QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris Outlaw 450

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 09.06.2009 | Zobrazeno: 14342×

Polaris Outlaw 450	Outlaw dnes už bezesporu patří mezi kultovní sportovní stroje, kde si získal věhlas dokonalým sladěním použitých komponent a rakouského motoru. Nám se dostal do ruky na prašné milovické trati a dali jsme mu pořádně do těla.


Kapitoly článku

  1. Úvod, technika, design
  2. Jízda, závěr
  3. Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Ač si Polaris dělá většinu motorizací pro své stroje sám, u sportovní řady udělal výjimku asáhl po osvědčeném motoru od rakouské KTM a to hned ve dvou objemech – 450 a 525ccm, stejné motory používá ve svých čtyřkolkách i samotná KTM. Motorem ale veškerá podobnost končí. Polaris okolo agregátu postavil zcela odlišný stroj vybavený nejlepšími komponenty a sladěný do perfektně fungujícího celku.

Design

U sportovních čtyřkolek se toho moc vymyslet nedá, nejdůležitější je tedy agresivní maska, která se u Polarisu rozhodně povedla. U testovaného stroje už byly světlomety nahrazeny jen síťkou, pro závodní účely je to jedna z prvních úprav. Před maskou je dost robustní rám, který by měl pobrat i nějaký ten náraz v postartovní tlačenici. Co mě ale při čelním pohledu zaujalo mnohem víc jsou nádržky tlumičů s logem Fox. Tato americká značka vyrábí jedny z nejlepších tlumičů na trhu a ne nadarmo s nimi jezdí česká i světová špička, no a Polaris je má v sérii.
Agresivní vzhled sportovního stroje dokreslují polepy. Každý máme jiný vkus, ale k takovému stroji se dle mě motiv s lebkou hodí. Nadstandardní výbavou byly u testovaného stroje nášlapy, které dřív, nebo později namontuje každý majitel. Zadní části čtyřkolky dominuje výfuk vyvedený uprostřed pod sedlem, je to celkem logické umístění už jen k nejmenší koncentraci bahna od zadních kol. Outlawa jsme dostali obutého do krosových Maxxisek, takže celková stavba stroje byla hodně nízká. O ovladačích se u tohoto stroje moc mluvit nedá, vlevo spojka, vpravo brzda a páčka plynu, k tomu tlačítko startéru a chcípáku, nic víc, nic míň. Plusové body má umístění spínací skříňky na masce před řidítky, kde je opravdu minimálně exponovaná nárazům od jezdce i nečistotám z trati.

Pokračování článku: Jízda, závěr

Kapitoly článku

  1. Úvod, technika, design
  2. Jízda, závěr
  3. Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Outlaw 450/MXR»

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...


Novinky





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.46s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce