QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris Scrambler XP 850

Text: Ollie Roučková | Foto: Jiří Jevický | Datum: 24.04.2013 | Zobrazeno: 13384×

Polaris Scrambler XP 850 Polarisí inženýrství ovlivnil průlomový rok 1980, kdy na svět přišla první tříkolka, která později pomohla vzniknout hravému Scrambleru 500. Nyní Polaris představil zdivočelé sportovní náčiní, které dostalo do vínku stejný název jako předešlé Polarisí průlomovky. Má novátor vůbec šanci v segmentu 4x4, kde prozatím vládne značka Can Am?


Kapitoly článku

  1. První jízda
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Nespoutaně hříšná:

Polaris pokračuje v rozšiřování své ATV linky s novým modelem ve sportovním segmentu. Dříve tato linka byla vyhrazena výhradně pro malorážky, ale nyní Scrambleří rodina přivítala do svých řad silnější agregát, který Polarisu otevírá dveře do závodního pojetí. Na svých webových stránkách se Polaris hrdě pyšní, že velké objemy pro něj nejsou okrajovou záležitostí, ale opravdovou výzvou. Starý známý kapalinou chlazený řadový dvouválec se zdvihovým objemem 850 ccm si našel cestu z modelové řady Sportsmana 850 XP i do hříšné novinky Scrambler 850 XP Ho. Novinku jsme vám představili již v minulém roce, kdy jsme ale ještě neměli možnost zasednout za řídítka.
Poté jsme představili limitovanou edici, která je vyladěná pro náročnější jezdce: elektronickým posilovačem řízení EPS, tlumiči FOX Podium, litými hliníkovými disky, chrániči rukou, digitálně-analogovou přístrojovou deskou, předními LED světly a v barevném provedení černá Stealth s grafickým balíčkem pro doladění sportovního stylu. Pojďme se podívat na zoubek novátorovi a tomu jak, že je to se šancí v segmentu 4x4, kde prozatím a bezkonkurenčně vládne značka Can Am?

Správná míra respektu:

Nejen na tuto otázku jsme vyrazili hledat odpověď do Hummer centra, kde se pravidelně konají testovací jízdy Polaris. Agresivní vzhled si vás okamžitě získá, až na odpudivě vyhlížející homologační sady. Scrambler svých 77 koní dává k dobrému v této kategorii zcela bezkonkurenčním způsobem: bez vibrací, čile se dere kupředu a v horním pásmu otáček jde za svým zcela nekompromisně. K testu jsem měla obě dvě varianty Scrambleří novinky, první mi pod pařáty padla Limitovaná edice která je od základní varianty řádněji ověšena: elektronický posilovač řízení EPS, tlumiče FOX Podium s nastavitelnou kompresí, litými hliníkovými disky, chrániči rukou, digitálně-analogovou přístrojovou deskou... Limitka se chovala výborně jak v roletách tak na skocích, posilovač řízení byl v ostrých zatáčkách vynikající, oproti Can Am Renegade je řízení lehoučké a přesné. V prudkých sjezdech ve vysoké rychlosti Limitce chybí tlumič rázů, ale jinak se choval poslušně. Úhel tyče řízení hodně připomíná řízení na motorce, v podstatě při srovnání s Can Am Renegade je řízení u Scramblera méně únavné a to i při sepnutí 4x4. Všechny tyto atributy nahrávají tomu, že se limitovaná 4x4 chová v podstatě jako "motárd", lehkost a hravost nejen ve skocích je vyladěna úzkým profilem sedla, který mi nabízel velké portfolio pohybu a v letu jsem si mašinu mohla házet ze strany na stranu, to by se to flipovalo. Po dopadnutí Fox Podium X tlumiče s nastavitelným předpětím pružiny a tlumení komprese celou plaftormu stroje podržely, ale žádná hitparáda to také není. Brzdění je jediná oblast, která je potřeba zlepšit... Předek má Scrambler oproti Can Am Renegade pocitově lehčí, tady jsem se trápila se zalehnutím do zatáček, ale pořádnej jezdec s tímto mít problémy nebude, a ještě ktomu si bude užívat jízdu po zadních, která jde sama.
Limitované neviňátko vyměňuji za standardní variantu. Hned po prvním potahání plynové páčky je standardní verze znatelně tužší, absence posilovače řízení a Fox podvozkovny je znepokojující. Ale to jen v případě, že půl dne řádíte s Limitovanou edicí a poté přesedláte na standard. Po namáčknutí se řízení zklidnilo, bylo také (tak jak tomu bylo u Limitované verze) přesné a komunikativní, podvozek stíhal adekvátně, až na rychlejší přejezdy rolet, kde se mi stroj rozskákal jako koza. Po sepnutí 4x4 se tento model výrazně změnil, jeho charakter byl kultivovaný a dlouhé táhlé drifty jako by tuto mašinu lákaly. Polaris je vybaven technologií pohonem všech kol Polaris On-Demand True AWD, jedná se o další zděděný fakt z předchozího modelu 850, systém automaticky regulující pohon se automaticky zapne, když je zapotřebí i pohon předních kol (za předpokladu, že máte zapnuté 4x4). Jakmile neni tento systém zapotřebí automaticky se přepíná do režimi 2WD. Na suché Hummer tvrzi se 4x4 sepínala v případě dlouhých driftů, kde se mi oba modely Scramblerů zakously pevně do země. Ve výjezdech i sjezdech si Scrambler liboval, vyváženost stroje je na výbornou. Manipulace v těžším terénu stroji sedí, necuká, neskáče ani se nevzpíná, při sepnutí 4x4 se vyhrabete odkudkoli ale plasty vás až tak moc proti nečistotám neochrání tak jak tomu je u Rencka. Brzdění je jediná oblast, která je potřeba zlepšit. Brzdy mají malý výkon a nožní pedál je příliš daleko vpředu, takže je obtížnější jí našlápnout. Systémem brždění motorem EBS neni agresivní.

Mechanici jásejte:

Stroj je velice jednoduchý všude je přístup a rychlá demontáž předního vrchního krytu je veliké plus. K demontáži plastů i předního vrchního krytu není v podstatě zapotření skoro nic, stačí jen šroubovák nebo kleště. Pod přední vrchní dekl se dostanete odcvaknutím dvojích zajišťovacích klipsů (cvakni a jeď), kde naleznete přístup k baterce, k vodě, k pojistkám, k nádobce na ADC kde je magnetický spínač na 4x4… Plasty se sundají během pár minut, stačí jen odcvakat špunty, a je odstrojeno. Montáž plastů bude na poprvé rébus, plasty jsou sice jednoduché, ale než si dáte dohromady co a jak kam patří trochu se zapotíte. Pak už je vše hračka.

Kam s ním:

Původně jsem Scrambloše podezřívala pouze za ostrou image, kterou ocením spíše než skutečné hodnoty, ale mýlila jsem se. Scrambler je opravdovou 4x4, nad kterou neohrne nos snad nikdo, co na tom že jde vzhled dimenzionálně jiným směrem než jsme zvyklí, ale u Renegade tomu nebylo jinak. Ten když vtrhl na trh všichni jsme byli paf a málokomu se líbil hned na první pohled. Výleťáci ocení měkce nastavený podvozek a komplex zavěšení kol, díky kterému se 4x4 směle vodí po cestách necestách. Všichni ostatní pak ocení tichý chod motoru, s touto 4x4 se škodnou nestanete. Kratší střižené plasty se dají srovnat s Renegade oplastováním, asi si umíte představit jak budete vypadat po rochnícím víkendu. Terénní pneu, dlouhé zdvihy k této 4x4 téměř patří. Vzhledem ke svému zařazení, velkému rejdu a vynikajícímu rozložení váhy se Scrambler vodí i těžkými kamenitými pasážemi velmi sebevědomě. Nebála bych se Scramblera vyslat do Trialových soutěží, kde je zapotřebí přesnost, preciznost a dokonalá vyváženost. V Cross Country závodech se také neztratí, ale je zapotřebí investovat a mašinu doladit. Řízení je u obou dvou mašin lehké s tím si poradí i jezdci s menším silovým fondem, po celodenním řádění mě mašina neutahala,  plynová páčka jde opravdu zlehka, ale zátah motoru mi ruce z pantů netahal.

Klíčové prvky:

  • osvědčený vysocevýkonný motor dvouválec 850 EFI High Output, SOHC se zdvojenými vyvažovacími hřídelemi
  • agresivní sportovní vzhled
  • automatická převodovka s režimy P/R/N/L/H, pohon všech kol Polaris On-Demand True 4x4 AWD
  • tlumiče Sachs se zdvihem 22,9 cm vpředu a 26 cm vzadu
  • LE s tlumiči Fox Podium s nastavitelnou kompresí
  • laděný výfuk ve sportovním stylu a z nerezu
  •  přední nárazník
  • dvě přední dálková/potkávací halogenová světla, koncové LED světo
  • šité sedlo
  • digitálně-analogová přístrojová deska
  • barevné provedení bílá Bright
  • LE barevné provedení černá Stealth
  • LE hliníková litá kola

Pokračování článku: Technické parametry

Kapitoly článku

  1. První jízda
  2. Technické parametry
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 4x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Scrambler XP 850»

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Goes G400S

14.09.2016, Redakční testy
Vyzkoušeli jsme Goes 400S v poměrně pozoruhodném provedení. Tato sportka je standartně dodávána ve sportovní výbavě; od...

Goes G300S

16.08.2016, Redakční testy
Značka Goes přidala do nabídky dvě sportovně koncipované čtyřkolky pro opravdový sportovní zážitek. Čtyřkolka Goes 400S ...

Yamaha Raptor 700

03.12.2015, Redakční testy
Po celá léta byl nejprodávanější model od Yamahy Raptor 700 poháněn silným a spolehlivým kapalinou chlazeným motorem o o...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.21s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce