U Quadpointu vzbudila zaslouženou pozornost zajímavá stavba přímo z jejich vlastní dílny. Její designér Ferry měl vždycky hodně blízko k silným motorům a rychlým kolům, na pomoc si přizval dvorního soustružníka z Kounic a společnými silami pak vytvořili tuhle zajímavou kreaci vloženou do šasi Buggy GSmoon, která je poháněna motocyklovým motorem GSX 750 F.
S podobnými přestavbami jsme se už měli možnost setkat,
Quadpoint však ladí vše k absolutní spokojnosti a po měsíci nákresů, příprav a dohadů se Quadpoinťáci vrhli na věc. Poté následoval dvouměsíční maraton, při kterém vznikala tato vskutku zajímavá Buggyna. Ferry doma dostával jednu důtku z výstrahou za druhou, když finišoval a necelých 14 dní před koncem jej doma skoro ani neviděli.
Výsledkem celého úsilí je reklamní dvoumístná homologovaná Buggyna s motorem
GSX 750 F, která bez problémů upaluje nad 150 km/h.
Není těžké poznat, že na začátku stála sériová
Buggyna GSmoon s ne až tak oslnivým motorem. Zpočátku se idea vytrhnutí motoru a nahrazení volného místa o trošku silnějším agregátem jevila jako lehký úkon. Ale až tak lehké to opravdu nebylo. Vybraný motor sám o sobě není zrovna ukázkovým příkladem nejmenšího motoru, ale v detailech se hodinářský původ nezapře – stačilo jen přidělat nespočet držáků a vymyslet vše tak, aby motor zapadl do už tak malé zadní části.
Hned jak se vyřešilo usazení motoru, přišla otázka kam s výfukem - hlavně musel být schován za klecí, ostatně tak jak tomu je skoro u všeho v zadní části. V dalším pořadí se v hlavní roli objevuje
problém s elektrikou a zpřevodování Suzukářské 750 na zadní poloosy (musel se vyrobit kompletně středový domeček, do kterého se též usadila rozeta), všechno je dělané na míru, nic z toho se nedalo koupit originálně. Problém byl hravě vyřešen a jelo se dál, takhle by jsme mohli diktovat jeden krok po druhým. Pojďme se raději podívat na fotografie, které odhalí vše.
Rozhovor s Ferrym:
Co bylo na celé přestavbě nejsložitější?
Nejtěžší bylo usadit motor a převod na kola. Všude málo místa, pak taky ty koně přenášené na celek, jo byl to boj.
Kde Buggynu uvidíme?
Určitě na čtyřkolkářských akcích, ale hlavně na moto srazech.
Proč zrovna Buggyna a né čtyřkolka?
Lákala mně tato realizace. Do budoucna se bude ladit čtyřkolka se čtyřválem, ale o tom nebudeme zatím polemizovat, to je ještě hudba budoucnosti.
Tři měsíce práce, přišla nějaká krizovka?
Ani ne, jen snad po dovršení celku jsem Buggynu nechtěl 14 dní vidět. Nikdo si neumí představit kolik to bylo práce. Ale stálo to z to.
A kam s ní?
Primárně je stavěná na silnici, ale hravě zvládne i lehký terén.
Telegraficky:
- Sedačky – Originál Buggy GSmoon
- Pásy – 4 bodové, originál GSmoon
- Řízení – Hřebenové, originál GSmoon
- Střecha – Série, GSmoon
- Motor - GSX 750 F
- Světla – Borille Suzuki Kinquad
- Spotřeba – 6 litrů
- Homologace - Ano
- Počet míst k sezení - 2
- Helma - Ne, díky ochranné kleci jsou povinné pouze brýle
- Odkládací plochy - mini korba nad nádrží
- Šasí - GSmoon
- Disajn - Quadpoint
- Doba zpracování - 3 měsíce
- Cena stavby – cca 15 000 Kč motorka, 25 000 Kč Buggy, náhradní díly 25 000 Kč, komaxit 10 000 Kč….