QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Sněžné pásy Tatou 4S

Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Datum: 17.02.2010 | Zobrazeno: 17761×

Sněžné pásy Tatou 4S Ne každé pásy se mohou pochlubit tím, že s nimi můžete při stoupání do hor projet i kus asfaltky, rozbahněného terénu a až pak se probojovat do sněhu. Tato výhoda vám umožní pásy nasadit klidně už v říjnu a bez obav vyrazit do terénu ještě před prním sněhem.


Kapitoly článku

  1. Test pásů
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Sněhu za okny neubývá, proto přinášíme letos již třetí testík sněžných pásů. Tentokrát půjde o v Čechách již poměrně známou značku Tatou, jejíž kompletní nabídku na webu najdete pod sympatickou doménou www.sneznepasy.cz. Jelikož naše redakce sídlí na stejné adrese jako výhradní dovozce těchto pásů, společnost Mari Moto, domluvili jsme si testík pásů Tatou obutých na tom nejlepším, co bylo na showroomu k dispozici, a sice na Yamaze Grizzly 700 s elektronickým posilovačem řízení. No a kam jinam vyrazit než na zasněžený milovický Tankodrom.
Náš tip

Přečtěte si redakční test modelu Yamaha Grizzly 700 EPS.

Na rozdíl od prvních dvou testů pásů s jedním ramenem využívá Tatou dvouramenný rám z ocelových trubek a tlumení rázů při jízdě po nerovnostech řeší pomocí dvojitých stabilizačních koleček. I u tohoto řešení se tedy můžete spolehnout na to, že pásy poberou nerovnosti obdobně jako pneumatika a samotné odpružení čtyřkolky se postará jen o větší nerovnosti a křížení náprav. Hlavní hnací kolo každých pásů je o něco menší než běžné kolo čtyřkolky, což funguje jako redukce výkonu, takže čtyřkolka ztratí přibližně 1/3 ze své maximální rychlosti, ale je díky tomu zpřevodovaná více „do silna“.
U pásů Tatou 4S mě trochu zarazil o něco menší nájezdový úhel než u dalších systémů, které jsme ve stejném termínu testovali. Je možné, že v metrovém prašanu by to mohlo být nevýhodou a pásy si budou hůř pěchovat hluboký sníh pod sebe, ovšem po celodenních zkušenostech v Milovicích si nedovedu představit podmínky a terén, který by Tatou ve spojení s pracovní sedmistovkou nevyjely.
Naopak větší styčná plocha předních pásů s terénem se pozitivně projevila na ovladatelnosti, kdy čtyřkolka i na namrzlém povrchu poslouchala řízení a předek tolik neujížděl jako na stejném stroji osazeném pásy jiného výrobce s vyšším nájezdovým úhlem. Nutno ovšem podotknout, že za perfektní chování stroje s pásy lze do velké míry poděkovat elektronickému posilovači
Jako u každé čtyřkolky se z už tak mohutného Grizzlyho stal po nasazení pásů pořádný mamut. Zvýšení čtyřkolky o 8 cm, nárůst hmotnosti o nějakých 90 kilo (pásy mají po 30 kg ale je třeba odečíst kola) a pořádné prodloužení i rozšíření se zvláště ve výjezdech docela hodí, protože takhle dlouhou a širokou věc prostě nepřevrátíte a pásy se vyhrabou všude. O tom jsme se přesvědčili, když se nám Grizzly při řádění na ledu propadl do obří louže s hloubkou přes půl metru. Mašina se v gejzírech bahna za deset sekund sama vydrápala ven, tady si opravdu troufnu tvrdit, že na kolech  by žádný stroj neměl sebemenší šanci, ostatně posuďte sami z videa.
Jediným problémem, který jsme při jízdě na kombinaci Grizzlyho s obutím Tatou 4S zaznamenali, bylo občasné zadrnčení pásů o plasty blatníků na extrémních nerovnostech, kdy šly tlumiče až k dorazům. I prodejci ostatních typů pásů nám potvrdili, že po aplikaci sady na čtyřkolku je obvykle nutné upravit rohy blatníků či plasty podlážky.
Jaká další kritéria lze při hodnocení pásů sledovat? Je to těžké, každá výkonná čtyřkolka změněná na pásák se vyhrabe naprosto všude a ovládání zase z velké míry závisí na posilovači řízení použitého stroje. U pásů Tatou mi přišlo, že při jízdě prašanem házejí víc sněhu kolem sebe a jezdec je za chvíli jako sněhulák, ale i tady platí, že jde spíš o řešení blatníků než vlastnost pásů.
Hlavním parametrem hodnocení pro budoucí zájemce tak asi bude především spolehlivost a bezporuchovost, kterou se pásy Tatou podle diskuzních fór kanadsko-amerických čtyřkolkářů rozhodně můžou pochlubit. V Čechách pak dalším kritériem výběru může být široká servisní a prodejní síť dealerů.

Technické údaje:

  • Celková šířka pásu 292 mm (přední), 318 mm (zadní)
  • Délka sestaveného pásu (styčná délka) 1015 mm (přední), 1081 mm (zadní)
  • Výška sestaveného pásu 560 mm
  • Podélné přesazení od osy kola 611 mm (dopředu), 662 mm (dozadu)
  • Boční přesazení pásu od náboje kola (jedna strana) 153 mm
  • Typ pásu Flextrack 4S(přední)
  • Standard 4S(zadní)
  • Výška zubu 22 mm (přední), 30 mm (zadní)
  • Hmotnost jednoho pásu 30 kg
  • Materiál rámu ocel
  • Styčná plocha pásů (všechny 4 celkem) 1,3 m2
  • Změna světlé výšky čtyřkolky + 76 mm
  • Ztráta rychlosti 30~40 %
  • Doba montáže všech sestavených pásů na ATV 30 min.
  • Poznámka od listopadu 2009 metrické závity
  • Doporučené využití celoroční - univerzální

Pokračování článku: Video

Kapitoly článku

  1. Test pásů
  2. Video
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 2.00 Známkováno: 1x

Katalog čtyřkolek - kompletní informace o modelu

Yamaha Grizzly 700»

Další články k modelu Grizzly 700

Yamaha Grizzly 4x4 EPS - 2016

29.06.2015, Představujeme
O novince roku 2016 jsme vás již informovali, nyní jsme se podívali více do hloubky s kolegy z amerického portálu ATV Ri...

2015 - Yamaha Grizzly 700

10.09.2014, Představujeme
Historie značky Yamaha začíná roku 1955, kdy Yamaha představila svůj první motocykl YA-1, v roce 1985 přišla se svojí pr...

Další články sekce Yamaha

Industries Yamaha

08.04.2016, Představujeme
Společnost Yamaha založil v roce 1887 tehdy 36letý Torakusu Yamaha. Tři zkřížené hudební ladičky na nádržích motocyklů, ...

Yamaha Grizzly 4x4 EPS - 2016

29.06.2015, Představujeme
O novince roku 2016 jsme vás již informovali, nyní jsme se podívali více do hloubky s kolegy z amerického portálu ATV Ri...

Šedesátka u Yamahy - sportky ve žlutém

22.06.2015, Představujeme
Yamaha přináší mnoho modelových změn, po letech upgradovala Grizzlyho 700, a aby nezaspala jen u největšího zástupce, př...




English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.68s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce