Modelová řada užitkových čtyřkolek taiwanské společnosti Standard Motor Corporation se rozrostla o SMC 850 Sport V-Twin EPS, sportovně-pracovní stroj s pohonem všech kol. Vespod užitkáč, navrch sportka.
Nová dvouválcová osmpade byla poprvé představena na loňské výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem, a rozšířila segment trhu sportovně - užitkových čtyřkolek, tedy strojů určených převážně pro zábavu. Tento segment si značka SMC již oťukala modelem 720 Sport, tehdy poháněným ještě jednoválcovým motorem 675 cm3 z Jumba 720. Nyní se značka SMC pouští do boje v segmentu nejvyšším, v kategorii velkých V-Twin motorů.
Osmpade s dvouválcovým motorem konstrukčně také vychází z pracovně-užitkového Jumba 850, ze kterého převzala všechny hlavní konstrukční prvky - motor V-Twin s elektronickým vstřikováním paliva Delphi, automatickou převodovku CVT s motorovou brzdou a podvozek s prostorovým trubkovým rámem. Vzhledem k důrazu na sportovní stránku byl rozvor zkrácen o dva decimetry (z 1482 na 1287 mm). Nový model byl odlehčen o nosiče zavazadel, hmotnost sportovně-užitkové varianty s moderní ostře lomenou kapotáži se čtyřmi světlomety projektorového typu se tak snížila o plných 9 kg oproti pracovnímu Jumbu.
Nový dvouválcový motor zcela zásadně přidal sportovně-užitkové čtyřkolce na výkonu, který v off-road verzi dosahuje hodnoty 77 Hp. Elektricky ovládaný pohon 4×4 je doplněný elektrickou uzávěrkou předního diferenciálu. Kola - vpředu i vzadu zavěšená na dvojitých A-ramenech - jsou v provedení nabízeném českým dovozcem odpružená seřiditelnými tlumiči s nastavitelnou tuhostí pružin. Nový model nabízí v základní ceně také servořízení EPS. Elektrické servo sice nemá možnost nastavování režimů, jeho účinek je však plynule proměnlivý - pracuje v závislosti na rychlosti. Při jízdě nízkou rychlostí má řidič k dispozici větší „výpomoc“, která s rostoucí rychlostí klesá pro lepší kontrolu při vysokých rychlostech.
Celkové pojetí stroje, geometrie podvozku, rozvor i absence předních a zadních nosičů dávají jasně najevo, že důraz byl při vývoji kladen na sportovnější jízdu, ten, kdo by chtěl s SMC 850 Sport V-Twin EPS pracovat, má k dispozici homologované tažné zařízení (včetně zásuvky), naviják 3000 lbs a navíc lze dokoupit zadní ocelový nosič. V základní výbavě stroje je dále uzamykatelné víčko nádrže a elegantní 12” ALU kola s 25palcovými pneumatikami Duro/Maxxis.
Dovozce, firma Journeyman CZ, nabízí SMC 850 Sport V-Twin EPS včetně schválení pro dva jezdce za cenu 234.990,-. Na výběr je elegantní bílá barva s černými doplňky nebo zcela nová titanová.
Technické údaje SMC 850 Sport V-Twin EPS
Motor
Typ: 4taktní 4ventilový dvouválec V-Twin, SOHC
Vrtání x zdvih: 92 x 61,5 mm
Výkon motoru (off-road): 57 kW
Točivý moment (off-road): 84 Nm
Objem: 818 ccm
Vstřikování: EFI Delphi
Startování: elektrické
Chlazení: kapalinou
Zapalování: CDI
Pohon
Převodovka: automatická CVT P,R,N,H,L / brzdění motorem
Náhon kol: kardanovými hřídeli
Přední pneu: 25x8-12" Duro Frontier
Zadní pneu: 25x10-12 Duro Frontier
Brzdy
Přední: 2x kotoučová hydraulická, Ø220 mm
Zadní: 1x kotoučová hydraulická, Ø190 mm