QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Polaris Sportsman 800 6x6 - Big Boss

Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Datum: 31.05.2010 | Zobrazeno: 44008×

Polaris Sportsman 800 6x6 - Big Boss Když jsem tuhle věc viděl poprvé na fotkách, vyvolávala ve mně trochu smíšené pocity až úsměv, nicméně po svezení je všechno jinak. Nejedná se sice o čtyřkolku pro adrenalinovou zábavu, o to víc zastane práce.


Kapitoly článku

  1. Úvod, technika, jízda
  2. Video
  3. Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

„Velký šéf“ vychází z modelu Sportsman 800 s řadovým dvouválcem pod kapotou. Komu by se ale zdálo, že jen přibyla jedna náprava, je na omylu. Šestikolka je opravdu dost rozdílná, počínaje umístěním motoru, přes zadní nápravu až k třetí dvojici kol. První myšlenka, která spoustu lidí napadne je, zda se dá z dlouhé udělat krátká a naopak - takže jednou provždy NEJDE. Ze zadního diferenciálu vede další kardan až k zadní nápravě. Naopak výfuk končí hned za první ze zadních náprav. Čtyřkolka, tedy pardon šestikolka, může mít v případě potřeby hnaných všech 6 kol.
Na první pohled je vidět, že zadní gumy mají tak trochu nadstandardní rozměry, což je dáno nosností jedné tuny! Dalším velkým plusem je dvojice plnohodnotných míst před sklápěcí korbičkou. Tu lze celkem jednoduše vyklopit pomocí páky na boku. To je také podmínkou pro sundání sedla, pod kterým najdeme nářadí, pojistky, a dokonce i nějaké to místo. Před řidítky zůstal klasický polarisácký box skrývající dostatek místa. Čtyřkolka má samozřejmě homologaci pro provoz na pozemních komunikacích, díky které bylo také nutné zalepit přední pracovní světlo mezi řídítky.

Jízda

Usedám za řidítka, kde je vše jako na klasickém Sportsmanu, displej ukazuje všechny důležité informace a ovladače padnou do ruky. Zajímavě působí jen přepínání náhonu kol s nápisem 2x4 a 4x4, který zůstal stejný jako na čtyřkolce. Co je naopak pro Polaris atypické, jsou dvě brzdové páčky na řidítkách, kromě levé je zde i ta pravá. Startuju netradičně otočením klíčku doprava jako v autě. Řazení je bezchybné a i ukazatel zařazené rychlosti pracuje na jedničku. Dvouválec se ochotně vytáčí a šestikolka se svižně dává do pohybu. Otáčím se na betonovém parkovišti a je k tomu nutné couvání, šestikolce se do otáčení opravdu moc nechce a dvojice zadních náprav žene stroj dopředu bez ohledu na natočení předních kol. Když zapojíte 4x4, tedy 6x6, je to ještě o něco horší. Jakmile ale najíždím do terénu, kde mohou zadní kola prokluzovat, je chování mnohem kultivovanější. Šestikolka má standardně poháněná všechna 4 zadní kola. Pokud přepneme na 4x4, je síla přenášena na všech šest kol. Nechybí samozřejmě ani uzávěrka diferenciálu.
Zástupci Polarisu nám kladli na srdce, že jde o pracovní stroj a ne sportku. No chvíli mi to vydrželo, ale touha pořádně přimáčknout plynovou páčku byla silnější. Akcelerace je opravdu zajímavá, šestikolka drží stopu a ani při tvrdém přidání plynu se nenechá rozhodit. Oproti čtyřkolce tu chybí prokluz zadní nápravy a ujíždění zadku v zatáčkách. To dělá svižnou jízdu do jisté míry nebezpečnou - pokud jste zvyklí natlačit zadní kola ven ze zatáčky, se zlou se potkáte, zadní kola neustoupí ani o kousek a když rychlost přeženete, ležíte na boku než stihnete říct Polaris. Hned na začátku testovacího dne jsme s kolegy diskutovali na téma jízda po třech. Názorů bylo opravdu hodně, takže nezbylo, než to vyzkoušet, no a přátelé jde to. Rozhodně ne tak příjemně, jako na čtyřkolce, ale o to větší je to zážitek. Pokud jste ale na všech šesti, je podvozek maximálně komfortní. Trochu chybí odezva, nicméně na tomhle se nezávodí, takže zrovna tady bych podvozek zhodnotil jako perfektní. Konec konců čtyřkolka využívá osvědčenou konstrukci s tlumiči Sachs.
Ale zpět na všech šest, pořád testujeme pracovní stroj. I ten by ale měl mít dobrou prostupnost terénem. Sebeprudší výjezdy a sjezdy nedělají šestikolce problém, ani příčné nerovnosti vás nemohou rozhodit, kola zadních náprav efektivně kopírují nerovnosti. Problémy nastávají pouze tam, kde se terén hodně prudce láme a šestikolka se nedokáže přizpůsobit. Při troše odvahy se ale dá projet téměř cokoli.

Závěr

Big Boss je bezpochyby zajímavý stroj, s dokonalým řešením pohonu, perfektní trakcí a neskutečnou nosností. Dovedu si jí představit při těžké práci, například při tahání dřeva, kde se hodí i sériově montované homologované tažné zařízení. Na co naopak Big Boss není stvořený je zábava, snad kromě vyloženého trialu. Zábavné je zkoušet s Big Bossem to, co nejde, ale tím to končí, klasická čtyřkolka je ovladatelnější a přívětivější. Naopak pro opravdu těžkou práci rozhodně šestikolku oceníte. Výběr už tedy nechám na vás.

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Úvod, technika, jízda
  2. Video
  3. Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: Známkováno: x

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

wallpapper Polaris Sportsman 800 6x6 - Big Boss

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper Polaris Sportsman 800 6x6 - Big Boss

1024x683
1200x800
1600x1067
wallpapper Polaris Sportsman 800 6x6 - Big Boss

1024x683
1200x800
1600x1067



Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Polaris Sportsman 800 BigBoss»

Další články sekce Polaris

Test Polaris Ranger EV, ke koním i do lesa

22.06.2022, Redakční testy
Ospalé ráno na prezentačním víkendu Polarisu, většina účastníků ještě vyspává po včerejší oslavě. Jedu si vyzkoušet prvn...

Polaris Sportsman XP 1000 S: American power!

03.07.2021, Redakční testy
Tohle je opravdu pořádná mašina pro velký kluky. Polaris dokonce tvrdí, že jejich XP 1000 S je největší čtyřkolka na trh...

Polaris Sportsman 570 EPS: Nejprodávanější čtyřkolka světa v novém

19.04.2021, Redakční testy
To jsme si nevymysleli, takhle to Polaris říká: Sportsman 570 je ta nejprodávanější 4x4 s automatem všech dob. A p...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

CFMoto X625-A: Pan Vyladěný

20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...

Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď

29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...

První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladiatorů od CFMoto

01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.48s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce