Od původní podoby se Access liší už od začátku sezony
Cross Country. Bylo nutné ořezat plasty, sériové ráfky nahradit hliníkovými disky
ITP a obout pneumatiky stejné značky
speciálně určené pro CC. Ty budou obuty i na rally. Vzhledem k jejich vysokému profilu a dobré odolnosti proti proražení se jedná o ideální obutí. Dál z našeho Accessu zmizelo vše, co není nutně třeba, tedy světla, blinkry, palubní deska, atd…
Některé z těchto dílů se
musely na quad vrátit. Na rally je třeba mít čtyřkolku s SPZ, mřížku v přední masce tedy nahradilo světlo a na řidítka se vrátí i malý displej palubní desky.
Kokpit
Nejzásadnější úpravou pro dálkovou soutěž je montáž navigačních přístrojů. Ty dodala ta nejpovolanější firma –
Touratech. Navigační sada se skládá z
roadbooku, ve kterém je namotaný itinerář tratě,
IMa – velice přesného přístoje pro měření vzdáleností a ovladače na řidítka. Vše je umístěno na
jednoduché konstrukci, která bude dost extrémně namáhaná vibracemi a rázy při rychlých průjezdech. Aby se k přístrojům nedostalo zbytečně velké množství nečistot a kamení, bylo třeba vyrobit na přístroje kryt. Ten je zhotoven z
karbon – kevlarové tkaniny vyztužené uhlíkovými pásky. Taková konstrukce je dostatečně pevná a pružná.
Zajímavým problémem bylo
umístění snímače otáček na levé rameno a magnet na vnitřní obvod kola. Vše je třeba umístit velice přesně a zároveň tak, aby bylo obojí chráněno před kamením a bahnem. Případná ztráta navigace by okamžitě znamenala stop v celé soutěži.
Palivo a další vybavení
Na soutěži nebude možné doplňovat palivo, takže by měl benzín vystačit na celou etapu, tedy nějakých
150km. Warrior je sportovní čtyřkolka a má tedy poměrně malou palivovou nádrž. Na přípravy jsme neměli mnoho času, proto jsme vyhodnotili jako nejjednodušší umístit na zadní nosič
speciální plochý patnáctilitrový kanystr od firmy
Kolpin, který by neměl ovlivnit jízdní vlastnosti. Napojení na palivový systém by bylo příliš riskantní řešit, proto jsme vsadili na staré dobré tankování z kanystru před startem ostré RZ.
Čtyřkolka je samozřejmě vybavená
nášlapy, které sice něco váží, ale jsou nenahraditelným pomocníkem. Dalším užitečným pomocníkem jsou
blastery Acerbis namontované na řidítkách. Zadní hrazdičku nahradil nosič, který čtyřkolku
nijak neomezuje, jen trochu zatíží zadní nápravu, takže bude třeba upravit nastavení zadního tlumiče. Vše se bude pravděpodobně ještě dolaďovat při cestě na start první RZ. Z elektroniky pak bylo ještě třeba doplnit
zásuvku na 12V, pro zapojení malého kompresoru. V brašně na nosiči se pak samozřejmě objeví
základní nářadí, knoty, lanka a další drobnosti, které by měly zamezit zbytečnému odstoupení ze soutěže.
Motor
Motor zůstal v
sériovém stavu. Pokud technickými přejímkami projde laděná koncovka, neměl by být žádný problém. Celou sezonu jsme s motorem neměli problémy a jeho výkon je dostatečný.V soutěži půjde především o jízdu ve vysokých rychlostech a spolehlivost, proto není třeba z motoru dostávat zbytečný výkon na úkor spolehlivosti.