Možnosti použití elektrického UTV E-5S vyplývají z výhod jeho elektrického pohonu. Výčet možností pak může zahrnovat například údržbu
golfových hřišť nebo
městské zeleně, čistý provoz bez emisí umožňuje tomuto Linhai bez omezení sloužit v továrních halách, průmyslových areálech, výrobních závodech, velkoskladech a dalších uzavřených prostorách, tichý provoz se uplatní ve stájích, zemědělských podnicích, v zoologických a botanických zahradách, dlouhý dojezd umožňuje tiché výjezdy za zvěří nebo za lovem.
Silnou stránkou elektrického UTV od Linhaie jsou jeho baterie. E-5S používá výhradně bezúdržbové trakční baterie Varta Professional Deep Cycle AGM, baterie s vysokou rezervou energie, dlouhou výdrží a dobrou cyklickou odolností. Ale hlavně jsou tyhle baterie tzv. trakční, což znamená, že mají speciální konstrukci, díky které jim na rozdíl od běžných autobaterií nevadí opakované dlouhodobé hluboké vybíjení. Proto jsou trakční baterie jako dělané pro práci s častými rozjezdy a zastávkami, které jsou pro každodenní provoz UTV typické.
Výhodou elektrického motoru je schopnost dodávat výkon a krouťák už od „nuly“. Spalovací motor potřebuje k dosažení plného výkonu vysoké otáčky, kvůli čemuž mimo jiné potřebuje spojku s převodovkou, ale elektromotor má výkon i točivý moment k dispozici prakticky už od nulových otáček. Navíc zpátečka je elektronická, čímž se ušetřilo pár kilo. Elektromotory pracují s vyšší účinností než spalovací motor, elektrická UTV mají také výrazně
nižší provozní náklady a v mrazech se nemusíte bát, že nenastartujete. Linhai E-5S Electric je schopný pracovat ve dvou provozních režimech. Režim POWER je určen pro velké náklady a maximální zatížení až do 350 kg, režim ECONOMY je optimalizovaný na dlouhou výdrž a dojezd.
Podvozkově je Linhai E-5S Electric klasicky řešené UTV s pohonem 2x4, s nezávisle zavěšenými koly (vpředu McPherson, vzadu dvojitá ramena IRS) a nastavitelnou tuhostí podvozku, kotoučové hydraulické brzdy jsou na všech čtyřech kolech. Ocelová korba se sklápí za pomoci plynových vzpěr a je variabilní – po sundání bočnic a zadního čela se z korby stane praktický plaťák.
Sériová výbava zahrnuje všechno potřebné: litá hliníková kola, plastovou střechu, plné přední plexisklo, ocelový přední nárazník, nízká otevírací boční dvířka, hlavové opěrky a tažné zařízení. Na silnici schválený UTV Linhai E-5S Electric právě přichází na trh, cena vychází na
189 990 Kč vč. DPH.
Technické specifikace
Pohon
Typ: třífázový indukční elektrický motor s měděnými rotory
Napětí: 60V
Výkon: 5 kW
Akumulátory: 5x bezúdržbová baterie Varta Professional Deep Cycle AGM 12V/150Ah
Dojezd a čas dobíjení
Dojezd: režim ECONOMY: 90 km *
Dojezd: režim POWER: 85 km *
Doba nabíjení: 8-9 hodin
* Údaje o dojezdu jsou založeny na jízdě průměrnou rychlostí 30 km/h bez nákladu.
Hnací systém
Pohon: 2x4 / zadní
Rychlosti: 1x dopředná, neutrál, elektronická zpátečka / 2 jízdní režimy - POWER a ECONOMY
Koncový převod: kardanovým hřídelem
Podvozek
Zavěšení přední: nezávislé, McPherson
Zavěšení zadní: nezávislé, dvojitá A-ramena IRS
Pérování přední: hydraulické kapalinové tlumiče, pružiny s nastavitelným předpětím
Pérování zadní: hydraulické kapalinové tlumiče, pružiny s nastavitelným předpětím
Brzdy: 4x hydraulická kotoučová
Pneumatiky přední: AT25 x 8 - 12
Pneumatiky zadní: AT25 x 10 - 12
Rozměry a hmotnosti
Celková délka: 2733 mm
Celková šířka: 1460 mm
Celková výška: 1890 mm
Výška sedadel: 850 mm
Světlá výška (min.): 170 mm
Rozvor: 1805 mm
Rozměr korby: 1100x930x235 mm
Hmotnost bez náplní: 530 kg
Celková užitečná nosnost: 350 kg