Čtyřtaktní jednoválec krmený karburátorem s výkonem
třináct koní usazený v sportovním rámu kategorie „hobby“ patří k tomu nejjednoduššímu, co v tomto segmentu značky obvykle nabízejí. Po důkladnějším prozkoumání Polarisu se ale postupně objevují podstatné rozdíly. Zadní náprava je místo obvyklého levného řetězu
poháněná kardánkem, kvůli společnému zavěšení kol na jedné nápravě samozřejmě bez diferenciálu. Také celková stavba tohoto quadu je o dost robustnější a o něco vyšší a naznačuje, že stroj to myslí s terénem o to vážněji než je v této hobíkovské kategorii obvyklé. Výhodou je také fakt, že přestože se tato čtyřkolka
tváří sportovně, má kryté místo pro nohy a dostatečnou ochranu před bahnem, takže jezdec nevyjede z terénu tolik zabahněný.
Co se týče designu, veškerou pozornost na sebe strhne výrazné
přední světlo v černé masce a divoký žlutý název PHOENIX na boku stroje, se kterým ladí žlutá barva odpružení. Osobně mě trochu tloukly do oka vystrčené blinkry na předních blatnících, ale je možné, že někoho tento design připomínající přídavné reflektory naopak osloví. Na pozici řidiče na jezdce čeká jednoduchý
budík tachometru, pět základních kontrolek a spínací skříňka. V porovnání s nejnovějšími digitálními přístrojovkami přecpanými spoustou čísel jde o maximálně funkční řešení.
Ovladače patří k běžnému standardu, na levém řídítku je přední brzda, na pravou ruku zase vedle nádrže čeká jednoduchá řadicí páka s režimy
F-dopředu, N-neutrál a R-dozadu. Celá mašina je opticky docela malá, zvlášť když ji zaparkujete vedle obrovského Sportsmana. Jak se ale usadíte v sedle, stroj se najednou tváří jako dospělá sportka doplněná navíc ochranou pro nohy a vůbec vám nepřijde malá.
Motor naskočí na první škytnutí elektrického startéru a sytič potřebuje jen pokud je úplně studený. Vzduchem chlazený jednoválec se ochotně vytáčí a na měkčím podkladu není problém lehký stroj utrhnout do driftu. Na tomhle quadíku jde všechno snadno a jednoduše, zvládne jej i
začátečník, ale do sytosti se s ním vyřádí i vyježdění jezdci. Při ostřejší jízdě na větších nerovnostech se projeví limity odpružení a absence nezávislého zavěšení a těžší zadní nápravy, ovšem třináct koní stejně na nějakou větší rychlostní palbu neláká. To ovšem neznamená, že si s Phoenixem nemůžete trochu zaskákat nebo ho poslat do pořádného výjezdu!
Za jízdy je stroj výborně cítit díky nízké hmotnosti (180 kg suchá váha) máte v každé situaci přehled o tom, zda jsou kola na zemi a zda předek zabírá nebo zda zadek již klouže. Radost nám udělala
přední brzda, která je výborně cítit a dá se dobře dávkovat v terénu i na silnici. I to přispívá k celkově příznivému dojmu z jízdy - na Phoenixu se dostatečně vyřádíte, ale přitom se celou dobu cítíte bezpečně a nemusíte stroj nijak přehnaně krotit.
Ideální stroj, který můžete doporučit
začínajícím jezdcům nebo těm, kteří si kvůli vzrůstu či menší síle netroufnou na velký quad. Může jít také o velmi dobré řešení třeba pro půjčovny čtyřkolek nebo jako druhý rodinný stroj, pokud už jednoho quada máte a občas sebou chcete do terénu
vytáhnout slečnu nebo své potomstvo. Nabízí dostatek pohodlí a ochrany před blátem a při troše opatrnosti svého jezdce nikdy nevyhodí ze sedla.