QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris Phoenix 200

Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Datum: 02.04.2009 | Zobrazeno: 13895×

Polaris Phoenix 200 Polaris ve své nabídce nemá jen nadupané mašiny, ale také jednu zábavnou dvoustovku s cenovkou jen lehce přes sto tisíc. A tahle hračka při podrobnějším prozkoumání nabídne spoustu osvědčené techniky a zvládne toho překvapivě hodně.


Kapitoly článku

  1. Test čtyřkolky
  2. Technické informace
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Čtyřtaktní jednoválec krmený karburátorem s výkonem třináct koní usazený v sportovním rámu kategorie „hobby“ patří k tomu nejjednoduššímu, co v tomto segmentu značky obvykle nabízejí. Po důkladnějším prozkoumání Polarisu se ale postupně objevují podstatné rozdíly. Zadní náprava je místo obvyklého levného řetězu poháněná kardánkem, kvůli společnému zavěšení kol na jedné nápravě samozřejmě bez diferenciálu. Také celková stavba tohoto quadu je o dost robustnější a o něco vyšší a naznačuje, že stroj to myslí s terénem o to vážněji než je v této hobíkovské kategorii obvyklé. Výhodou je také fakt, že přestože se tato čtyřkolka tváří sportovně, má kryté místo pro nohy a dostatečnou ochranu před bahnem, takže jezdec nevyjede z terénu tolik zabahněný.
Co se týče designu, veškerou pozornost na sebe strhne výrazné přední světlo v černé masce a divoký žlutý název PHOENIX na boku stroje, se kterým ladí žlutá barva odpružení. Osobně mě trochu tloukly do oka vystrčené blinkry na předních blatnících, ale je možné, že někoho tento design připomínající přídavné reflektory naopak osloví. Na pozici řidiče na jezdce čeká jednoduchý budík tachometru, pět základních kontrolek a spínací skříňka. V porovnání s nejnovějšími digitálními přístrojovkami přecpanými spoustou čísel jde o maximálně funkční řešení.
Ovladače patří k běžnému standardu, na levém řídítku je přední brzda, na pravou ruku zase vedle nádrže čeká jednoduchá řadicí páka s režimy F-dopředu, N-neutrál a R-dozadu. Celá mašina je opticky docela malá, zvlášť když ji zaparkujete vedle obrovského Sportsmana. Jak se ale usadíte v sedle, stroj se najednou tváří jako dospělá sportka doplněná navíc ochranou pro nohy a vůbec vám nepřijde malá.

Motor
naskočí na první škytnutí elektrického startéru a sytič potřebuje jen pokud je úplně studený. Vzduchem chlazený jednoválec se ochotně vytáčí a na měkčím podkladu není problém lehký stroj utrhnout do driftu. Na tomhle quadíku jde všechno snadno a jednoduše, zvládne jej i začátečník, ale do sytosti se s ním vyřádí i vyježdění jezdci. Při ostřejší jízdě na větších nerovnostech se projeví limity odpružení a absence nezávislého zavěšení a těžší zadní nápravy, ovšem třináct koní stejně na nějakou větší rychlostní palbu neláká. To ovšem neznamená, že si s Phoenixem nemůžete trochu zaskákat nebo ho poslat do pořádného výjezdu!
Za jízdy je stroj výborně cítit díky nízké hmotnosti (180 kg suchá váha) máte v každé situaci přehled o tom, zda jsou kola na zemi a zda předek zabírá nebo zda zadek již klouže. Radost nám udělala přední brzda, která je výborně cítit a dá se dobře dávkovat v terénu i na silnici. I to přispívá k celkově příznivému dojmu z jízdy - na Phoenixu se dostatečně vyřádíte, ale přitom se celou dobu cítíte bezpečně a nemusíte stroj nijak přehnaně krotit.
Ideální stroj, který můžete doporučit začínajícím jezdcům nebo těm, kteří si kvůli vzrůstu či menší síle netroufnou na velký quad. Může jít také o velmi dobré řešení třeba pro půjčovny čtyřkolek nebo jako druhý rodinný stroj, pokud už jednoho quada máte a občas sebou chcete do terénu vytáhnout slečnu nebo své potomstvo. Nabízí dostatek pohodlí a ochrany před blátem a při troše opatrnosti svého jezdce nikdy nevyhodí ze sedla.

Pokračování článku: Technické informace

Kapitoly článku

  1. Test čtyřkolky
  2. Technické informace
  3. Video
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Phoenix 200»

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.88s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce