula. Pomalý chod - L - je dimenzován na opravdu pomalou jízdu. I když jsem z garáže vyrážela brzo ráno, motor neprskal, naskočil a čekal co se bude dít dál.

Podvozek:

Za 450 motorem nezůstává pozadu ani podvozek. Ten bez problémů pobírá nerovnosti i při jízdě po šotolinových cestách, podvozek si nechá hodně líbit, víceméně se jedná jen o osazení silničními gumami, jiné podvozkové zásadní změny tu nenajdeme. Maxxer je stabilní pro drifty s kolínkem na zemi, párkrát se mi podařilo silniční variantu dostat na dvě boční, tady se frajersky vodila a jakmile jsme jí dala povel k zemi na všechna 4kola, hned padla a jelo se dál. Podvozek je chemicky utvořen pro cestování i blbnutí, nastavitelný podvozek je hodně poddajný, ale stále se mi zdál tvrdší.
Brzdy jsou polotuhé, brzdný účinek je plně dostatečný, bohužel s jeho dávkováním je to slabší, není moc přesné. Ohledně motorové brzdy tady se jedná o civilní verzi cestovatelského komfortu. V hrubším terénu sebou silniční gumy pochopitelně přinášejí specifika jim přiřaditelná, není nic lehčího než z Maxxera sundat silniční obutí a nasadit mu terénní hrabáky. Více o terénní verzi se dočtete v tomto testu.

Řídítka, řadící páka, zrcátka, displej:

Řídítka jsou pro cestovatelské účely pohodlná, posez za řídítky je vzpřímený, jezdci dovoluje ledabylé rozvalení se do měkkého sedadla. Co se týká řadičky, stále se jedná o stejnou písničku. Převodovka patří mezi pohodovou, umí zapadat do svých chlívečků a hbitě reaguje na to, zda právě akcelerujete nebo stojíte na brzdě.
Ani jednou se mi nestalo, aby mi řadička zavzdorovala - má hladký chod v celém rozsahu. Zrcátka na těch se snad nedá ani nic pokazit, Kymco je má tak akorát, abych za sebou měla perfektní přehled, nadměrně se nechvějí ani při rychlejší jízdě. Displej je po všech stránkách přehledný, po pravdě by mu slušela anabolická injekce. Nafouknutí displeje by jezdci ulehčilo snadnější čtení.

Jízda:

Vzhledem k vysoké světlé výšce, pohonu všech kol a hlavně příčných stabilizátorů je Maxxer docela obstojnou variantou pro cestování výhradně na silnici, navíc je lehčí o 44 liber než MXU 450i 4x4. Tentokrát jsme otestovali stroj jen na silnici, ale když to na mě neprozradíte i na louku a šotolinové cesty jsem se s Maxxerem vydala. Ohledně silničních přesunů je Maxxer pohodlný a to i při osazení dvou jezdkyň, jednoho batohu a jedné kabelky.
Pověstné hvízdání gum při natáhnutí se do zatáček, doprovází i náš silniční model, jakmile sedím na postu spolujezdce plně respektuji prohup který následuje při lámání 4x4 do zatáčky, jakmile se stroj srovnává celek je doprovázen dostatečně slyšitelným hvízdáním gum. Kontrolu nad řízením jezdec neztrácí ani při sepnutí 4x4, ačkoli stroj nedisponuje posilovačm řízení, 450 má přímé a jemné ovládání. Jedná se o mrštný stroj, který i na polních cestách drží stopu a snadno se hází do vinglu, při prolítávání polních cest je lepší si pohrát s tlumiči. Hodně povedená je motorová brzda, ty u Kymca umí navrhnout tak aby byla pro jezdce co nejpoužitelnější, hlavně při silničních přesunech. Což je složitější pro jezdce jedoucí za vámi, ti se nemohou řídit dle vašich brzdových světel, a vykutálenost samobrzdících 4kolek málo kdo vydedukuje. Sedadlo i stupačky jsou komfortní, ale to neodmyslitelné teplo vycházející od motoru není moc přívětivé k přesunům v kraťasech či proplétání se v kolonách. Občas sem si říkala, že jsem jako pojízdné KFC.

Jak jsem shrnula Maxxera o novinářském dni:

  • U této 4kolky hraje velkou roly nastavení tlumičů, pro závody bych tlumiče nahradila Fox nebo HP tlumiči.
  • V terénu je mrštný, snadno se dá utrhnout do driftu. Do tobogánů se vodil jednou rukou, doslova si s nimi hrál. Čehož se u MXU moc nedostávalo. Tady sportovnější zabiják převyšoval ve všech bodech.
  • Sportovní design.
  • Řídítka pro normální ježdění dostačují, pro jízdu na trati bych je vyměnila za odpružené.
  • Cenově se pohybuje od 159 000 kč.
  • I u nás na vytrvalostních závodech by se jistě neztratil. Asi by provětral perka pár známějším značkám.
  • Výkon motoru 14,9 kW/20 PS, v otevřené verzi disponuje 22 kW/ 30 PS při 7000 ot/min.

Dodatky po silničním testu:

  • Jedná se o hravý stroj, ani na silnici se neztratí.
  • Hodně ošemetné je uložení výfuku, jezdce doslova griluje.
  • V pohodě se na stroj vejdou dva menší jezdci.
  • Obratný za každých okolností.
  • Na silnici by stroji slušelo rozšíření.
  • Na silniční ráfky je možné obout i hrabáky.
  • Cenově dostupná a servisně neodpalující.

Pokračování článku: Technické specifikace:


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Kymco Maxxer 450»

Další články k modelu Maxxer 450

Kymco Maxxer 450

16.08.2010, Redakční testy
Po roce se u nás opět ukázal Maxxer od Kymca. Od poslední návštěvy chodil dost do fitka, změnil o něco málo styl a zapra...

Další články sekce Kymco

Kymco MXU 500i

23.05.2013, Redakční testy
Dny klasických karburátorů jsou sečtené. Nové emisní limity už nejdou se zastaralými technologiemi nadále plnit, zákazní...

MXU 500 IRS 4X4 DX

03.08.2011, Redakční testy
Kymco má jednoznačně svůj vlastní styl, jiný podvozek, způsob řízení a především velmi slušnou flotilu 4kolek. Vodou chl...

Kymco MXU 450 i 4x4

04.07.2011, Redakční testy
Mezi 4x4 stroji Kymco se letos vše točí okolo novinek, obzvláště pak okolo MXU 450 i 4x4. A právem, tahle novinka je k...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Can-Am Spyder ST

26.08.2013, Redakční testy
Poměrně velkou mezeru v modelové řadě tříkolek Can-Am Spyder, která donedávna existovala mezi sportovní verzí RS a cesto...

Držák kamery GOPRO na prsa

02.07.2012, Redakční testy
Jedna velikost pro všechny. Kšíry jsou určené pro natáčení adrenalinových sportů: lyžování, jízdě na horských kolech, Qu...

Cectek Estoc 500EFI

12.04.2011, Redakční testy
Víc než pět let se dere na evropský trh známá značka Cectek a zkouší se zařadit do segmentu silničních rebelů. Tato znač...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.50s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce