Původně individuální projekt kusových přestaveb přerostl do hromadné výroby – v roce 1995 opuští dílny první polosériově vyráběná konverze E.-ATV quadu postaveném na základě
Yamahy 250. Vlastníkem firmy je Clemens Eicker, jeden z deseti nejlepších německých quad závodníků devadesátých let.
Na základě nasbíraných zkušeností přichází v roce 2002
zásadní rozhodnutí, přechází se do plně sériové výroby pod názvem
E.-ATV Racing. Prvním komerčním modelem představeným v lednu 2003 je
Evolution, následovaný
Explorerem a
Extreme, což byl v té době
největší sériově vyráběný quad na světě.
Model Evolution, který je postaven na základech
KTM 510 ccm motoru, Explorer na základech LC4kové
625 ccm a brutální Extreme pak na základech
LC8. Přední pohled na všechny tři quady je prakticky identický, náprava je vybavena brzdami
Brembo s duaálními plovoucími třmeny a vnitřním chlazením (odvrtávané). O odpružení se stará jak je u KTM obvyklé domácí tlumiče
WP posazené do trubkového rámu přední vidlice v A ramenech (pružení je individuálně nastavitelné u všech modelů).
O chlazení motorů se stará standardní chladič sériové motorky, u modelu Evolution je navíc přidán
třetí větrák. Motor jinak zůstal beze změn. Zadní náprava je podobné konstrukce jako přední. Brzdy jsou opět Brebmo s
duálními plovoucími třmeny. Pohon řetězem je veden excentricky na pevně ukotvené zadní ozubené kolo.Ve firemních materiálech se dá ještě dočíst, že použitý materiál je z tvrzená ocel (a chrom-molybden s nerezovou) úpravou, osazena jsou bezúdržbová krytá ložiska DIN standardu.
Abych nezapomněl na to nejdůležitější, všechny modely jsou obdařeny
EU homologací a mají povolení k provozu na pozemních komunikacích v EU. Vzhledem k našemu členství v EU by tak neměl být problém získat homologaci pro provoz i v ČR, vzhledem k absenci dovozu tak ale jen individuálním dovozem. Možná zajímavý artikl pro dealery KTM :-)
Podívejme se v krátkosti na jednotlivé modely:
Model Extreme 950
Největší a nejsilnější z trojice KTM quadů je přestavbou běžné
KTM 950 Adventure. Motor je klasická dvouválcová čtyřdobá 942 ccm o výkonu 72 kW a čtyřkolka s ní dosahuje
185 km/h. Rám je trubkový Cr-Mo ošetřený práškovým lakováním. Přední tlumiče jsou použity WP Stereo Strut 4041 Spin o zdvihu 260 mm, zadní pak WP-PDS o zdvihu 335 mm. Pneumatiky na quadu jsou desetipalcové, vepředu 165/70, zadní pak 225/40. Celková váha quadu je pak přes 240 kg.
Specialitkou u modelu Extreme je jeho
„supermotardová“ varianta, zvláštní i tím, že je postavena okolo černé LC8.
Cena modelu „Adventure“ je
19.890 EUR a modelu SM pak
18.990 EUR.
Model Explorer 625
Prostřední model Explorer je osazen jednoválcem LC4 o objemu
625 ccm a výkonu 41kW, zachován je i elektrický startér a všechny hlavní součásti LC4. Rám je od předchozího modelu postaven jinak, je dvojitý kolébkového typu, opět z chrom-molybdenu.
Přední tlumení obstarává WP Stereo Coil 4041 Spin (zdvih 300 mm) a zadní pak
WP Monoshock with Pro Lever (zdvih 335 mm). Brzdy jsou jak bylo zmíněno Brembo, s kotouči 220 mm. Pneumatiky jsou shodné jako u většího modelu, desetipalcové o šíři 165 mm vpředu a 225 mm vzadu. Celková šíře modelu Explorer je 1,37 m ale váha klesla na 189 kg.
Cena modelu je
14.490 EUR.
Model Evolution 510
Nejnižší model Evolution je velmi podobný modelu Explorer, s některými drobnými změnami. Základ tvoří motor o objemu 510 ccm o výkonu 39 kW se kterým čtyřkolka uhání až
140 km/h. Rám je opět dvojitý kolébkový, svařen s Cr-Mo trubek. O přední odpružení se starají znovu WP Stereo 4041 Spin tlumiče (zdvih 300 mm) a zadní
WP-PDS o zdvihu 335 mm. Shodné jsou i desetipalcové gumy posazené na ráfcích 5x10 palců vepředu a 8x10 palců vzadu. Váha čtyřkolky klesla s lehčím motorem na 181 kg. Pro zajímavost výška sedla je přijatelných 82 cm, nicméně nádrž je jen 8.5 litrů.