Vzhled nezklame milovníky křížení sportek a 4x4, přitom rozměry nejsou nikterak přehnané, ba spíše připomínají klona z nové generace TGB se vstřiknou pod kůží. Sportovní vyžití i 4x4 vyblbnutí mají pro sebe slabost, zatímco jeden kontinent dobývá mrštné průjezdy, druhý kontinent zas preferuje bahenní koupele.
Přední
maska s navijákem a blinkry utopenými pod kulatými světly nepůsobí ryze pracovním dojmem, rozbití 4x4 do sportovní tváře 4kolce sluší. Kulatá optika předních světel už do TGB před pár lety dorazila a tak není důvod ji nepoužít také u Targetí novinky.
Motor:
Vzhled není globalizován, sportovní esprit se kloubí s přiřaditelným předním náhonem. A hlavně s čitelnou křivkou kapalinou chlazeného motoru o objemu
502,6 ccm, s maximálním výkonem 14,8 kW/7 000 ot./m. (on-road). Motor neměl najeto zhola nic, jednalo se o čistokrevně syrovou novinku, a za slib, že se o ní budu starat a nebudu jí točit do maxima, mi byla zapůjčena ještě před televizním štábem.
Jen co jsem zajela za roh, 4kolka dostala za uši, žádné mazlení, co by to bylo za test, kdybych novinku šetřila.
Stříkačka dávkovala benzín precizně, oproti starším modelům se novinka zdá svižnější a hravější. Od spodu má rychlejší zátah, ve výjezdech se motor taky povytáhnul. Vypadá to, že se stříkaččí manýry propojily s automatickým dvou rychlostním
heavy-duty variátorem docela na pohodu. Po nastartování se ze syrové novinky ozýval kultivovaně tlumený zvuk, v lese se 4kolka zakamufluje aniž by hajný věděli, co že se jim to v revíru prohání. Docela příjemná byla absence nervózních vibrací.
Řídítka, řadící páka:
Řídítka nejsou držadla pro lenochy, řídítka TGB jsou příjemná do rukou, skoro žádné změny se zde nekonají, není co jim vytýkat či vychvalovat. Na levém řidítku naleznete: override, klakson, kolébkový ovladač světel, blikny, varovky, ovladač navijáku atd…Pravé je osazeno přepínáním 2x4, 4x4, páčkou plynu, centrální brzdou…
Všechny
atributy jsou osvědčené, žádná novinka pod sluncem. Tvar řídítek přispívá k pohodlnému posezu řidiče, při jízdě ve stoje jsou řídítka komplexně použitelná. Užitečné blástry střěží ruce proti nárazům větví.
Řazení s přesností zapadávalo do chlívků. Silově na řadičku nemusím, všechno šlo ráz na ráz. Při pomalejší jízdě oceňuji silnou redukcí do pomala. Schopnost brzdění motoru nepatří k nejčilejším, tříkotoučový hydraulický brzdový systém s centrální nožní brzdou vše doladí.
Podvozek:
Bačkorky
MAXXIS Bighorn vypovídají vše. Stroj o délce 2 030 mm a šířce 1 250 mm se světlou výškou 305 mm s nezávislým zavěšením všech kol IRS přispívá k vyšší průchodnosti nepostupitelným terénem.
Podvozek si s 364 kg těžkým strojem poradil, po nastavení předpětí pružin se se strojem dá blbnout. Při přejíždění rolet zadek neodskakuje, nenakopává, docela slušně kopíruje zem.
Stroj není předurčen do
maximálních výšek, velké jumpy podvozek nepobírá, ale pro normální jízdu tlumiče obstojí v jakémkoli terénu. Na kamenitém podkladu má podvozek měkčí charakter chodu. Kola drží stopu aniž by mi řídítka padala z rukou a to i při nečekaném sjetí z vrstevnice.
Jízdní vlastnosti:
TGB novinka je spojením moderního vkusu a rychlostního průměru. Pětistovce pár vteřin trvá než se rozmotá, jakmile stroj rozpohybuji a dostanu jej do středních otáček, jedná se o příjemně svižnou pětikouli. Dynamika jí chybí, jenže jde o porovnání dynamiky se silnějšími stroji. Tudíž se musím na Targeta koukat pohledem adekvátním k jejímu vzrůstu. Je to suverén, který zvládne těžkou dřinu, suverén který chroupne expedici, a ani sportovní vyžití mu není cizí.
Po zmáčknutí plynové páčky neletím jako z praku, spíš se pomaleji rozkolíbávám. Při nájezdech do táhlých zatáček se stroj vodí dokonale, ve výjezdech nemám s novinkou problémy, stříkačka rozprašuje dávky benzínu luxusně, i při sjezdech se na stroji cítím pohodlně. U přiřazení 4x4 se řízení ustálí, kola vedou stopu a jezdecky se stroj uklidní. Jenže na průjezdy zatáčkami se se strojem lépe manipuluje s pohonem na zadek, tam stačí stroj kopnout kam chci a vše je vyřešené s trochou přenesení váhy je stroj hravým broukem.
Rejd má novinka adekvátní a nedá se říct, že bych se neotočila na pětníku, no dobře na trochu větším pětníku. Náklony nevnímám což je u mě hodně příjemné zjištění, nemám na pracantech moc naježděno, jejich náklony jsou pro mne brutální a občas i děsivé, což pětistovka se stříkačkou odbourala hned v základu.
Pro koho je 4kolka určena:
Pro začátečníky i mírně pokročilé jezdce, kteří vyhledávají: výlety, sport, pracovní užití, kratší expedice. Rozhodně ne pro mladé dravce, kteří chtějí od 4kolky maximum. Jedná se o pohodovou 4Kolku zařazenou mezi chytlavý design s pětistovkovým srdcem. Čtyřkolka TGB Target 550 IRS EFI je v ČR schválena k provozu na pozemních komunikacích pro dvě osoby, ale mám takové tušení, že se na novinku dva jezdci sice poskládají, ale jízdní komfort tím hodně upadne.
- nová akční cena: 159 900,- Kč (včetně DPH)
stejně jako všech čtyřkolek dovážených firmou ASP Group s.r.o. - je SPZ v ceně
- největší servisní síť v ČR a vynikající dostupnost náhradních dílů.
- předváděcí jízdy
- náhradní díly skladem v ČR
- odborný servis a poradentství
- rozvoz po celé ČR a SR (GLS, TopTrans)