Blade si už dávno získal srdce českých i slovenských čtyřkolkářů, a výborně se prodává také ve Francii, Rakousku nebo Německu. V Německu je TGB Blade dokonce na úplné špičce prodejů ve vůbec nejprodávanější čtyřkolkové kategorii LOF, tedy čtyřkolek s plným výkonem a bez omezení maximálku.
Na úspěch nového Blada „zadělali“ už jeho
předchůdci, Blade si vydobil pověst velmi odolné a spolehlivé čtyřkolky. Zajímavé je, že za vysokou oblíbeností Bladů nikdy nebyla nějaká dumpingová cena nebo extrémní výkon motoru, ale robustnost, dobré jízdní vlastnosti, snadná ovladatelnost, dobrý poměr ceny, kvality a užitné hodnoty, bezproblémovost, solidnost a vůbec celková vyváženost téhle čtyřkolky.
Nové šestikilo dostalo zcela nově konstruovaný
motor o objemu 561 cm3, který dává zhruba o 10% větší výkon oproti 550. V číslech je to nárůst z 38 koní u 550 na 43 koní u šestikila v otevřené verzi. S vyšším výkonem se pojí i vyšší maximálka, lepší hodnoty zrychlení a vyšší tažná síla - mimochodem
tažná síla Blada 920 kg patří k těm absolutně nejvyšším ve střední třídě. Motor dostal nové čtyřventilové hlavy, kombinované chlazení kapalinou a olejem se dvěma samostatnými chladiči, a vstřikování paliva od německého Siemensu. Nový je také designově zdařilý výfuk, známý už z modelů Blade 1000.
Inovovaný je také
podvozek. Nejmarkantnější změnou jsou nové oplastované nosiče (stejné nosiče má i Blade 1000), které jsou konstruované jako systémové, takže nabízejí více praktických možností pro připevnění nákladu. Kromě toho, že vypadají moderně, mají také neklouzavý povrch a provozem se neodírá žádná barva. Na řídítkách je nově k brzdění už pouze jen levá brzdová páčka, brzdy se nyní ovládají už pouze centrálně, a to buď nožním pedálem nebo levou ruční páčkou. Důvodem jsou nové evropské předpisy. Další změnou je jiné místo uchycení zadních jednotek za účelem zmenšení naklánění stroje v zatáčkách a zvýšení přesnosti jízdy.
Co zůstalo, to je rám a plasty. Žádný facelift se tedy tentokrát nekoná, zřejmě je dosavadní vizuální koncepce Blada stále úspěšná. Zůstal také pohon s nezávisle zavěšenými koly, elektrickou uzávěrkou předního diferenciálu, elektrickým přepínáním pohonu 2x4 / 4x4, zpátečkou, redukcí, dopřednou rychlostí a brzděním motorem. Model
LT s prodlouženým podvozkem navíc nabízí víc místa řidiči i spolujezdci, poskytuje více důvěry ve stoupáních a ve sjezdech, a dobrou stabilitu při jízdě. Zůstala i poměrně bohatá základní výbava - 3000lbs naviják, tažné, pancéřované brzdové hadičky, dvě 12voltové zásuvky, 8paprsková hliníková kola, chrániče rukou a páček, přední nárazník, LED světla pro denní svícení, LED blikače, koncová a brzdová světla, u LTéček navíc vyvýšené sedadlo spolujezdce s opěrkou zad, madla a integrované stupačky pro spolujezdce.
Nový TGB Blade 600 je k dispozici ve stříbrné metalíze anebo ve velmi elegantní hnědé matné metalíze. Více informací na
www.tgbmotor.cz
Technické specifikace:
Motor: čtyřtaktní jednoválec SOHC, EFI
Objem: 561 cm3
Vrtání x zdvih: Ø 97 x 79,2 mm
Kompresní poměr: 10.2 : 1
Výkon: 31,4 kW/7000 /min (off-road)
Chlazení: kapalinou + olejem + elektrický ventilátor
Pohon: 2x4 / 4x4, elektricky přepínatelný
Převodovka: automatická - CVT variátor se zpátečkou, L/H/N/R/P + brzdění motorem
Uzávěrka diferenciálu: přední, s elektrickým ovládáním
Koncový převod: kardanem vpředu i vzadu
Zavěšení přední / zadní: nezávislá dvojitá A-ramena
Pérování přední / zadní: hydraulické tlumiče + pětipolohově nastavitelné předpětí pružin
Brzdy přední: 2x hydraulická kotoučová
Brzdy zadní: 1x hydraulická kotoučová
Pneumatiky přední: AT25 x 8 - 12
Pneumatiky zadní: AT25 x 10 - 12
Celková délka: 2280 mm
Celková šířka: 1250 mm
Celková výška: 1420 mm
Světlá výška: 320 mm
Výška sedla: 940 mm
Rozvor: 1450 mm
Provozní hmotnost: 438 kg
Palivová nádrž: 18 l