QuadMania.cz


 ?
Registrace Zaslat heslo


Suzuki LT80 - japonská kvalita pro nejmenší

Text: Ollie Roučková | Foto: Honza Dedera | Datum: 19.04.2011 | Zobrazeno: 11634×

Suzuki LT80 - japonská kvalita pro nejmenší Ti, kteří se pohybují na závodech čtyřkolek vědí, že součástí většiny závodů jsou i dětské závody. V této sekci midi pidi čtyřkolek můžeme vybírat jak ze čtyřkolek čínské výroby, tak i světových značek. A po jedné Suzuki sáhnul i Dede. Pro svou ratolest si vybral model LT80.


Kapitoly článku

  1. Suzuki LT80 - Quadmania.cz 2011
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Vzduchem chlazený jednoválec je koncipován pro děti do 10 let - na tuto čtyřkolku se opravdu neposkládám, ani kdybych si zapilovala drápy na nohou. Sáhla jsem tedy po krátkém rozhovoru s jezdcem, který tuto kolku nějaký ten pátek parkuje v garáži:

Ahoj Honzo, od kolika let Hoňajs tahá za plyn kolky?
Ve třech letech začal jezdit na Suzuki 50 a S80 má od října 2008, kdy už byla „padesátka“ malá a bylo na čase ji přenechat nejmladšímu „Dedemu“, který se v říjnu 2008 akorát narodil
A omezení? To bylo jen „slovní“, kvůli naší mamině…


Tahle kolka se mi líbí, protože nemá žádné nebezpečné ostré hrany, ani jiné záludnosti, o které by se mladičký závodník mohl zranit. Vypadala takhle od začátku?
Při úpravě čtyřkolky jsme hlavně řešili bezpečnost mladého, a proto veškeré povinné doplňky jsou perfektně na míru vyrobené, za což děkuji Pavlovi Ulmanovi. Co se týče ostrých hran, Suzuki všechny dětské čtyřkolky ladí pro co nejlepší bezpečnost, dobře vědí, co s tím děti budou provádět, a že zábrany děti opravdu nemají.
Co si myslíš o trhu čtyřkolek nyní v porovnání s tím, když jsi vybíral stroj před třemi lety?
Pro kategorii Junior I. je to pořád špatný, trochu si pohráváme s myšlenkou na Yamahu 125, uvidíme. A že by někdo jiný něco spolehlivého nabízel, o tom bohužel nic nevím. Jsou tu kolky Access, které jsou konstruovány pro trošku větší závodníky, do těch jsme zatím nedorostli.

Kde je čtyřkolka doma a kde jí to svědčí?
Kde nám to svědčí a kde máme jednoznačně navrch je bláto a voda a bláto a voda – a to nás i strašně baví.

Takže co všechno na ní máte předělané?
Protože čtyřkolkové tratě jsou stále náročnější k řízení a potřebujete opravdovou odolnost komponentů, tak je toho na závoďáku docela dost - kolka je přetryskovaná, K&N filtr, výfuk FMF, tlumiče Works, tlumič řízení Elka 5, malinko poladěnej podvozek, trhačka, Kenda gumy…

Je hodně těžké sehnat pidi věci na malého závoďáka, nebo jsou díly totožné s velkýma čtyřkolkama? I malý závoďák musí projít racing úpravami, když jsi přemýšlel, do jakých půjdete, podle čeho si je vybíral?
Jediné, co je shodné, tak snad jenom trhačka. Výfuk a tlumiče objednávali Anďáci v USA, ramena, nášlapy, rámečky se vyráběly na míru. V úpravách jsme si nechali poradit, takže vše nám sháněli a samozřejmě i montovali Anďáci.

Tlumič řízení - Elka 5, proč zrovna 5 varianta a ne Elka 3?
Rozdíl mezi 3 a 5 je v možnosti nastavení, je pravda, že mladej zatím nemůže využít celý rozsah tlumiče, ale s jeho růstem bude střídat velikosti mašin a tlumič se bude jenom přendavat.

Jak dlouho ještě myslíš, že bude mladej lítat na této čtyřkolce? Od kolika do kolika let na ní můžou mladičtí jezdci jezdit?

Věková kategorie pro Junior I. je 7-10 let a jelikož mladýmu bylo teď v únoru 8 let, má na přesedání do kategorie Junior II. ještě dost a dost času. Ale od kolika, na které čtyřkole lítat je věc rodičů a jejich uvážení, co je pro děti únosné zvládnout a zbytečně se nezmrzačit.
Až z této čtyřkolky vyroste, s jakou kolkou budete pokračovat? Bude to zase Suzárna?
Další bude Yamaha 250. Jestli bude mladej závodit i v Junior II., to uvidíme - abych se přiznal, tak se mi povolení staveb nelíbí a v budoucnu do toho nejdu.

Doporučil bys tuto 4kolku i závodnicím? Jestli ano, v čem je tak pohodová oproti jiným?

Doporučení závodnicím – určitě ano. Jestli jako výhodu bereš bezporuchovost, minimální údržbu a jednoduchost . Ale abych nezapomněl, sama se neumeje a benzín si taky nedoleje… V segmentu pro nejmenší racing jezdce moc kolek není a pokud chcete, aby prcek více jezdil, než vy opravovali…

Děkuji za rozhovor.

Dosažené úspěchy Honzy Dedery se Suzuki:

Výsledky v sezóně 2009:
2. místo Offroadmarathon - Šternberk
2. místo Bezinka Jaro - Kamýk
3. místo Bezinka Podzim - Kamýk
2. místo závod quad - Červená Voda
5. místo Mistrovství Slovenska - Sverepec
1. místo Plochá dráha - Liberec

Výsledky v sezóně 2010:
2. místo QUAD HELL
3. místo Mistrovství ČR ITP ESSOX CUP - Bělá
3. místo Crossracing Cup - Žamberk

Výsledky v sezóně 2011:
2. místo MMČR čtyřkolek v cross country ITP ESSOX CUP - Jinín

Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

Pokračování článku: Technické údaje

Kapitoly článku

  1. Suzuki LT80 - Quadmania.cz 2011
  2. Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jak se vám líbil tento článek?

Průměr: 1.00 Známkováno: 3x

Další články sekce Suzuki

Rallye Raid kit

15.07.2014, Představujeme
Stavbičky čtyřkolek a nejrůznějšího příslušenství si v posledních letech na evropském trhu vydobyly svoje stálé místo a ...

Projekt Suzuki Killer

06.08.2013, Představujeme
Ladíš, ladíme a závodíme? V našem případě se jedná o ladíš, ladím a jezdím pro zábavu. U LTZ 400 není až tak známo, že b...

Suzuki představuje KingQuad lineup - 2013

31.05.2012, Představujeme
Suzuki s potěšením představila celou řadu nových modelů pro rok 2013. V roce 1983 Suzuki prošla revolucí v off-road vozi...


Redakční testy





English, Deutsch    Nahoru

Copyright © 2008-2024 Quadmania.cz, Kontakty – ISSN 1214-7125 – RSS kanál Loga Quadmania.cz ke stažení, V:0.40s

Nahlásit chybu / vylepšení na této stránce