Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Datum: 28.01.2021 | Zobrazeno: 9251×
Když se řekne pracovní čtyřkolka, představíte si většinou mohutný stroj s náhonem 4x4 a alespoň půllitrovým motorem. Ideálně s navijákem a dalším příslušenstvím. Dost velká část uživatelů ale takový stroj nikdy nevyužije a na většinu práce by stačila i jednoduchá zadokolka. Kde jsou její limity, jsme se vydali vyzkoušet na statek i do jeho okolí.
Kayo je značka, kterou máme spojenou především se stroji pro mladé jezdce a děti. Ve své nabídce má ale i sympatickou dvoustovku s cenovkou pod 70 000 korun, která zaujme nejen cenou. O její pohon se stará čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec o výkonu rozumných 9 kW. Ten je vybaven standardním variátorem a řetězovým převodem na zadní osu. Převodovka má pouze 3 polohy, a to jízdu vpřed, vzad a neutrál. Parkovací polohu a redukci tak budete hledat marně. Pro stání je tu parkovací brzda. Rám je klasické konstrukce s kyvnou zadní vidlicí a A rameny na přední nápravě. O dobré pracovní využití se postará tažné zařízení na zadní ose, které má samozřejmě i elektrickou zásuvku. Tažné vzadu je celkem běžné, ale Kayo má tažné i vpředu, i když zde není koule, ale vidlice.
Designově je Kayo spíš konzervativní. Klasická dvojice světlometů vpředu je překvapivě funkční, vzadu je taky klasika. Vzhledem k tomu, že má čtyřkolka silniční homologaci, všechna světla jsou jasná a dobře nastavená. Kayo rozhodně nepatří k největším čtyřkolkám, ale i jezdec s větší postavou se na něj celkem pohodlně poskládá, i když to asi nevypadá zrovna důstojně. Menší jezdci tu budou mít rozhodně výhodu.
20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...
29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...
01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.94s