Text: Jan Rameš | Foto: Segway | Datum: 15.12.2021 | Zobrazeno: 2277×
Sotva jsme stačili vstřebat fakt, že značka Segway namísto elektrických balančních vozítek vyrábí čtyřkolky, a už se na český trh dere další offroadový produkt. Tím je UTV nazvané Fugleman, nabízené ve dvou verzích. Motor je společný – litrový dvouválec o výkonu 105 koní! Tohle bude lítat…
Abychom teda byli přesní: že Segway do terénu přinese bohaté portfolio, to jsme vám prozradili už letos v únoru a v článku se o Fuglemanu také mluvilo. Nicméně doposud jsme měli zkušenost akorát se čtyřkolkou Snarler, jejíž test jste vám přinesli v květnu, ta byla doposud jedinou zástupkyní značky na našem trhu, přičemž jste si mohli vybrat mezi krátkou a dlouhou verzí a homologacemi EU5 nebo T3b. Teď se na sklady prodejců dostávají první volantová vozidla Fugleman UT10 E a Fugleman UT10 X, která patří mezi to vůbec nejsilnější, co si v kategorii UTV můžete pořídit.
Útévéčka si lidé kupují na práci, takže by jim nějaké krásno mělo být docela jedno, nicméně Segway tuhle stránku rozhodně nepodceňuje. Ono když se na to podíváte z opačné stránky, když už vysypete z peněženky (tedy vlastně z konta) přes 400 000 korun, proč byste nemohli dostat produkt, na který je radost se dívat? Segwaye mají svůj specifický stylistický rukopis a jsou takovým svěžím vánkem mezi offroady, což platí i pro Fugleman. To jméno sice zní jak nějaké švédské kempinkové vybavení, ale design je rozhodně velmi nápaditý a působí hodně moderně. To podporují také zajímavé barevné kombinace, kdy si kromě nenápadného šedo-černého provedení můžete pořídit i podstatně výraznější černé se zářivě žlutozelenými prvky nebo bílé s červenými. A je i praktický, zkosený čumák znamená lepší přehled o tom, co je před vámi.
Fugleman UT10 se nabízí ve dvou verzích, které se liší výbavou, my se nejdříve podíváme na to, co je spojuje. Tím nejdůležitějším prvkem je motor, řadový dvouválec o objemu 1000 cm3, jenž na chlazení používá jak vodu, tak olej, přičemž každá kapalina má svůj vlastní chladič. Není se co divit, ono taky je co chladit, neboť Segway rozhodně silou nešetří: 105 koní a 93,5 newtonmetrů! To může přenášet buď zadní, nebo obě nápravy, jak je zvykem, stejně tak samozřejmostí je elektrická uzávěrka předního diferenciálu, když potřebujete něco hodně prudkého vyjet (nebo těžkého odtáhnout). A když naopak příkrý kopec sjíždíte, hodí se motorová brzda. A je celkem jedno, v jakém to je terénu, neboť nezávisle zavěšená všechna kola s dvojitými A-rameny mají zdvihy 27 cm vpředu a 28 cm vzadu, přičemž na ta ramena byla stejně jako na rám použita extrémně pevná chrommolybdenová ocel. Dobrou prostupnost terénem zajišťují také 14“ kola o rozměru 27x9 vpředu a 27x11 vzadu, bez zajímavosti není ani brodivá hloubka 34 cm.
Výkon ale není vše, Fuglemany se také snaží vyjít maximálně vstříc posádce. Kabina je trojmístná, každé sedadlo s tříbodovými pásy, přičemž to prostřední jde sklopit, ale nejvíce potěší nastavitelný volant a posuvná sedačka řidiče, to opravdu v UTV nebývá běžné. S otáčením volantu vám pomáhá posilovač se třemi automaticky přepínanými režimy, ale můžete si je i nastavit přes mobilní aplikaci. To je totiž další z velkých vychytávek Fuglemanů, dají se propojit s telefonem a třeba i na dálku nastartovat, nebo automaticky přivolat pomoc v případě nehody… No, to jsou sice zajímavé vymoženosti, ale majitele určitě bude víc zajímat, že na sklopnou korbu o rozměrech 92x130x29 cm dokáže naložit až 350 kg nákladu a dalších jedenáct metráků za sebou UT10 utáhne na standardně montovaném tažném. A že díky obrovské nádrži na 45 litrů nebude s Fuglemanem muset přerušovat práci v lese, aby si dojel někam natankovat.
Pojďme na výbavu a tedy i rozdíly mezi oběma verzemi. Co mají shodné? Řidič má před sebou vždy TFT přístrojovku, nad sebou pevnou střechu a vozidlo chrání přední i zadní ochranné trubkové rámy. Levnější verze Fugleman UT10 E, která stojí 419 990 Kč, nabídne přední naviják 3500 lbs, poloviční plexi a bezpečnostní sítě ve dveřích, zatímco draží Fugleman UT10 X za 449 990 Kč má naviják 4500 lbs, celé plexi a pevné plastové dveře. Ale to nejsou jediné rozdíly, „iksko“ má navíc ještě 10,4“ dotykovou obrazovku uprostřed přístrojové desky, kde si můžete promítat třeba navigaci, a na hliníkových ráfcích má navíc ještě systém Beadlock. Obě verze se prodávají s homologací T1b, na řízení stačí řidičské oprávnění B nebo B1.
10.10.2023, Novinky
Zveme vás do Rokycan na předváděcí akci čtyřkolek Segway Powersports, kde si budete moci vyzkoušet nejnovější modely tét...
23.02.2021, Novinky
Segway, jedna z předních světových technologických firem, vstupuje prostřednictvím svého oficiálního zástupce, společn...
04.12.2019, Novinky
Segway v roce 2018 vstupuje do světa terénních čtyřkolek, SSV a UTV. Mateřský Segway-Ninebot Inc. zakládá samostatnou s...
11.12.2023, Novinky
Na začátku minulého měsíce proběhl v italském Miláně tradiční veletrh EICMA, který je zaměřený především na motocykly, a...
10.10.2023, Novinky
Zveme vás do Rokycan na předváděcí akci čtyřkolek Segway Powersports, kde si budete moci vyzkoušet nejnovější modely tét...
25.11.2022, Novinky
Chystáte se koupit čtyřkolku populární značky Segway? Nyní dostanete ke každé čtyřkolce Snarler AT6 elektrickou kol...
08.06.2016, Novinky
Je to pár dní zpátky, co jsme informovali o prvních náznacích nového side-by-side od Yamahy. Už tehdy to vypadalo, že se...
06.06.2016, Novinky
Vypadá to, že Yamaha chystá nový přírůstek do světa sportovně zaměřených off-road strojů. Do portfolia takzvaných „side-...
03.09.2015, Novinky
Nová generace Side x Side je tu. Vypadá to, jako bychom čekali celou věčnost, ale nakonec i Yamaha vzala vše za správný ...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
TGB BLADE 1000 LTX MAX EPS 4x4: Podsaditý manekýn
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:2.61s