QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Přestavba Accessu Warrior pro Rallye

Text: Matěj Oliva | Foto: Matěj Oliva | Foto: Tereza Kubátová | Datum: 10.08.2009 | Zobrazeno: 7774×

Přestavba Accessu Warrior pro Rallye Před nedávnem jsme zveřejnili článek o Strike Sport Motoráj Rallye, na kterou se chystáme s naším redakčním Accessem. Pro start na dálkové soutěži je však potřeba provést mnoho úprav. Pojďme se tedy podívat na změny, kterými si naše čtyřipade musela projít.


Od původní podoby se Access liší už od začátku sezony Cross Country. Bylo nutné ořezat plasty, sériové ráfky nahradit hliníkovými disky ITP a obout pneumatiky stejné značky speciálně určené pro CC. Ty budou obuty i na rally. Vzhledem k jejich vysokému profilu a dobré odolnosti proti proražení se jedná o ideální obutí. Dál z našeho Accessu zmizelo vše, co není nutně třeba, tedy světla, blinkry, palubní deska, atd…
Některé z těchto dílů se musely na quad vrátit. Na rally je třeba mít čtyřkolku s SPZ, mřížku v přední masce tedy nahradilo světlo a na řidítka se vrátí i malý displej palubní desky.

Kokpit

Nejzásadnější úpravou pro dálkovou soutěž je montáž navigačních přístrojů. Ty dodala ta nejpovolanější firma – Touratech. Navigační sada se skládá z roadbooku, ve kterém je namotaný itinerář tratě, IMa – velice přesného přístoje pro měření vzdáleností a ovladače na řidítka. Vše je umístěno na jednoduché konstrukci, která bude dost extrémně namáhaná vibracemi a rázy při rychlých průjezdech. Aby se k přístrojům nedostalo zbytečně velké množství nečistot a kamení, bylo třeba vyrobit na přístroje kryt. Ten je zhotoven z karbon – kevlarové tkaniny vyztužené uhlíkovými pásky. Taková konstrukce je dostatečně pevná a pružná.
Zajímavým problémem bylo umístění snímače otáček na levé rameno a magnet na vnitřní obvod kola. Vše je třeba umístit velice přesně a zároveň tak, aby bylo obojí chráněno před kamením a bahnem. Případná ztráta navigace by okamžitě znamenala stop v celé soutěži.

Palivo a další vybavení

Na soutěži nebude možné doplňovat palivo, takže by měl benzín vystačit na celou etapu, tedy nějakých 150km. Warrior je sportovní čtyřkolka a má tedy poměrně malou palivovou nádrž. Na přípravy jsme neměli mnoho času, proto jsme vyhodnotili jako nejjednodušší umístit na zadní nosič speciální plochý patnáctilitrový kanystr od firmy Kolpin, který by neměl ovlivnit jízdní vlastnosti. Napojení na palivový systém by bylo příliš riskantní řešit, proto jsme vsadili na staré dobré tankování z kanystru před startem ostré RZ.
Čtyřkolka je samozřejmě vybavená nášlapy, které sice něco váží, ale jsou nenahraditelným pomocníkem. Dalším užitečným pomocníkem jsou blastery Acerbis namontované na řidítkách. Zadní hrazdičku nahradil nosič, který čtyřkolku nijak neomezuje, jen trochu zatíží zadní nápravu, takže bude třeba upravit nastavení zadního tlumiče. Vše se bude pravděpodobně ještě dolaďovat při cestě na start první RZ. Z elektroniky pak bylo ještě třeba doplnit zásuvku na 12V, pro zapojení malého kompresoru. V brašně na nosiči se pak samozřejmě objeví základní nářadí, knoty, lanka a další drobnosti, které by měly zamezit zbytečnému odstoupení ze soutěže.

Motor

Motor zůstal v sériovém stavu. Pokud technickými přejímkami projde laděná koncovka, neměl by být žádný problém. Celou sezonu jsme s motorem neměli problémy a jeho výkon je dostatečný.V soutěži půjde především o jízdu ve vysokých rychlostech a spolehlivost, proto není třeba z motoru dostávat zbytečný výkon na úkor spolehlivosti.


Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Access Motor Warrior 450»

Další články k modelu Warrior 450

Matyáš za řídítky Warriora 450

18.02.2013, Představujeme
Matyáš Hošek je jedním z aktivních závodníků MČR Trialu. Matyáš sedlá Accesse Warriora 450, se kterým si dojel pro mistr...

Další články sekce Access Motor

Matyáš za řídítky Warriora 450

18.02.2013, Představujeme
Matyáš Hošek je jedním z aktivních závodníků MČR Trialu. Matyáš sedlá Accesse Warriora 450, se kterým si dojel pro mistr...

Handicapovaní jezdci - Radek Kaďák Skalický

23.11.2011, Představujeme
Radek Kaďák Skalický se v celkovém umístění ITP seriálu i přes jeho handicap umístil na 7 místě. Jezdec, který má místo ...

Tomico nyní i v Ostravě

19.07.2011, Představujeme
Společnost Tomico, zabývající se prodejem a servisem čtyřkolek a všeho kolem nich, rozšiřuje svojí působnost i do Ostra...

Nejnovější články o Čtyřkolkách

Access DRR 100 Racing – Marek Fischer

28.06.2010, Představujeme
Na závodních tratích je vidět čím dál více dětí na čím dál zajímavější technice. O jednom zajímavém stroji jsme si popov...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.54s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce