Srdcem amerického stroje je motor vyráběný v motorárně ve městě St. Cloud v USA. Sedmistovkový jednoválec je chlazený kapalinou, v hlavě válce mu běhají čtyři ventily, o optimální dodávku paliva za každé situace se stará elektronické vstřikování, i díky tomu může být čtyřkolka homologována pro silniční provoz. O přenos síly z motoru ke kolům se stará automatická převodovka Duramatic, kde je variátor doplněný o odstředivou spojku. Díky ní se snižuje opotřebení hnacího řemene, navíc nabízí okamžitý a plynulý záběr. U převodovky můžete vybírat z pěti poloh L / H / N / R / P (dopředu, redukce, neutrál, zpátečka, parking), zároveň podporuje brždění motorem.
Pokud půjdeme dál po náhonu, dojdeme k elektronicky volitelnému pohonu na dvě, nebo čtyři kola. Tento systém má výhodu v tom, že máte všechno pod kontrolou a nemusíte se spoléhat na automatický systém. Jedete-li v lehčím terénu, stačí pohon zadních kol, který vám dopřeje lehkou, hbitou ovladatelnost. Jakmile zmerčíte těžší terén, jednoduše na řídítkách přepnete do módu 4WD a to i za jízdy. V tu chvíli jsou přední kola poháněná diferenciálem, tím pádem se mohou pohybovat rozdílnou rychlostí se zachováním snadné ovladatelnosti při větší trakci. Pokud by šlo opravdu do tuhého, můžete ještě jednou sáhnout na elektronický přepínač a diferenciál natvrdo uzamknout. S rovnoměrně rozděleným výkonem na všechna kola už projedete snad všechno.
Nejen v terénu jezdci docení nový stabilnější podvozek s nižším těžištěm a rozvorem prodlouženým o 5 cm, přitom ale čtyřkolka zůstala stejně dlouhá. Všechna čtyři kola jsou na zavěšena nezávisle, prodloužený zdvih tlumičů patří, spolu s průchodností, k největším ve třídě. O dobrou ovladatelnost čtyřkolky se starají dvojitá přední „Áčková“ ramena s upravenou geometrií.
Co se praktičnosti týče, nabídne Alterra klasickou automobilovou „kouli“ s konektorem pro připojení vozíku a vylepšené nosiče SpeedRack II. Jsou vyrobené z odolného plastu, hrubé zacházení přežijí i při teplotách hluboko pod bodem mrazu. Navíc jsou vybavené odolným hliníkovým rychloupínacím systémem Speedlock, díky kterému na nosiče připevníte všemožné příslušenství nebo zavazadla jedna dvě. S tím, abyste je nevytrousili po cestě, vypomůže protiskluzový povrch TPE. A jestli jedete jen tak na lehko, můžete pro uložení drobností využít vodotěsnou schránku o objemu 5,5 litru.
Vylepšená Alterra nabídne lehce upravený design, kde prim hrají nové LED světlomety. Upravený je i přístrojový panel zobrazující otáčky, rychlost, počítadlo kilometrů, indikátor zařazené rychlosti, hodiny a palivoměr. Jezdec, který na něj bude koukat, zažije díky upravené ergonomii pohodlnější svezení. Sedí vzpřímeněji, a také potřebuje méně síly k ovládání čtyřkolky. A to i k otočení se, stroj teď má lepší poloměr otáčení.
V Arctic Catu si na vylepšené Alteře dali záležet. Jestli hledáte pracanta, co se nebojí si ušpinit ruce od práce, projede náročným terénem a navíc vás i se ženou odveze na výlet, tak by tahle sedmistovka za
249 990 včetně DPH mohla být ideální volbou. V této ceně navíc dostanete čtyřkolku s tažným zařízením vpředu i vzadu a s navijákem Warn.