Nastal čas na změnu
Japonští fachmani na design se při projektování nového vzhledu QuadSportu nechali silně inspirovat jeho o něco větším bratrem, modelem
LT-R450. Je to vidět především na celkovém designu, kde takové prvky jako plastové součásti, přední světlo nebo přední nárazník, jsou téměř identické. Díky tomu získal quad hodně na svěžesti. Silueta stroje je teď
agresivnější a bojovnější, čtyřkolka vypadá jako opravdové sportovní žihadlo.
Kromě linií plastů bylo změněno ještě pár dalších drobností. Pro zlepšení stability získal quad
25 mm na celkové šířce a ztratil
15 mm se své výšky. Přepracován byl rovněž rám, který je teď pevnější. Páčka přední brzdy dostala regulaci a šířka stupaček byla zvětšena z 32 mm na 46 mm.
Suzuki QuadSport byl přepracován tak, aby čtyřkolka nejen vypadala sportovně, ale aby si také jeho řidiči přirozeně vybírali sportovní pozici. Řídítka quadu „putovala" o 10 mm dopředu a 5 mm dolů. O tu samou hodnotu byly sníženy stupačky a navíc byly přesunuty o 2 mm ve směru zadní osy. Díky tomu teď máme
více místa pro kolena při vsedání v zatáčkách.
Největším změnám byla podrobena
palivová soustava, ve které byl karburátor značky Mikuni nahrazen
vstřikováním paliva Keihin se sytičem o průměru 36 mm a tryskou vstřikovače s dvanácti otvory. Na bezchybný chod čtyřdobého, kapalinou chlazeného jednoválce dohlíží
16-bitový procesor podporovaný pamětí ROM s kapacitou 96 kB.
Síla kladných dojmů
Výsledkem řady změn, kterým byla Suzuki LT-Z400 podrobena, jsou velmi kladné dojmy z jízdy. Vstřikování paliva a
nová řídící elektronika vedou k tomu, že motor plynule předává svoji sílu. Můžeme se nechat mile překvapit, když nás bude čtyřkolka po prudším přidání plynu
zkoušet shodit ze sedadla. Samostatný kotouč vzadu, stejně jako dva kotouče vpředu se velmi dobře vyrovnávají se sílou motoru a dokáží čtyřkolku stejně rychle zastavit.
Sériové zavěšení se neliší od ostatních sportovních čtyřkolek. Na
motokrosové dráze si nezařádíte, ale na lesní stezky a polní cesty bude úplně stačit. Pětistupňová převodovka s dodatečným zpětným chodem pracuje perfektně. Rychlosti zapadají tiše a bez obtíží. Rovněž se zpátečkou nejsou problémy. Stačí zařadit jedničku, pootočit knoflíkem umístěným na pravém blatníku a ještě jednou provést pohyb levým chodidlem dolů.
Suzuki LT-Z400 přestože je širší než jeho předchůdce, zůstává i nadále příliš
úzký na ostré vymetání zatáček, jestli se již tedy rozhodnete pro tento styl jízdy, musíte pamatovat na větší pokládání těla do zatáček.
Závěr
Nový výrobek koncernu z Hamamatsu je čtyřkolkou pro osoby, které v blízkém budoucnu
přemýšlejí o startech v závodech cross country, nebo také v motokrosu, ale nemají ještě tomu odpovídající zkušenosti. Menší síla při srovnání s nejtitulovanějším sportovcem Suzuki, tedy s modelem LT-R450,
pracuje ve prospěch QuadSportu. Je předvídatelnější a snadněji promíjí řidičovy chyby. Zatvrzelí příznivci závodů mohou investovat do profesionálního zavěšení, podlahy a vzdálenosti kol, potom již nebude závodní dráha pro čtyřkolku výzvou. Jezdci, pro které závody, dráhy a urputná rivalizace nejsou tím pravým šálkem kávy rovněž naleznou v tomto quadu to pravé. Suzuki LT-Z400 se nádherně
hodí na zábavu, rekreaci i turistiku.