Zaslouženou pozornost vzbudila zajímavá stavba na našem „
Quadmaniackém“ fóru, kde se sem tam najde i nějaká ta zajímavost. Radim a Ondra měli vždycky hodně blízko k silným motorům a rychlým kolům, před měsícem se kluci pustili do nového projektu, kde je hlavním úkolem
výroba Rallye kapotáže na LTR 450. Společnými silami pak vytvořili tuhle zajímavou kreaci.
S podobnými přestavbami jsme se už měli možnost setkat několikrát při sledování dálkových Rallye, Dakarských soutěžích, nyní tuhle stavbičku z rukou dvou ČR nadšenců můžeme sledovat více zblízka. Kit vznikl pro
Viktora Chytku, který není žádným ořezávátkem a v nejrůznějších dálkových Rallye už jej sledujeme 12 let, mezi jeho autařské úspěchy se beze sporu může zapsat i účast na Dakaru a to hned 4 x v pozici navigátora.
Výroba trvala všeho všudy 4 týdny. Dovezla se čtyřkolka a začalo se vymýšlet, nejedná se o převratný vynález, kluci se drželi ozkoušených věcí a tělo převzali od KTM
, (celý základ tudíž vychází z LC8). Boky a lešení
jsou z duralu a hlavní držáky jsou z ocele, elektrika byla malou neznámou, ale díky pomoci šikovného elektrikáře se kluci ve výrobě nezastavili. Pro usnadnění si kluci světlo a čočky nechali dovézt už v kompletu z Prahy.
Ruční práce:
Nejdřív se všechny komponenty k sobě pasovaly páskou, tak aby se vědělo jak a kam se co umístí, aby nikde nic nedrhlo, a aby jezdec měl dobrý výhled. Poté se vše spasovalo tak jak to vidíte nyní. Do kapotáže jsou
zabudované systémy: Road Book, a Trip Master od Touratechu.
Mřížka je pouze estetický doplněk dle přání majitele. Za mřížkou je pevný dekl za kterým se skrývá elektrická instalace, která byla původně mezi tlumiči, tz ecu+regulátor a svazek je teď nahoře. Kapotáž je už od začátku pojatá jako kit, který sebou nese dvojici charakteristických rysů
- Rychlou montáž a demontáž – Pro šikovného mechanika se jedná o skládačku v rozmezí cca 2 hodin. Na závodech se jezdci nemusí obávat přehnané náročnosti, tento kit nabízí opravdu rychlý přístup k nedůležitějším věcem.
- Kit pasuje na jakoukoli sériovou - LTR 450, ale je tu také možnost poupravení klitu na jakoukoli sportovní čtyřkolku. Všechny komponenty jsou připravené bez jakéhokoli řezání do čtyřkolek, vše je šroubovací.
V bodech:
- Ne nevymysleli jsme to my, ale inspirovali jsme se na dálkových soutěžích…
- Ano,vyrobili jsme si to sami, formy, výrobky…
- A nemyslíme si, že jsme objevili Ameriku....
- Cena: odhadovaná cena kitu okolo 30 000 Kč.
- První test: proběhl v Mohelnici...