QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Pásy BRP Apache

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 05.02.2010 | Zobrazeno: 17990×

Pásy BRP Apache Kdo někdy jezdil na čtyřkolce v opravdu hlubokém sněhu ví, že to za moc nestojí, čtyřkolka hrabe, nejede a sem tam i zapadne. Kdo naopak někdy zkusil sněžné pásy, už nechce jinak. Náš miniseriál o pásech začneme u těch nejpovolanějších.


BRP vyrábí kromě čtyřkolek, vodních skútrů a motorů Rotax i sněžné skútry, takže o pohybu na sněhu něco vědí. Logicky tak muselo vzniknout spojení pásů a čtyřkolky Can-am. Nám se do ruky dostala kombinace letošního Outlanderu, který už našima rukama prošel při testu v Hummer centru. Tentokrát byl obutý do sněžných pásů BRP Apache.
Kombinace Outlandera a pásů je opravdu impozantní a je to snad kromě litrového Arctic Catu největší ATV, kterou jsme jezdili. Montáž pásů od BRP je podle servismana celkem jednoduchá záležitost. Montujete pásy jedné značky na stejnou značku čtyřkolky, takže není třeba řešit další detaily. Pásy lze ale samozřejmě kromě Can-amů namontovat i na jiné čtyřkolky. Sada BRP Apache je určena pouze na sníh! To se projevuje měkkou gumou pásů, velkou trakcí na sněhu a naopak horšími jízdními vlastnostmi v bahně. Při montáži se ze čtyřkolky standardně sundavá část předního nárazníku, který by pásům překážel. Mnohem zajímavější je ale malá černá krabička s konektorem, která se nacvakne do elektroniky pod přdním víkem a obsahuje speciální software s nastavením posilovače řízení, který je nastaven speciálně pro použití s pásy. I tak dost silný posilovač by tedy měl jízdu s pásy ještě více usnadnit. Pásy mají klasickou pevnou konstrukci s vodící lištou vybavenou plastovými kolečky a plastovým hnacím kolem. Vše je z houževnatých plastů, které jsou extrémně odolné i v teplotách hluboko pod bodem mrazu.
A jak to funguje v praxi? Když stál Can-am v Milovicích vedle BVP, nebyl o moc menší, spíš než k naskočení na čtyřkolku tedy došlo k leteckému výkonu. Motor naskočil sametově a bez protestů a já začal s Can-amem hltat první metry nedotčené sněhové pokrývky tankodromu. Samozřejmě hned od začátku s zapnutým pohonem na všechna čtyři kola. Po pomalém rozjezdu jsem zjistil, že není čeho se bát a začal jsem zrychlovat. Outlander se ovládal naprosto přirozeně, držel stopu a do zatáček se pouštěl s naprostou lehkostí. Otázkou je, do jaké míry to můžeme přisuzovat geometrii a stavbě pásů a do jaké míry se jedná o zásluhy silného posilovače řízení. Na první pohled mají totiž přední pásy oproti konkurenčním 4S pásům podstatně větší styčnou plochu. To je samozřejmě obrovská výhoda ve stoupáních a celkově v jízdě ve sněhu. Na pevném podkladu už by bylo ovládání asi podstatně složitější. Tam ale BRP nepatří, takže tím je problém vyřešen.
Bohužel se nám nepodařilo změřit nájezdový úhel pásů, ale všechny výjezdy, na které jsme narazili se podařilo zdolat bez toho, aby některý z pásů ztratil trakci. Podobné je to i s křížením, ale zde už záleží především na stroji, na který pásy nasadíte. Zajímavá je i rychlost, kterou jsme byli schopni s pásy dosáhnout, ta se na sněhu pohybovala okolo sedmdesáti kilometrů v hodině. I v takovém kalupu bylo ovládání diky posilovači naprosto bez problémů.
Co tedy říci na závěr? Pokud nepotřebujete jezdit do bahna a písku a chcete pásy s maximálním výkonem na sněhu, je pro vás BRP to pravé. Pásy mají vynikající trakci, ale dost velký odpor, takže stroje okolo 500ccm nebudou rozhodně to pravé. Cena celé sady je 100 233,- Kč, což není málo, ale na druhou stranu je to cena adekvátní k prověřenému značkovému výrobku.

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.20 Známkováno: 5x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Can-Am Outlander 800 XT»

Další články k modelu Outlander 800 XT

Can-am odhalil modely 2010

19.10.2009, Představujeme
U předního výrobce čtyřkolek z koncernu BRP nezůstal pro nadcházející sezonu kámen na kameni. Přišel posilovač řízení, v...

Další články sekce Can-Am

Maverick X3 Turbo

28.11.2016, Představujeme
PRVNÍ X3 v ČR!!!! Zcela nový Can-Am Maverick X3 Turbo, řadový tříválec o objemu 900ccm a 154hp je již k vidění na prodej...

2016 Can-Am Defender

05.10.2015, Představujeme
Zatímco v minulosti byly Side x Side této značky spjaty hlavně se silnými motory připravenými ke sportovnímu nasazení, d...

Snow Flyer - Maverick X Ds 1000R Turbo

01.12.2014, Představujeme
Další transformer od Can Amu je tu, tentokrát transformací prošel Maverick. Než se absolutní novinky dostanou k nám do E...


Novinky a reportáže





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.40s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce