Martina Lišku
Quaddy offroads motors stáj oslovila na Italském mistráku, kde si jezdci padli do oka a po jasné otázce přišla ještě jasnější odpověď - „
Jasně jedu s vámi na PDV“. Martin si sbalil kompletní výstroj karavan a odjel na jeden z nejdémoničtějších závodů Francie.
Martin si nemusel dělat hlavu s mašinou, tu mu Italská stáj přistavila pěkně naladěnou na tento druh závodů. Tři jezdci sedlali Yamahu 450 R, která se v mnohém neliší od MX verze, až na vychytávky týkající se dvanáctihodinového charakteru závodu:
22 litrová nádrž, světelné rampy….
Rozhovor s Martinem Liškou:
Martine jak ti seděl stroj, který na tebe čekal ve Francii na PDV?
„Mašina se podobala hodně té mojí, až na páčku plynu, té sem se popravdě bál. Hlavně toho, že nevydržím s palcem. Ale kluci to měli dobře poladěné. Italové tyto závody jeli myslím, že po třetí, takže už věděli co a jak se 4kolkou, což bylo přínosem.“
Jak probíhají PDV závody?
„V pátek je velkolepé zahájení, průjezd městem přes rampu, hlavní třída byla zavřená a mrak diváků kolem. V sobotu už se začínají tréninky a kvaldy, cca na 11 se 110 jezdců seřadilo na měřenou kvalifikaci a nám se podařilo vyjet 7 čas. Od 13.00. odpoledne se startovala první tří hodinovka, já jsem odstartoval 18, jel jsem něco okolo hodiny a čtvrt, pak jsem předával stroj a tuším-li dobře pohybovali jsme se někde okolo 14 místa. Mladší z Italů si vyžral smůlu v tom, že začalo šíleně lejt, 4kolky se balily do bahna, jezdci na sobě vezli tuny a tuny mazlavého hnusu. Náš jezdec jel kus závodu bez brýlí což nás stálo pár míst a než jsme se vystřídali padli jsme někam k 20 místu. Druhá pětihodinovka začínala 20.00. a končila v jednu hodinu ranní. Pršelo a byly sračky, druhý z Italů odstartoval na 5 místě, tohle místo si udržel do 3 kola ve kterém zapadl a než stroj vyprostil ztratil hodně času. Pak jsme do závodu nastoupil já po hodině a dvaceti minutách jsem předával mašinu na cca desáté příčce. To bahno bylo šílený, obalila se nám světla a já 25 minut letěl bez osvětlení, ale jet se dalo, tak sem to moc neřešil. Trať se měnila každým kolem, bahno se přelejvalo a mašiny stávkovaly, nám se po další střídačce podařilo do cíle doletět snad na 17 místě. V neděli se startovalo od 13.00. odpolední, zase jsme obsadili 5 pozici hned po startu, ale po noční etapě jsme jeli na velkejch kolech což byl nesmysl, a než jsme stroj předělali padlo nám do klína 27 místo. Po Italovi jsem za řídítka zasedl já, trochu sem zatahal a do druhé přidávačky jsem předával mašinu cca na 10 příčce, dokonce sem zajel i jeden z nejrychlejších časů. Pak se nám lepila smůla na paty a stroj se 20 minut do konce totálně zastavil a náš team už do cíle nedojel, takže nám zbylo celkové 28 místo.“
Martine jak je možné, že jste s teamem nepřehodili kola po druhé etapě?
„PDV je charakteristická tím, že po každém závodě mašinu odevzdáš do UP, kde se všechny 4kolky zamknou a dostaneš jí až na závodě. Takže tu nehrozí žádné opravy ve volnu, žádné mytí 4kolek ani dotancovávání natož přezouvání gum. Tak jak dojedeš tak druhý den dostaneš mašinu. Vše si pak ladíš během závodu…“
Máš nějaké válečné zranění?
„Jediné co mám jsou mozoly na rukou, jinak jsem v pohodě.“
Jak jsi řešil domluvu s team kolegy AJ nebo Italština?
„Domlouvali jsme se před kamaráda Itala, který fungoval jako překladač.“
Kompletní výsledky PDV naleznete zde.