2012 YFZ450R SE
Oproti loňskému roku se model
2012 YFZ450R SE bohužel výrazně nezměnil. Hlavním rozdílem je barva, grafika a pár doplňků. Yamaha se snad i může pochlubit jedním s nejzajímavějších sportovních line-upů. Pokud jde o ostrý kontrast, nic není odvážnější než položení černé na žlutou. Pro Yamahu se jedná o netradiční kombinaci barev, žluté zadní blatníky, grafika a tlumiče stojí proti lesklé černé.
SE obsahuje rychlospojky na předních a zadních blatnících, které poskytují jednoduchý přístup bez použití nářadí, což přináší snadný přístup ke všem komponentům, ať už v garáži nebo venku.
Model SE také dostanete s tvarovaným
GYTR předním nárazníkem. Jako vždy je YFZ450 vyzbrojena řádným agregátem, který najde jen stěží kopec který by nezdolal. Systém vstřikování paliva udržuje optimální výkon a konzistentní chod, ale nezapomínejte, že
YFZ450R je hvězdný dravec, který je oproti Raptorovi zběsilejší a agresivnější… U Erka se traduje její agresivita, která nic neodpouští, ale věřte mi, že i tato mašina umí odpouštět. Žluto černá kombinace je lákavá, ale proč jen
Yamaha u tohoto modelu nesáhla po zásadnějších inovacích? Poté bych vytkla nedostatečné připravení do závodního tempa, při koupi Erka musíte počítat s dalšími investicemi, které začínají od nášlapů a končí u odpružených řídítek.
2010 Raptor 700R SE
Je těžké šlápnout špatným směrem u barevné kombinace černé se zlatými doplňky. Yamaha docela i zvládla kombinaci s jemnými úpravami loňského modelu, jak to tak u speciálních edic chodí obdržel několik dílčích vylepšení od
GYTRU. Motor o obsahu
686 ccm se vstřikováním paliva produkuje pobuřující točivý moment, kterému jen stěží dojde dech.
Nebudeme tu porovnávat jízdu na YFZ a Raptorovi, jedná se o diametrálně rozlišné 4kolky, každá má jiné předurčení, i když jim pod plasty koluje stejná Yamahácká krev.
Raptor 700 je jízdenkou pro pohodlného cestovatele s motorem vyznačujícím především obrovský točivý momentem, který
umožňuje pojezdy i při nízkých otáčkách. Podvozkově je SE edice dostačující s ohledem k cestovatelskému charakteru. Do závodů je celek nevhodný, zde bych raději sáhla po nezbedném Erku.