Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Datum: 03.01.2024 | Zobrazeno: 3480×
Když vynecháme kratší jednomístnou verzi, máme díky tomuhle testu za sebou svezení na všech provedeních čtyřkolky Snarler od relativně nové značky Segway. Začali jsme u nejprestižnějšího provedení Limited a teď končíme u základní AT6 L bez posilovače. Budou stát ušetřené koruny za to?
Protože tohle je už třetí opakování modelu Segway Snarler AT6 L, pojďme si jen rychle připomenout základní údaje. V trubkovém rámu z chrommolybdenové oceli je jednoválcový motor 570 cm3, který nabízí 44 koní a 48 newtonmetrů. Nechybí nezávislé zavěšení všech kol s dvojitými áčkovými rameny, zdvihy jsou 180 mm vpředu, 210 mm vzadu, máme možnost pohonu 2WD, nebo 4WD, k tomu elektronickou uzávěrku předního diferenciálu. Nádrž pojme 23 litrů benzínu, na nosiče můžete naložit 40 kg vpředu, 80 kg vzadu a celá tahle paráda váží bez náplní 385 kg.
Sympatické je, že i když jde o nejlevnější základní verzi, i tak je tady dost výbavy. Nechybí ochranné rámy, tažné zařízení, opěrka pro spolujezdce, elektrický naviják nebo stejné tlumiče s nastavitelným předpětím, jako má dražší verze s posilovačem a s ní sdílí i vcelku povedený LCD budík. Rozdíl je ale například v kolech, kde má základ menší 12“ ráfky, navíc jde o obyčejné „plecháče“. Musí si vystačit také s žárovkovými světly, dražší provedení mají full LED, a nosiče jsou obyčejné trubkové. Ty nejzásadnější rozdíly jsou za nás ale absence posilovače řízení a k tomu možnost pořídit čtyřkolku jen v „traktorové“ specifikaci T3b. A cenová úspora? Snarler AT6 L bez posilovače vyjde na 159 990,-, s posilovačem, ke kterému dostanete nějaká cigrlátka navíc jste na 189 990,-.
Rozdíl 30 000,- není malý, tím spíš, když pořád dostanete dost povedený stroj. Tím, že je základ stejný a na technice není nic ošizené, nejsou ošizené ani jízdní vlastnosti. Motor je pořád ten starý dobrý silák, i když pořád napoprvé lehce neotesaný, zejména s přihlédnutím k uhlazenému vzhledu Snarlera. Je ale pravda, že u téhle „užitkové“ verze už to není tak do očí bijící jako u vrcholného Limitedu. Navíc je to spíš jen o prvním dojmu, protože třeba o vibracích při jízdě vlastně nevíte. Zvuk je ale fajn, tam slyšíte kvalitu, motor se hezky dávkuje, není nijak divoký, nebo štěkavý, takže by si se čtyřkolkou měl poradit i někdo, kdo s ní doposud nepřišel do styku. I on potom ocení příjemný posez s prostornou jízdní pozicí a vysokým sedlem, díky kterému je dobrý rozhled a kolena jsou v příjemně uvolněném úhlu.
Hodně příjemný je i podvozek, tady musím Segway pochválit, že nešetřil a dal tam stejné tlumiče jako na vyšším EPS modelu. Díky tomu jste i na 12“ kolech a menších pneumatikách 25x8 vpředu a 25x10 vzadu v terénu pořád jako na obláčku. Podvozek hezky filtruje díry a kameny, a to i ve vyšších rychlostech. Jízda je jistá a příjemná, jen je třeba počítat s tím, že díky absenci posilovače dostanete do rukou nějaké ty rány. Tohle ale není stroj na sport nebo na expedice, takže se s tím počítám. Samozřejmě ani v tomhle provedení stroji nechybí řádná prostupnost terénem. Dalo by se kritizovat, že je tady podobně jako u dalších modelů ne příliš přehledné přepínání volby pohonu, ale tím, že tady je vlastně na výběr jen mezi dvoukolkou nebo čtyřkolkou a u té potom můžete uzamknout diferák, není to tak zlé. To už mi víc vadí brzda pouze na pravé ruce, kde pořád musím přehmatávat z plynu. Na levé ruce je totiž sice taky páčka, ale to je jen od parkovací brzdy. Zase to ale nelze dávat za vinu nejlevnějšímu provedení, tohle je stejné napříč řadou šestkových Snarlerů. Podobně hromadná je výtka k rejdu, který prostě není nic moc. Když budete čtyřkolku provozovat na statku, asi vám to tolik vadit nebude, když v lese mezi stromy, může to být horší.
A tím se dostávám na závěr a na odpověď na otázky, jestli se verze bez posilovače vyplatí a pro koho je dobrá. Upřímně, já bych po té, co jsem poprvé vyzkoušel sílu posilovače, stroj bez něj asi nechtěl. Hlavně v technických pasážích, při pomalé jíždě nebo na hodně rozbitém je velký přínos. Na druhou stranu, jestli s tím jednou, dvakrát nebo klidně i pětkrát do týdne potřebujete převézt hnůj nebo dovézt seno, nebuzdete za řídítky trávit dlouhé hodiny a zkrátka čtyřkolky nechcete nic víc, než práci, určitě to zvládnete i bez posilovače. V kapse vás bude hřát ušetřených 30 000,- a pořád dostanete robustního silného pracanta, na kterého je spoleh. Nehledě na to, pokud takové potřebujete třeba dva, tři…
10.01.2023, Redakční testy
Na jaře roku 2021 jsme měli v testu čtyřkolku s téměř identickým jménem. Vlastně s úplně stejným, jen na konci místo EPS...
04.05.2021, Redakční testy
Segway. Tuhle značku zná hromada lidí po celém světě. Může za to svého času unikátní a hodně výstřední samovyv...
13.04.2024, Redakční testy
Značka Segway se začíná pěkně rozmachovat a na začátku listopadu v italském Miláně v rámci veletrhu EICMA představila da...
19.03.2024, Redakční testy
Původně americká, dnes už čínská, značka Segway se svými čtyřkolkami vtrhla do světa rázným krokem. Její Snarler AT6...
10.01.2023, Redakční testy
Na jaře roku 2021 jsme měli v testu čtyřkolku s téměř identickým jménem. Vlastně s úplně stejným, jen na konci místo EPS...
26.12.2024, Redakční testy
Tak rychle se nemění ani vlády v době politických krizí, s jakým tempem přichází značka Linhai s novými top modely. Zkra...
20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...
29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
Linhai 650L EPS Promax 4x4: Nová vlajková loď
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.02s