Olejem chlazený jednoválec s rozvodem SOHC a 4 ventily je takřka nesmrtelný. Výkonnější a silnější Target můžeme využít v lese pro těžkou práci i při vyjížďkách, na kterých si vychutnáváme každý metr terénu. Target není předurčen pro zběsilé závody, jeho motorové srdce však uspokojí 4x4 milovníka, co chce od svého stroje
maximum pracovního využití, pohodlí, lehkou ovladatelnost, variabilnost v terénu, pružnost, možnost servisování skoro kdekoli (
dealerské sítě TGB naleznete snad v každém městě).
Target je vcelku vyrovnaný stroj, jeho všestrannost je až zarážející a začátečník i pokročilejší jezdec si s touhle kočkou s radostí zařádí! Nikdy vám nebude odmlouvat, ani v tom nejhorším marastu vás nenechá ve štychu. Jakmile zapadnete, stačí zmáčknout kouzelné tlačítko
předního diferenciálu, který je vybaven elektrickou uzávěrkou. Pro lehčí ovladatelnost v brutálním terénu je přední náhon připojen elektricky. Stisknete tlačítko umístěné na řidítkách a jste z maléru natotata!
Malý velký pomocník je obut do bačkorek Maxis Bighorn. Tyto 12 palcové hrabáky se v lese neztratí, ze začátku si jen musíte dávat pozor, aby se vám čtyřkolka při driftíčkách nezahryzla a tak nějak vás nekatapultovala ze sedla… Ale jakmile si na Bighorny zvyknete, poznátenové dimenze vyjížděk i pracovního nasazení.
Vytáhli jsme Targeta na chatu, kde je stále co dělat. Zrovna nám napadl čerstvý prašan, takže celé vesnici odklidím sníh z chodníků, parkovišť a k večeru, pokud nám síly budou stačit, se ještě sklouzneme po okolí. Víkend je sice ve znamení práce, ale tu zábavu se čtyřkolkou si nenechám vzít, prostě i když bude energie nulová, jdu s TGB řádit!
Target umí pracovat i při osmi stupních pod nulou, kdy chrochtá blahem a jediná „vadná“ součástka mezi řídítky a sedadlem je řidič. Prostě je kosa, že by psa nevyhnal, a já musím do závějí. Než se vrhnu na odklízení sněhu, je potřeba nainstalovat radlici. Jak mi bylo řečeno na Žebráku: „
Raz dva tři a za 15 minut máš radlici nainstalovanou!“ No uvidíme… Takže nejdřív namontím pod stupačky
účkové úchyty (tyto úchyty mohou zůstat na 4kolce celoročně, nepřekážejí při jízdě a na pohled nejsou vidět). Druhým krokem upevňuji
hlavní nosič radlice, ten se nasadí pod čtyřkolku, uchytí se do účkového uchycení a v přední části se zacvakne do nárazníku Targeta. Třetím a nejlehčím krokem je nasazení samotné radlice,
uchycení k navijáku, a jde se řádit!
Ovládání
natáčení radlice výrobci řešili šroubem, s výškou radlice si pohráváte přes tlačítko navijáku, které je umístěno na řídítkách tak, aby jeho ovladatelnost byla co nejpříjemnější! Někdo si hraje s autama na dálkové ovládání, já se čtyřkolkou a radlicí – je to nejen užitečný komponent, ale hlavně velká zábava! Radlice hrne hordy sněhu před sebou, klestí si cestu závějemi a chodníky i parkoviště jsou uklizené co by dup. Soused jen vzteky zahodil lopatu, vsadili jsme se totiž, že než odklidím sníh z chodníků, on bude mít odklizený dvorek. Jenže proti Targetu nemá sebemenší šanci ani brigáda rychlolopat – vítězství je moje!
Oproti předešlému Targetu je iRS
kratší, tím se z něj stává ovladatelnější stroj, se kterým se nejen na sněhu vrchovatě vyřádíte. Novinka od TGB sice poslouchá na slovo, ale slušelo by ji více výkonu. Musíme však brát v potaz, že tohle je čtyřkolka koncipovaná
na práci nebo rekreační vyžití… Se strojem jsem se nemusela dlouho sžívat, jakmile usednete za řídítka, váš zadek ucítí pohodlné sedlo a vy víte, že je to to pravé ořechové. Komfortní posez umocňuje ještě komfortnější přístrojovka. Ta se chlubí velikým displejem, na kterém je vyobrazeno vše, co k jízdě potřebujete – ukazatel rychlosti a ujetých kilometrů, palivoměr, kontrolky -světla, olej, baterie, voda. Podél přehledného displeje máme hned deset kontrolek, které hlídají každý náš krok: na pravou stranu displeje konstruktéři umístili blinkry, neutrál, zpátečku a abyste si nemuseli lámat hlavu s tím, zda-li máte přepnuto na 4x4 máme tu hned
dvě světelné kontrolky, které vás rychle upozorní. Po levé straně displeje jsou kontrolky světel, tlaku olej, dobíjení a vody v chlazení.
Ještě k jízdním vlastnostem nového Targeta - dá se říct, že v některých směrech se chová jako sportečka. Náklony při sešikmených přejezdech jsou minimální, jeho absolutně
vychytaný podvozek dovoluje jezdci takové blbiny, že si ani nevšimnete, že jste v těžkém terénu. Rejd 4x4 je vysekán tak, že se otočíte skoro na místě, aniž byste museli zběsile couvat tam a zpátky. Při driftech ve sněhu jsem se vyblbnula tak, že i hluboce mínusové teploty šly úplně mimo mě! Mrznul jedině náš fotograf. Znovu musím říct, že
hravost stroje nadchne prostě všechny a to, že blbnu v závějích už hodinu, na mě není znát a síly mi nedocházejí. Target se vodí lehce, hrubá síla není potřeba!
Blbin bylo dost, jdu zase trochu pracovat! Za TGB tentokrát zapřahám vlek, do kterého ukládám radlici. Čtyřkolka se chová, jako by za sebou nevezla nic, a nebýt cinkotu radlice o vlek, ani bych vlek neregistrovala. Target uveze
až 180 Kg, což je víc než dostačující!
Pro mlsné čtyřkolkářské jazýčky nabízí ASP Group mnoho doplňků, které z Targeta dělají bezkonkurenčního zabijáka volného času - nejen že můžete na Targeta navěsit radlici, v létě zapojíte i sekačku! No a pro ty, kterým se nelíbí obyčejné plastové nášlapy, jsou k dispozici i v hliníkové verzi. Na cestování se hodí třeba zadní pevný Cargo Box, anebo z mého pohledu o něco hezčí
textilní Dax bag, do kterého nacpete minimálně půl garáže. Pro fajnšmékry se na Targeta IRS dají navěsit ALU hliníkové kryty podvozku, větší zadní nosič, přídavné opěrátko, efektní kryt diferenciálu, plexi štít, ALU kryty předních ramen nebo naviják. Je toho skutečně dost, a když už jsme u ověšování, nesmí nám chybět šikovný pomocník - kompresor TGB! Veškeré příslušenství je skladem, cenové relace jednotlivých komponentů naleznete na
www.aspgroup.cz
Tato čtyřkolka kolka je stvořena pro
rekreační jezdce, kteří nepotřebují lítat po polních cestách 160 km/h. Nezmar pro práci i pro zábavu! Začátečníci se této čtyřkolky nemusí bát, Target je hodná kočička, co svému majiteli odpustí mnoho chyb. Oproti minulému Targetovi je IRS stabilnější, což při začátečnických školáckých chybách jistě oceníte. Ani pokročilejší jezdec, který hledá zábavy vrchovatě, nesáhne špatně, pokud si Targeta 550 iRS vybere. I ženy si s touto kolkou porozumí, protože netahá za ruce, motor není předimenzovaný, poslouchá a jede tam kam zatočíte....
Celkové zhodnocení testu je jednoznačné - chci tuhle hračku domů! Nebýt chumelenice, která mě zahnala, na téhle čtyřkolce řádím doteď. Teď ale sedím doma u krbu, popíjím horký čaj a marně si lámu hlavu s tím, co se mi na Targetu IRS vlastně nelíbilo nebo co bych doladila… Snad jen bych na motor přilepila
pár koníků navíc, jinak ale Target jezdil přesně tam, kam jsem jej vedla, projel všechno, dobře brzdil už při lehkém stisku páček, přesuny po silnici byly i v tak nelibém počasí příjemné a také sníh se s radlicí odklízel naprosto hravě. Zvuk motoru odpovídá jeho objemu, oproti předešlému modelu má skutečně dospělý zvuk. No a
design Targetu? Ten je jedním slovem chytlavý…