Jízda
Po startu se ozve klasický
zvuk ostrého jednoválce, který se velice ochotně vytáčí po sebemenším stisku plynové páčky. Než se motor ohřeje, zkouším najít ideální jízdní pozici. Sedlo je měkké akorát a dostatečně dlohé pro přesouvání a vysedání. Stupačky, řidítka, vše je tam, kde má být. Řadím jedničku a vyrážím na trať.
První stovky metrů jsou ale nepřijemným šokem, krátká stavba, agresivně nastupující motor a geometrie vymyšlená na krosové tratě mě říliž nepřesvědčují a vybavuji si dokonalé sladění KTM se stejným motorem. Postupem času ale přicházím na to, jak se k Polarisu mám chovat, aby se odvděčil
rychlejší a příjemnější jízdou.
Předně je třeba čtyřkolku
držet za každých okolností pod plynem, přední zavěšení je nastaveno tak, aby fungovalo nadlehčené, pokud se budete pokoušet jet technicky se zatíženým předkem,
Foxy se odvděčí prapodivným chováním. Celkově je čtyřkolka hodně krátká, což ulehčuje průjezdy zatáčkou. Krosové pneumatiky v kombinaci se silným motorem pak umožňují dlouhé kontrolované drifty, ale i otočení na místě okolo předních kol.
Testovací trať byla postavena především pro pracovní stroje, takže nechybí strmé výjezdy s
ostrou hranou a stejně prudkým sjezdem. Zde se mi podařilo nechat si „nakopnout“ zadní kola a najednou jsem letěl ostře na předek do třímetrové hloubky. Tou dobou jsem přemýšlel kam se kutálet až přeletím přes řidítka. Překvapením ale byla lehkost, s jakou si podvozek poradil s takovou situcí. Tlumiče jdou sice téměř nadoraz, ale čtyřkolka dopadá celkem bezpečně a já se můžu vydat na další kilometry, které mě baví čím dál víc.
Každá trať ale jednou omrzí, proto si jdeme trochu
„zablbnout“ na jednu lavici.
Skoky jsou s Polarisem snadnou záležitostí, ale je třeba si hlídat úhel při odrazu, krátká čtyřkolka se ráda překlápí a ze skoku se může stát elegantní oblouček na přední kola. Přesuny na trati si lze
zpestřit jízdou po zadních, která je opravdu snadnou záležitostí. Polaris stačí lehce poškádlit spojkou a
předek je v oblacích. Ke konci testování se vracíme přes dlouhou rovinku plnou rolet. To je také poslední zkouška podvozku, která nás čeká. Vytáčím trojku, nadlehčuji přední tlumiče a quad se se sametovou lehkostí jakoby
nese nad terénem. Na konci rovniky pak stačí stisknout páčku přední brzdy, která
funguje naprosto přesně a brzdí tak akorát, aby jezdec nejezdil do každé zatáčky se zablokovanými koly, ale neměl strach, jestli to ubrzdí.
Závěr
Polaris Outlaw rozhodně
není strojem pro začátečníky a výletní jezdce. Byl zkonstruován pro závodní trať a na tu také patří. Samozřejmě, že vyjížďku s přáteli po lese zvládne, ale bavit ho to rozhodně nebude.
Perfektní krosový podvozek v kombinaci se silným motorem předurčuje Outlaw na krosové tratě. Plusové body dostává Polaris za použité komponenty, které umožňují vpodstatě
okamžité závodní nasazení. Za všechno je ale také třeba náležitě zaplatit a kdo chce závodní quad od renomované značky, musí sáhnout hlouběji do své kapsy.