Mechron 2210 doplnil portfolio o lehké terénní vozidlo s
dieselovým agregátem sekce UTV. O vozidla kategorie UTV je stále větší zájem, pozadu rozhodně nezůstává Kioti, který přichází se zcela novým Mechronem 2210. UTV vzniklo ve spolupráci koncernu Daedong a českým dovozcem
Izzi69, výsledkem je spojení elegance s energetickými liniemi pracanta. Mechron 2200 je první generací, letos byla na trh vypuštěna novinka Mechron 2210. Stroj je vybaven v základu pohonem všech 4 kol s uzávěrkou diferencionálu, nezávislým zavěšením všech kol, tlumiči McPherson,
převodovkou CVT, hydraulickým brzdovým systémem, osvědčeným motorem Daedong 1000 ccm, homologací pro
3 osoby, homologovaným tažným zařízením, ochrannými rámy, 12 palcovými koly… Po příjezdu na Hummer tvrz, kde jsme měli domluvené testování nám neznámé značky, na nás čekaly dva stroje. Nový i starý model Mechrona, oba v blyštivě červené barvě, z toho nový model Merchron 2210 byl osazen technikou připravenou pro zimní měsíce –
hydraulickými okruhy, hydraulickým předním závěsem, rozmetadlem soli... Starší model byl doplněn o přední sklo, plastovou střechu, zpětnými zrcátky.
Daedong pochází z
Jižní Korei a patří k lídrům zemědělské techniky víc než 50 let. Daedong Industrial dodává své produkty do více než 30 poboček rozmístěných po všech světadílech a právě před pěti lety poprvé vstoupila na ČR trh, kde nyní nabízí svůj nejnovější produkt
UTV Kioti Mechron 2210
Historické milníky:
- 1947 Založení Daedong Industreal Co
- 1968 Vyroben první traktor
- 1970 Daedong založila Střední průmyslovou školu
- 1973 Založen Daedong Gear Co
- 1975 Produkty otevřené veřejnosti
- 1977 Byl založen řetězec Hankuk Co, sro
- 1979 J / V (Tai - Daedong) byla otevřena v Thajsku
- 1979 Byla založena Daedong Heavy Industrial Co
- 1988 OEM výroba pro Japonskou značku
- 1990 Otevřeno školící středisko v Changyoung
- 1993 Daedong - USA
- 1996 První úspěch v zemědělství a strojním oboru -KOREA
- 1996 ISO 9001 a 14001 z britské Lloyd
- 1999 Certifikace EPA, USA
- 2002 Re ISO9001
- 2003 OHSAS
- 2004 Nový CI systém…
Design:
Takže k designu. Bude to tentokrát trochu komplikovanější, vždyť nám tu na parkovišti stojí dva stroje a jeden se od druhého liší jak zásadními změnami tak ověšením techniky. Zaměřím se na nový model, trochu vypustím zimní techniku, ke které se vrátím během průběhu článku.
Mechron 2210 je žhavou novinkou dieselových UTV - novinka zaujme především výrazným a elegantním stylem karosérie.
Široké masce chladiče dominuje logo Kioti, výrazný je boční profil stejně jako design universálních kol all terain. Také při zpracování předních světel je novodobé pojetí znatelné. Střecha i se sklem a dveřmi nepůsobí páprďáckým dojmem, společník pro práci je jednoznačným
UTVéčkem. Decentní ochranné rámy lemující spodní část chladiče doprovázejí černé linky, které obepínají celý stroj, korbička je polepena decentními stickerkami daného modelu.
Motor:
Novinka jako jedno z mála UTVéček na ČR trhu jezdí na naftu, pohání jej stejný motor jako v traktoru řady
CK 22. Tedy tříválec o objemu
1000 cm3 a výkonu 22 PS, krmen z 28 litrové nádrže. Dieselovému agregátu chvilku trvá než se dostane do středních otáček, ve kterých dostává silový náboj. Jak se stroj rozhoupe je vidět, že se jedná o silného tahouna, který se řadí k ideálnímu řešení majitelů velkých pastevních areálů v méně přístupných terénech, majitelů horských hotelů/chat a lyžařských areálů.
Plynové dávkování je o citu, po rozjetí stroj zvláštním způsobem cukne a nechá se pobízet k dalšímu úkonu. Po rozjetí silný motor ohromý svým tahem hlavně od spoda. Spodek má
Mechron opravdu povedený, tady si z ropáka mohou vzít inspiraci svižnější benzíňáky. Jakmile otáčky dostávám k horním hranicím stroj už povely nepřijímá, jede si svou konstantní rychlostí. Příjemná byla absence vibrací v kabině, i v plně obsazeném UTV (čili tři jezdci) si novinka jela tu svou.
Hajný i lesáci jistě ocení tiché volnoběžné otáčky, jediné kdy se motor projevil hlučnějším zabubláním byly krkolomnější výjezdy.
Přístup k motoru je promyšlený, skoro ke všem komponentům se dostávám rychlými tahy. Sdílný rozhodně není, ale ohledně dolití vody, kontroly oleje a kontaktů se Mechron nemusí stydět.
Podvozek:
Nezávislé zavěšení všech 4kol s předními rameny a zadními dvojitými A rameny ve spolupráci s
McPhersony stabilizují stroj i v tom nejpřizpůsobivějším terénu. UTV jsem vyslala do pár záměrných skoků, ve kterých tlumiče šly bohužel na doraz. Samozřejmě se jedná o pracáka na tahání dřeva a do svérázných pracovních podmínek, zde je podvozek poslušný a dostačující.
Odpružené sedadlo má novinka pragmatické a to co podvozek nechytne, sedačka odpruží. Při nájezdech do kolejí mi koleje kola nekradly, žádné rozkmotření nepřišlo ani v bahenních průjezdech. Podvozek sedí i na silničních přesunech. Nervozněji se s novinkou cítím v šikmých nájezdech, ve kterých má UTV tendenci převracení se.
Displej, palubní deska, řadící páka, uzávěrka diferencionálu:
Displej disponuje tachometrem, ukazatelem teploty, palivoměrem, ukazateli směrových světel, hodin, počítadlo odpracovaných motohodin, zařazené rychlosti… Budíky jsou od sebe odděleny, úřadující úhel pohledu jsem měla po celou dobu dostatečně přehledný i při oslnění slunečnými paprsky byl displej dostatečně čitelný. Zatažená brzdná páka mi přišla neadekvátně označená v budíkovém portfoliu, nejednou jsem zapomněla, že jí mám zataženou.
Palubní deska působí přehledně a ergonomicky umístěnými kontrolními ovládacími prvky: volant, řadička, uzávěrka, budíky, varovky, zásuvka, kastlík.
Řadící páka je uzpůsobena jednoduché linii řazení, stejně tak jako řazení pohonu všech kol. Zařazení jednotlivého stupně doprovází pověstné zacvaknutí a už se stroj sune vámi vybraným rychlostním stupněm.
Uzávěrka diferencionálu oplývá předním omezeným kluzným diferencionálem a zadním mechanickým diferencionálem. Při sepnutí uzávěrky se do stroje neprojevily silové negace, ač model neoplývá posilovačem řízení, (bude - buďme optimisti ).
Ložné plochy:
Korba disponuje užitečnou hmotnost
cca 500 kg, hydraulika umožňuje snadné sklápění a lehkou manipulaci. Korba nese rozměry: 978 x 1 427 x 293 mm. Při jízdě korba držela veškerý náklad v klidu.
Novinka měla na korbě umístěné
rozmetadlo soli; zde se jedná o rozmetadlo finské provience "Hiltip" na rozmetání soli o objemu cca půl kubíku. Prvotní určení je pro komunální sféru, údržbu veřejných ploch/parku…
Křížem krážem s Jožo Rážem:
- Starší model Mechrona 2200 jsem otestovala v pozici řidiče, spolujezdce i nákladu na korbě. Tu třetí možnost nedoporučuji, ale když nás na natáčení a focení bylo 6, tak přeci nepůjdeme pěšky. Z pozice třetího spolujezdce mohu potvrdit, že se do kokpitu vejdou opravdu tři lidi. Všichni tři mají dostatečné místo, ale v UTV chybí madla, kterých bych se mohla zachytit. Dlouhé sedadlo podobné golfovým vozíkům zvážilo pohodlí pro všechny, ledově černé postrování je měkké i po stranách, při naskakování, pošoupávání, vystupování sedadlo nezapůsobilo ostrými hranami. V pozici řidiče už jsem se cítila pohodlněji, mohla jsem se opřít o volant, ale co to menší místo na odložení levé nohy?! To bych u UTV se zaměřením na zemědělce očekávala širší. V jízdě se novinka chovala vyrovnaně, i když jsme jezdili na golfových pneumatikách nenašla jsem na Hummer Tvrzi kopec, který bych nezdolala. Absence dveří a pořádného 4 bodového pásu ve mně nevzbuzovalo bezpečí (v obou modelech jsou umístěny 3 bodové pásy pro všechny tři jezdce), i tak jsem si se strojem dovolila dieselové drifty, krkolomné sjezdy ve kterých mi byla doporučena pomalejší rychlost spolu s produpáváním brzd a výjezdy do kterých jsem sice jela želvím krokem, ale všechno jsem s ropákem zdolala. Otáčení a manipulace na místě je pětníková.
- Novinka 2210 nalezne uplatnění v komunální sféře: náš model disponoval hydraulickým okruhem, radlicí, rozmetadlem finské provience. Jak parádně s námi novinka metelila po Hummer kopcích, radlici jsme vytáhli nahoru a už se jelo. Tento model má odpružené sedadlo řidiče, což je oproti staršímu modelu kladné inovativní řešení. Motor je stejný jako u modelu 2200, tady nenajdeme žádný rozdíl, ale co se týče zvýšené konstrukce, tady se Kilti dal směrem homologačních kritérií, které jasně dávaly najevo, že se musí zvýšit konstrukce nad hlavami jezdců. Tudíž díky bezpečnostním důvodům se zvýšený rám musel pořešit hlavně kvůli odpruženému sedadlu řidiče. Kdyby bylo odpružené sedadlo implantováno do staršího modelu, při jakékoli nerovnosti bych se bouchala do hlavy o konstrukci. Jízdně už jsme se v novince cítila pohodlněji a bezpečněji, k tomu přispěly dveře, které se v základu nedodávají. I s radlicí a rozmetadlem na korbě se s novinkou dalo solidně popojíždět v nerovném terénu, kde už se lépe chytaly all terain pneušky.
- Oba modely podléhaly nepříjemnému zatékání vody do kabiny na nohy řidiče, jak rychle voda natekla tak rychle dotekla.
Pro koho je stroj určen:
Pro farmáře, zemědělce, na pole/louky, do golfovýh rezortů/na horské chaty i mezi komunální sféru, volný čas si s novinkou od Kiotiužijí rybáři, lovci, lesníci…
Hodnocení:
- Plusy: široké využití UTV, minimální spotřeba, údržba, brzdy, korba, homologace pro tři osoby, novinka při dokoupení čelního skla a dveří v zimních měsících nabízí dokonale vyhřátou kabinu – topení hřeje takřka ihned,
- Mínusy: nedostačující výběr barevných kombinací, cuknutí při rozjezdech, jízda z kopce, voda vtékající přímo na nohy řidiče při prudším nájezdu do kaluží…
Kioti Mechron 2210 disponuje volitelnou výbavou, například:
Sluneční clona – 5 433 Kč
Čelní sklo – 10 012 Kč
Hlavové opěrky – 2 561 Kč
Světla do mlhy – 2 012 Kč
Externí hydraulika – 14 229 Kč
Maskovací polepy – 19 921 Kč
Sněhová radlice, hydr – 52 777 Kč
- Cena UTV Kioti Mechron – 299 990,- Kč bez DPH
Technické informace:
Motor: 3 válec diesel, 1 000 ccm, 22 PS, 2800 ot/min
Přeodovka: CVT, 2 převody, připojitelný pohon všech kol, uzávěrka diferencionálu
Brzdy: Hydraulické
Řízení: Zubové, ruční
Ložná plocha: 978 x 1 427 x 293 mm
Pneu: 25 x 12, 25 x 11-12
Rozměry: 2 852 x 1 543 x 1 940mm
Rozvor: 1 940mm
Hmotnost: 765 kg
Světlá výška: 304 mm
Homologované tažné: Ano
Homologace na silnici: Ano
Zařízení je schváleno na pozemní komunikaci pro 3 osoby