Text: TZ | Foto: TZ | Datum: 28.01.2021 | Zobrazeno: 1789×
Společnosti Maxxis International a CST se už staly pojmem pro kvalitní pneumatiky s výborným poměrem cena/výkon. A nejen na osobní a nákladní automobily, ale také jízdní kola, motocykly, ale i stále oblíbenější čtyřkolky.
A právě v kategorii ATV pneumatik je nabídka Maxxisu tak široká, že z ní zájemcům o koupi může jít hlava kolem. Pro zjednodušení se tedy zastavme jen u těch vhodných do každého terénu. Zde bezesporu dominují řady Maxxis Razr, Maxxis Bighorn a Maxxis Carnivore.
Mimochodem - celá řada Maxxis Razr s označením X představuje vrchol více než desetiletí výzkumu a vývoje společnosti Maxxis, a název „Razr“ stal mezi ATV pneumatikami opravdu pojmem - ať už jde o modely Razr TT, Razr Vantage, Razr MX, iRazr, Razr Plus, Razr Ballance, Razr Cross i další.
Absolutní novinkou, která se na trhu objeví - podle výrobce - „brzy na jaře,“ je ovšem model Maxxis Razr XT. Nabídne osvědčenou robustní radiální konstrukci s osmi vrstvami, a dvěma ocelovými pásy, lepší výkon a jízdní ovladatelnost. A také dezén s optimalizovaným vzorkem běhounu, jemuž dominují až agresivně prořezané špunty, s ramenními bloky přes boční stěny pro jistou trakci.
Široký profil pak poskytuje zvýšenou přilnavost při akceleraci a brzdění. Navíc Razr XT dostal novou směs se zvýšenou odolností proti roztržení. V prodeji je vlastně už dnes prostřednictvím Maxxis eStore, ale v rozšířené nabídce velikostí prý bude brzy k mání u všech autorizovaných prodejců Maxxis.
Extra velké ramenní výstupky chránící bočnici i ráfek - to jsou zase charakteristická poznávací znamení dnes již legendární pneu Maxxis Bighorn. Samozřejmě včetně plastického bílého písma na bočnicích pro atraktivnější vzhled. Radiální osmivrstvá konstrukce nabízí výrazně plynulejší jízdu po nerovných površích, dezén a široký profil podporují vynikající trakci.
Verze s názvem Maxxis Bighorn 2.0 pak představuje odlehčenou, pouze šestivrstvou verzi, s dezénem podobným originálu, ale s užšími výstupky. I pneu Maxxis Carnivore mají osvědčenou osmivrstvou radiální konstrukci, tentokrát inspirovanou pneumatikami pro lehká nákladní vozidla. Speciální směs kromě toho vyniká minimálním opotřebením běhounu.
Pro jízdu i v brutálně mrazivých zimních podmínkách jsou ještě v nabídce třeba pneu Maxxis Snow Beast, nebo 4-Snow. Zejména první z nich nabídnou zbrusu nový dezén s velkými mezerami mezi výstupky, což v praxi znamená, že se mohou při každém otočení kol snadno zbavit mokrého sněhu.
Dostatečně velká kontaktní plocha by potom měla udržet čtyřkolku i na ledu. Pneu Maxxis 4-Snow kromě toho nabízejí oboustranný design běhounu pro optimální trakci na sněhu a ledu, a jejich měkčí směs zůstává flexibilní za velmi chladného počasí.
Model Ablaze od společnosti CST záměrně využívá pouze dvouvrstvou konstrukci pro co nejnižší hmotnost. Ovšem bez zbytečných kompromisů, pokud se odolnosti týče. Zadní pneu dostaly posunutá směrová „pádla“ ve tvaru písmene V pro lepší ovladatelnost a jízdní kontrolu, na předních gumách pak najdete typická dvojitá středová žebra s konvexním profilem, tedy vyklenutá směrem ven.
Dodává jim navíc takzvaný „balónový efekt“ pro udržení čtyřkolky na povrchu při jízdě třeba hlubokým pískem. Model Ambush zase u předních pneu staví na čtyřvrstvé konstrukci běhounu se směrovým dezénem, odolným proti průrazům. Zadní dezénové bloky se potom táhnou po celé délce pláště pro maximální trakci, stabilitu a jízdní kontrolu.
U sportovních, šestivrstvých pneu Pulse MX, doplňují agresivní středový dezén běhounu předních kol charakteristicky zahnuté ramenní bloky pro extra přilnavost v zatáčkách. Zadní gumy potom dostaly běhoun s dezénovými bloky umístěnými pod úhlem 15 stupňů, nejen pro předvídatelnou jízdu na mokru a v kluzkém terénu, ale i dlouhou životnost.
Atraktivní sportovní model Stryder CS05 s poměrně jednoduchým dezénem, ovšem zajišťujícím rychlý odvod vody z pod kontaktní plochy, je potom vhodný i do běžného silničního provozu.
Dnešní společnost Maxxis International vznikla v roce 1967, jako výrobce pneumatik pro jízdní kola na Tchaj-wanu. V následujících desetiletích prudce expandovala na světové trhy, a dnes nabízí produkty pro motocykly, automobily, 4x4, lehká nákladní vozidla, nákladní automobily a autobusy, čtyřkolky, motokáry, průmyslové stroje i zahradní techniku. Společnost CST vznikla v tomtéž roce a na stejném místě, a přestože obě značky formálně zastřešuje koncern Cheng Shin Rubber (Cheng Shin Tire) působí na trhu zcela samostatně a nezávisle na sobě.
Jako první se v osmdesátých letech dvacátého století vyčlenil Maxxis, jako budoucí prémiová značka, dnes s moderními výrobními závody v USA, Kanadě, Velké Británii,Číně, Thajsku, Vietnamu, Německu, Holandsku, Japonsku i v Dubaji. Podobnou cestou se později vydala i značka CST, dnes rovněž globální hráč na trhu, díky provozům s prvotřídním výrobním zařízením v čínském Sia-menu. Takže i její produkty splňují nejpřísnější mezinárodní standardy, včetně certifikace DOT (US Department of Transportation), ISO9001, E-Mark, TS 16949 a řadu dalších. Zaměřuje se však na jinou klientelu s tím, že typickým zákazníkem, na rozdíl od Maxxisu, je v tomto případě sice rovněž majitel čtyřkolky, který však nehodlá za kvalitní pneu naráz „obětovat“ celou výplatu.
17.09.2024, Novinky
Značka Polaris představuje další novinky pro svou modelovou řadu pro rok 2025. Tyto novinky...
17.07.2024, Novinky
Dovozce CRM ATV Moto Cheb přichází na náš trh s novinkou – značkou čtyřkolek a UTV ODES. Jde o čínskou značku nabízející...
03.03.2024, Novinky
První březnový víkend již tradičně patří zahajovací motocyklové výstavě, letos brněnskému Motosalonu. Oproti minulým let...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.73s