![](https://www.quadmania.cz/upload/images/cache/clanky/13082/20100914163746-IMG_2321_jpg_resize_148x99__type_jpg_.jpg)
Když k novému Bladu přijdete zepředu, nic nepoznáte, jen vám bude překážet černá placka za zadní sedačkou. Jakmile ale čtyřkolku obejdete, nestačíte se divit. Na délku narostla o rovných
205 mm. Nejedná se tedy jen o osazení jiného sedla, jak tomu bývá u jiných výrobců. Zadní část sedla je
zvýšená a rozšířená, jezdec tak má lepší oporu zad a spolujezdec zase neklouže dopředu na řidiče. Za zadní sedačkou je velká opěrka s kapsou na zadní části. Ještě dál za opěrkou je sice menší, ale stále plnohodnotný nosič. O ten některé prodloužené verze přicházejí právě na úkor sedačky spolujezdce.
V budoucnu by měl být k dostání ještě kufr určený k umístění přímo
za zadní sedačku. Spolujezdec má kromě pohodlného sedla a opěrky k dispozici ještě velká madla, za která se dá chytit několika způsoby. Madla jsou navíc
pogumovaná protiskluzovým materiálem, takže držení je opravdu perfektní. No ale stále to není všechno. Už krátká verze Blada měla stupačky pro spolujezdce. Ty na LT jsou ještě o něco větší, navíc s možností snížení a rozšíření. Jsou samozřejmě zubaté, spolujezdec má tak pro nohy vynikající oporu.
Kromě konstrukčních úprav dostal Blade ještě
inovovanou palubní desku. Ta zobrazuje stejné údaje jako
![](https://www.quadmania.cz/upload/images/cache/clanky/13082/20100914163746-IMG_2325_jpg_resize_148x99__type_jpg_.jpg)
palubka na krátké verzi, nyní je ale zabalena do líbivějšího designu. Všechny ostatní komponenty jsou
shodné s krátkým Bladem, tedy i čtrnáctipalcová litá kola obutá do populárních pneumatik Maxxis Bighorn nebo čtveřice předních světlometů s doplňkovým světlem v kapličce. Start čtyřkolky probíhá se sytičem
naprosto hladce a motor velice ochotně naskakuje. Při prvním pokusu o vyhoupnutí do sedla se mi podařilo trefit nohou opěrku spolujezdce, na kterou nejsem moc zvyklý, napodruhé už to šlo v pohodě. Posez je velice příjemný a pohodlný. Opora zad je rozhodně ku prospěchu jízdy a dovedu si na Bladovi představit i delší vyjížďky.
Řazení je
přesné a přes nezajetý motor a převodovku zapadají rychlosti, jak mají. Už z prvního silničního přesunu je znát rozdíl oproti krátkému Bladovi, kterého si pro porovnání vezeme s sebou. Na asfaltu je totiž hodně znát
delší rozvor, který dodává čtyřkolce velkou stabilitu a do značné míry eliminuje vlnění při přímé jízdě. Překvapivě dobře se Blade vede i v zatáčkách, kde je sice potřeba o něco
větší přemlouvání než u krátké verze, nicméně stabilita v průjezdu oblouku je vynikající.
Po sjetí ze silnice na polní cestu se jízdní vlastnosti překvapivě moc nemění, Blade jede stále jako po kolejích a podvozek veli
![](https://www.quadmania.cz/upload/images/cache/clanky/13082/20100914163746-IMG_0034_jpg_resize_148x99__type_jpg_.jpg)
ce
slušně filtruje všechny nerovnosti. Nezajetý motor má sice poměrně dost vibrací, ale vzhledem k tomu, že na tachometru svítí číslice 37 najetých kilometrů, není se moc čemu divit. Vše by si samozřejmě mělo sednout. Během testu zkoušíme přesednout na krátkou verzi Blada. Krátký podvozek je ve vyšších rychlostech oproti LT
nervóznější a nemá tak jistou stopu. Na druhou stranu, jakmile potřebujete rychle zatočit nebo se proplétat mezi stromy, je krátká verze k nezaplacení, poloměr otáčení je tu větší. Každopádně není LT žádný neřiditelný autobus.
Projede s ním to samé, co s krátkou verzí, jen se jezdec musí prostě o něco víc snažit.
Ve výjezdech má samozřejmě navrch
dlouhá verze, která má mnohem menší snahu stavět se na zadní a se zapojenou 4x4 se vyškrábete
v podstatě kamkoliv. K dispozici je navíc ještě uzávěrka diferenciálu. Výborně funguje také motorová brzda, ve většině sjezdů není třeba používat brzdy a stačí se zařazenou rychlostí spustit čtyřkolku z kopce, o všechno ostatní se už postará motor. Tím jsme se zvolna přesunuli k brzdám. Ty používají stejný systém jako na krátké verzi, tedy dva kotouče vepředu a jeden na kardanu vzadu. Brzdy
fungují průměrně. Sice nenadchnou, ale vždy spolehlivě zastaví.
e LT byl dlouho vyhlížený a po prvním testu mohu zodpovědně prohlásit, že čekání se
skutečně vyplatilo! Prodloužená verze oblíbené čtyřkolky plní vše, co se od ní očekává: má dostatečně pružný motor pro jízdu ve dvou, velké a pohodlné sedlo, stupačky pro spolujezdce i velká madla. Cena čtyřkolky je necelých
170 tisícovek, což odpovídá kvalitě a určení tohoto stroje.