Can-Am Outlander 1000 XT-P
- Úprava na přání zákazníka: chtěl bych s mašinou jezdit rallye
- Podvozek: zesílená zadní ramena, tlumiče originál FOX, kryt podvozku G4B, pneu ITP Teracross
- Motor: upravený airbox, primární variátor CVTech, sekundární STM, výfuk duální RP-Galaxy.
- Brzdy, řízení: řidítka Fast, brzdové hadice G4B, páčky nastavitelné Magura
- Design: polep G4B, odstraněné nosiče, přední nárazník G4B, nášlapy G4B, potah sedla G4B
- Chystá se: kokpit pro roadbook a ostatní nesmysly na rally.
Rozhovor:
Ahoj Honzo z jaké čtyřkolky jsi přesedlal na Can Am, mám tušení, že to bylo z TGB, co tě vedlo k tomu sáhnout po nejsilnějším zástupci od značky Can Am a proč zrovna Outlander?
Jo máš pravdu, přesedlal jsem z TGB měl jsem dlouhýho Blade 550. No popravdě asi jako všechny, kterým začne chybět výkon a lepší podvozek a hlavně jsem objevil kouzlo vícedenních rally soutěží a na to TGB už nestačilo. Proto jsem se začal koukat po něčem jiném a silnějším a hlavně s posilovačem, přece jenom 4 dny v sedle nějakejch dvanáct hodin, tak mi došlo, že posilovač je dobrá věc.
Při výběru nové mašiny, kam ti padlo oko, mezi jakými stroji jsi si vybíral a co tě vedlo k definitivnímu verdiktu?
Vybíral jsem mezi AC, Polarisem (Scrambler se fakt povedl) a CA. Rozhodování to nebylo jednoduchý, cena stroje, cena úprav atd. to vše hrálo roli, ale ke konečnýmu rozhodnutí vedlo i to, že na CA bylo k dispozici i pro širokou veřejnost spousta speciálních úprav a podotýkám odzkoušených v ostrém provozu. Takže to, že si časem mašinu upravím přesně jak budu chtít, bylo zásadní rozhodnutí.
Dobře dobře měls vybranou mašinu, ale proč jsi si jí vybral právě v G4B a co tě vedlo k naladění?
Když jsem začal shánět už konkrétní stroj, šel jsem po ceně. Jak jsem se tak pídil po tom kde pořídit nejlevněji, tak jsem se seznámil s Pepou a po pár rozhovorech bylo jasno. První co k tomu, ale vedlo byly úspěchy strojů z dílny G4B a myslím že se mnou budeš souhlasit, už odzkoušené vylepšení a hlavně naprosto perfektní zkušenosti Pepy se závoděním a stavěním mašin právě pro závody.
Pro jaké účely jsi si nechal postavit stroj, přece jenom jí máš ověšenou více než je zdrávo?
Původní plán byl dálkové rally a expedice, trochu se to zvrtlo a začali jsme ji připravovat i na crosscountry. Momentálně řešíme nějaké rychlo montážní sety, právě aby šla mašina během chvíle dostrojit právě na rally a běžné ježdění.
Čerpal jsi inspiraci v zahraničí nebo si vše nechal na konstruktéřích?
No ono to bylo spíš tak, že jsem si fakt nechal poradit o G4B a jak jsem se tak těšil na mašinu, tak dohledával nějaký věci na webu, hlavně v USA, tam těch Outíků jezdí v závodních úpravách nejvíc. Teprve až po projití snad všech možných stránek, jsem to stejně nechal na Pepovi. Já tam mám jen pár detailů, který jsou podle mě.
Tak a teď nám prozraď co všechno máš na mašině překopané?
No vemu to asi takto, překopíruju ti seznam :
- Výztuha zadních ramen
- stabilizátor přední nápravy
- spojovací tyče řízení
- Racing vodní pumpa
- Mřížka chladiče
- Racing stupačky
- Racing klapka sání vzduchu
- Řídítka flexx
- Kryt podvozku
- Brzdové páky Magura L/P + brzdové hadice
- Podložky
- Pneu Terra Cross
- Duální výfuk
- Vzduchový filtr
- Variátor primární i sekundární
- Potah sedačky
- Polepy
- Pěnové rukojeti
- Trhačka
Jaké bylo první svezení, že ty jsi ho zajížděl na závodech Endrurance Masters v Rottlebenu?
Jj, zajížděl, vždyť víš no po pravdě první dvě kola byla o seznámení se s mašinou, přece jenom měla najeto asi 2 km, takže jsme si na sebe zvykali a ještě zvykáme. Další kola to byl pocit naprosté euforie, chvílemi mě napadlo že jen ten pocit jet na tomhle stroji stál za to, no a pořád jsem v duchu chválil všechny úpravy.
Pamatuješ si ještě první pocity po prvním potahání plynu?
Pamatuju, možná to bude znít divně na nováčka na startu, ale říkal jsem si do prdele, proč ten přede mnou nejede. Bylo to nepopsatelný.
Jaké série závodů s touto mašinou plánuješ?
Tak hlavní pro mě je MMČR v crosscountry. Dále pojedu, ale to jen v rámci tréninku BQC a Endurance Masters. Chystám se i na nějaké vícedenní závody, ale to bych si zatím nechal pro sebe, přece jenom není ještě nic jistého.