Text: Dušan Padevět | Foto: Dušan Padevět | Datum: 27.01.2014 | Zobrazeno: 28023×
Tři roky od prvního testu prvního pořádného esemcéčka (SMC Jumbo MAX 720R) se nám do ruky dostala dlouho vyhlížená evoluce pro srdcem spíš sporťáky. Tak jak má Can Am Outlander svého Renegáta, dostalo Jumbo svého atletičtějšího bratra na českém trhu s označením Gladiátor 720 Sport. Jaký je? Ochutnejte v našem testu...
Je Gladiátor Sport aspoň stejně dobrý nebo dokonce ještě lepší než Jumbo MAX? Čeho si všimneme už na první pohled? Chtě-nechtě si přiznejme, že vzhledově se z pohodového a uklidňujícího kočáru Jumba MAX stalo změnou předních i zadních světel tak trochu agresivní monstrum. Přirovnání je trochu přehnané, všechny změny jsou plně funkční. Při agresivní jízdě terénem je jistě bezpečněji kulatým čočkám, než velkým světlometům v předu. To stejné platí i o koncových lampách. Zadní oplastování je velmi sportovního střihu a velké světlomety by byly opravdu zbytečné.
Dalším rozdílem oproti pracáku jsou už jen symbolické odkládací prostory - nosiče. Řádné otrubkování nahradil jen drobný zadní nosič. Proč také tahat při všemožném blbnutí zbytečná kila s sebou? Ve standardním provedení chrání předek čtyřkolky sportkový trubkový nárazník do V, který ale u testované speciální edice nahradil jen takový drobný odpružený předkus ze spodní ochrané lyžiny - docela vtipné a funkční řešení. Další praktické vylepšení speciálně pro sportovní jízdu je absence plastových nášlapů pro spolujezdce a pak podstatně zúžený profil sedačky. Na pracovním Jumbu máte pocit něco mezi sezením v křesle a sezením na širokém sloním hřbetě. U Gladiatoru sport můžete už v hodně klikatých pasážích pohodlně vysedat, prostě a jednoduše jako na sportce.
Změny u Gladiátora nejsou ale jen v estetice a ergonomii. Nevíce pozornosti si určitě zaslouží nové plně stavitelné nitrogenové tlumiče (v předu i v zadu). Po přitvrzení předku se esemcéčko začne při dovádění chovat velmi příjemně. Jak moc příjemně? Prostě začne poslouchat. Další důležitou změnou je nový regulátor napětí, který by měl být dostačující i pro notorické vyhazovače pojistek. Nový - větší je i chladič. Úprava proběhla i na vylepšeném uložení airboxu a na také na novém více naladěném výfuku.
Provedli jsme tedy inventuru novinek oproti staršímu bráchovi Jumbo MAX, pojďme konečně na jízdní dojmy.Pokračování článku: Jízda z města
27.06.2014, Redakční testy
Po dnes již legendárním SMC Jumbo 720 R 4x4 a SMC Gladiator 720 Sport přichází třetí v řadě, kompaktní stříkačková éra ...
12.12.2012, Redakční testy
Od našeho prvního testu uplynuly dva roky, nyní se na trh dostávají 2013 modely s inovacemi týkající se nejen designu. J...
22.02.2012, Redakční testy
TATOU 4S - Pásy pro všechna roční období, použitelné v létě i zimě. Aktuální zimní období nám nabídlo zasněžené pláně, l...
03.02.2017, Redakční testy
Zimní testování je vždy tak trochu něco „navíc“ a také nikdy nevíte, zda v našich končinách k němu může dojít. Loni nedo...
27.06.2014, Redakční testy
Po dnes již legendárním SMC Jumbo 720 R 4x4 a SMC Gladiator 720 Sport přichází třetí v řadě, kompaktní stříkačková éra ...
12.12.2012, Redakční testy
Od našeho prvního testu uplynuly dva roky, nyní se na trh dostávají 2013 modely s inovacemi týkající se nejen designu. J...
20.06.2024, Redakční testy
Je to čtyři roky, co na trh přišel největší jednoválec od CFMota, model X625. Ten přebral žezlo od pětistovky a v loňské...
29.05.2024, Redakční testy
Rychlost, s jakou Číňané mění své modely, nás Evropany nepřestane udivovat. Přijde mi, že každý rok jezdíme k ASP Group,...
01.05.2024, Redakční testy
Čínský výrobce představil kompletně přepracovanou vlajkovou loď Gladiator X1000, kterou v nabídce doprovází o něco r...
První jízda na třetí generaci dvouválcových Gladia...
Segway AT5 L EPS Limited: Nebezpečná konkurence ve...
Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:1.48s