Palubka je jednolitého půdorysu, není tu nic co by jezdce zmátlo, snadno se orientuji. Všechny ukazatele jsou dostatečně čitelné.
volant má menší průměr a tužší věnec, stále mějte na paměti, že se jedná o pracáka, komfort v race úchopu nečekejte. Podíváte-li se pod volant z levé strany, naleznete
páčku, která slouží jako klakson a zároveň jako ovladač blinkrů. Pro laika jsou blinkry zbytečně moc ukryté, až po osahání všech tlačítek jsem přišla na to, že se blikny ovládají propojenou páčkou s klaksonem. V těsné blízkosti najdete parkovací páku, nápaditě podobnou automobilovým, při zatažení a následném pokusu o jízdu se ozývá varovné pískání. Na pravé straně najdeme kolébkový ovladač světel, 4x4/2x4, stav oleje a vody, varovky, žluté tlačítko ovládání displeje a
rychloměr známý z Polaris stájí. Displej byl po celou dobu dobře čitelný z pozice řidiče i z pozice spolujezdce.
UTV nabízí řadu
odkládacích ploch v palubní desce a pod sedadlem jsou zabudovány praktické úložné prostory. U spolujezdce odkládací uzaviratelný pultík, hned pod boxem nacházíme dlouhý pultík s odkládacími možnostmi, z boku jak u spolujezdce tak i u řidiče najdeme držák na pití. V masce je zakomponován dostatečně veliký odkládací prostor na lano, lékárničku, pršiplášť, nářadí… Ale pozor, do předního boxu se voda prokouše, nejedná se o 100% nepromokavý úložný prostor. U benzínové verze je baterie umístěna právě v přední části masky, dieselová verze má baterii umístěnou pod sedačkou a tím pádem se otevírá další úložný prostor. Kaslík se otvírá pomocí stlačitelné páčky, ta je umístěna ve spodním žebrování masky.
Sedačky, u těch bych vypíchla měkké provedení, ale boční vedení tu chybí, dlouhá lavice není od sebe oddělena a tím pádem se při bočních náklonech snadno stane, že se jezdec chtě nechtě samovolně posune.
Sklopná korba se chlubí užitečným zatížením 680 kg a nosností 454 kg. Docela jsem očekávala zradu při sklápění korby, ta se však předvedla v dobrém světle, jak odklápění tak sklápění nedělalo sebemenší problémy.
Jízdní vlastnosti:
Díky kombinaci legendárního zavěšení kol
IRS a světlé výšky 30,5 cm je jízda v hrubším terénu pohodlná. Při vlítnutí do sešikmených ploch zaúřadoval
systém ROPS, který je určen k tomu, aby se Ranger nepřevrátil. Bez zapnutí pásů ze sedadla vycestujete, ale UTV se jen tak nepřeklopí. Pohodové ježdění při klidových rychlostech podkreslilo vybroušení předního zavěšení kol, zdvojená trojúhelníková ramena napomáhají i omezení zpětných rázů do volantu. Zadní kola IRS jsou zavěšeny klasicky
nezávisle, o snadném nastavení předpětí do těžkého terénu snad nemusí být ani řeč. Jakmile vjíždím do bahenních pasáží, systém pohonu všech kol On-Demand
True All-Wheel Drive ( ADW ) mi napomáhá svým automatickým sepnutím, aniž bych musela cokoli mačkat. Jakmile UTV vyhodnotí, že True All-Wheel není potřeba, sám se odpojí. Jízda po rovinkách je drtivá, tam ze stoje nevymáčknu víc než
65 km/h, i se spolujezdcem vedle sebe si držím konstantní rychlost, která mne svou pohodovou křivkou opravdu nezlomí. Z kopce i do kopce pohodlně a skoky, ty se přeci s UTV nekonají, tohle je pracovní stroj, ne že by si UTV neskočilo... Tlumiče jsou na pohodové frekvenci, to samé platí u brzd.
Doporučené využití:
Toto tvrdí prodejci:
- Přeprava - osob a nákladu na těžce dostupná místa.
- Práce - přeprava nákladů, práce v lese, v zrénech.
- Myslivost - páce v lese, přikrmování zvěře, údržba cest, chodníků a zahrad, práce v horských terénech, přeprava loveckého vybavení
- Hobby - jízda v terénu, údržba pozemků
Můj názor je jednoznačný, toto UTV je čistě pracovní,
nehodí se pro rychlejší jízdu, ani pro dravce lačnící po zdolávání dálek v rekordním čase. Na ryby, lov, na práci okolo hospodářství. Jeho snadná ovladatelnost nahrává i něžnému pohlaví, které neodolá práci okolo statku.
Z mého pohledu:
Nemůžeme srovnávat atmosferický diesel s benzínovým motorem. Diesel nepřekvapí, neohromí až na jeho ideální hodnoty spotřeby nafty. Celý den se novináři střídali za volantem
Rangera a ten jako by snad ani nepocítil nalítané km, ručička nafty se nepohnula ani o píď. Co mně osobně přišlo nepříjemné byla sedadla, ty nemají řádné boční vedení a při jízdě v bočních náklonech jsem z UTV málem vypadla. Nemít
tříbodové pásy, určitě bych se válela na zemi hned při prvním náklonu. Tím nesrážím pohodlnost sedaček, ale jejich boční vedení. Chyběla mi tu dvířka nebo ochranné boční sítě, u spolujezdce tu je jen jedno madlo na zachycení. Co naopak Polaris propracoval je dostatečný vnitřní prostor, dovnitř i ven se dá naskakovat takřka za jízdy. S řízením jsem se nepřetahovala, v celku se jednalo o
poslušné UTV. No a pro pumpaře je dieselový Ranger noční můra.